Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12415 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2022, 22:10:55 »
Bert zei het inderdaad nog in de aflevering dat hij praatte in zijn slaap inderdaad. En Bert en Uma zijn ook all-in gegaan bij de duo eliminatie en niet afgevallen. Onwijs vervelend. ::hug::
Het zou ook niks geweest zijn als 2 kandidaten zo een ticket naar de finale hadden gehad.
Tell me what your telescope says

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2022, 22:11:00 »
Wow...

Ik ben ergens wel trots op mezelf, omdat ik hem als nummer 2 had staan en hij m'n wensmol was, maar dit had ik niet verwacht.
Wat een ongelooflijk moeilijke beslissing moet dit geweest zijn voor hem, en wat dapper dat hij dit besluit ook echt heeft kunnen maken.

Dit maakt in elk geval wel een memorabele twist in het jubileum seizoen zeg ::oink::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 10-04-2022, 22:12:12 »
Toch een keer 2 mollen in 1 seizoen

::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2022, 22:12:57 »
een mol die het niet volhoudt tot het eind? Ik zou zeggen: slechtste mol ooit...
Wit is ook een kleur!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2022, 22:13:32 »
Even ingezoomd op hun ogen op t moment dat ze hun mol of niet molscherm zien.

Bij allemaal zie je dat ze de zin 1x lezen (pupilbeweging van links naar rechts)
Behalve Uma.. die leest t 2x

Of het wat zegt weet ik niet

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2022, 22:16:06 »
Dit verhaal verduidelijkt veel. Het laat nog maar eens zien dat 'de mol zijn' zijn niet niks is. Heel verstandig dat hij inzag dat hij niet door moest gaan. Dit is geen teken van zwakte: het is juist heel sterk om deze, toch heel moeilijke beslissing te moeten nemen. Gezondheid gaat voor!

(Bedankt Heinz voor het snelle plaatsen van het artikel.  ::ok::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2022, 22:16:07 »
Ma how!  ::oink::

Wel goed gezegd door Gilles den Coster dat fysieke en mentale gezondheid voorgaat. Voor de rest een tribute aan Argentinië en Fre met fietsen maar dan natuurlijk op zijn Vlaams gewoon een pro charteren  8)

De dragshow: stoer vooral van de dansers, maar hoe Emmanuelle opzichtig de muziek in de soep draaide en zo zo decoratie. Het is vooral moedig dat Philippe zijn taak teruggeeft. Maar voelt toch wrang richting Jens, Toon, Gretel en Nele. Zoals Gilles zei: het spel begint feitelijk opnieuw.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 22:18:23 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2022, 22:16:20 »
Zo dan… de plottwist die niemand bij De Mol zou willen, gebeurde toch. Hoe bizar?
deja vu naar seizoen 5 van WIDM, maar toch weer een tikkeltje anders.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2022, 22:16:39 »
Met mijn kandidatenoverzichten voor aflevering 4 ben ik wel snel klaar.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2022, 22:24:45 »
Ik kreeg letterlijk tranen in mijn ogen bij de exit van Philippe. Zo sneu en tegelijkertijd zo dapper dat hij heeft gekozen om te stoppen. Het was duidelijk te merken dat het niet goed met hem ging. Dat de makers dit zo durven te tonen en op deze manier ermee omgaan, chapeau. Heel kwetsbaar, tegelijkertijd hebben de makers met Elisabeth natuurlijk wel ervaring met een onvoorbereide mol, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dan de anderen, wie zou de nieuwe mol zijn? Bert leek vrij duidelijk dat hij het niet wilde zijn. De anderen wel. Mijn eerste gevoel is Uma, maar die beelden kun je natuurlijk op 1000 verschillende manieren analyseren.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2022, 22:25:47 »
Gilles had het al over veel bommen dit seizoen...
Maar deze is wel een hele grote.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2022, 22:27:13 »
Waanzinnig. Daar sta je dan opeens als team. Geeft de mol op. Ongelooflijk veel respect voor de makers hoe ze dit in beeld hebben gebracht voor ons. Ongelooflijk. Eigenlijk was ik daarom eerst heel erg bos op Phillipe, maandenlange voorbereiding door de plee omdat je voor jezelf kiest. Maar het is boosheid zoals een ouder dat kan hebben wanneer een klein kind zomaar een drukke weg oversteekt om bij papa de kunnen zijn, zoiets?
De nieuwe mol krijgt het denk ik supermoeilijk met zo'n hechte groep. Heel benieuwd, en, hoe krijgen ze het toch voor elkaar, superwending met enorme laag erbij, geweldig. Philippe is weg, leve de nieuwe mol!

Verder vond ik de beklimming tegen Thomas de Gendt en de dragqueenshow ook weer supergeweldige opdrachten!  ::bravo::

p/s ik meende bij Uma reactie in haar ogen te merken bij het zien van haar scherm.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2022, 22:27:53 »
Inderdaad heel knap hoe Philippe en de makers en ook de kandidaten ermee omgaan. ::bravo::

In WIDM was dit niet gebeurd. "De Mol gaat nooit naar huis." ;) :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 10-04-2022, 22:28:53 »
Inderdaad heel knap hoe Philippe en de makers en ook de kandidaten ermee omgaan. ::bravo::

In WIDM was dit niet gebeurd. "De Mol gaat nooit naar huis." ;) :P

Ik kreeg nochtans wie is de mol 5 flashbacks  :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 10-04-2022, 22:30:03 »
Ja, maar als dat gerucht klopt dan is daar alles behalve sprake van openheid geweest.

En verder bedoelde ik het als grapje. ;)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 10-04-2022, 22:31:05 »
Echt diepe bewondering hoe de makers dit gedaan hebben, ook prachtige woorden van Gilles. Dit programma wordt met een megagroot hart gemaakt en dat is aan iedere seconde te zien. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 10-04-2022, 22:32:08 »
De mol hoeft nooit naar huis. Da's een belangrijk verschil.
Super veel respect voor Philippe, 't is zeker geen zwaktebod maar juist groots om zo'n moeilijke beslissing te kunnen nemen.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 10-04-2022, 22:39:15 »
Een diepe buiging voor zowel Philippe alsook de makers van dit geweldige programma. Fijn die openheid, en ja, de mens gaat natuurlijk voor de mol. Chapeau!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 10-04-2022, 22:40:56 »
een mol die het niet volhoudt tot het eind? Ik zou zeggen: slechtste mol ooit...

Ah, de kort door de bocht-show :)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 10-04-2022, 22:41:27 »
deja vu naar seizoen 5 van WIDM, maar toch weer een tikkeltje anders.

En seizoen 3 waar Karen roept: “dan doen ze het maar zonder Mol!”