Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12379 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Aflevering 4
« Gepost op: 10-04-2022, 15:03:55 »
Bespreek hier aflevering 4 (datgene wat niet in de opdrachttopics besproken kan worden.)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4
« Reactie #1 Gepost op: 10-04-2022, 21:32:49 »
Een unicum.......

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #2 Gepost op: 10-04-2022, 21:34:56 »
Zo dan… de plottwist die niemand bij De Mol zou willen, gebeurde toch. Hoe bizar?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #3 Gepost op: 10-04-2022, 21:38:37 »
Damn...........

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #4 Gepost op: 10-04-2022, 21:43:34 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 4
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2022, 21:45:58 »
Wat een wending...  ::oink::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2022, 21:47:15 »
Ongelooflijk .. wat n twist.. heeft ook weinig nut om deze afl nog te gaan uitpluizen ook.




Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #7 Gepost op: 10-04-2022, 21:47:37 »
Sprakeloos..

Zal het echt zijn? Of is er een heel goed toneelstukje opgevoerd?

De opdrachten zelf zaten prima in elkaar, maar verder niet heel spectaculair. Maar dan dat einde weer..  ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #8 Gepost op: 10-04-2022, 21:48:03 »
'er is geen mol meer'
Ik denk dat we deze nog lang zullen onthouden.

Hulde aan de makers hoe ze hier mee omgaan. Eerlijk en open, en het spel blijft alsnog fantastisch.
Eigenlijk een pijnlijke en geniale, onverwachte twist.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2022, 21:49:15 »
Sprakeloos..

Zal het echt zijn? Of is er een heel goed toneelstukje opgevoerd?

De opdrachten zelf zaten prima in elkaar, maar verder niet heel spectaculair. Maar dan dat einde weer..  ::oink::

Hey Arco!

Ik geloof dat bij Café de Mol wordt gezegd dat hij zich in een droom heeft versproken en dat hij daarna niet meer durfde te slapen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #10 Gepost op: 10-04-2022, 21:54:09 »
Hoe verzinnen ze die wendingen toch hè? :P

Nee, serieus: heel sneu voor Philippe dat hij zich genoodzaakt voelde dit te doen maar zoals ik ook al in zijn topic schreef: heel dapper van hem!

En jeetje wat moet het ongelofelijk moeilijk gaan worden voor de nieuwe Mol.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #11 Gepost op: 10-04-2022, 21:56:13 »
Wow wat een aflevering.
Ik ben er stil van.
Zoveel dingen die op zijn plek vallen.

Goed dat Philippe voor zichzelf heeft gekozen en respect hoe de makers dit hebben aangepakt en met ons delen

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #12 Gepost op: 10-04-2022, 21:57:02 »
Het verhaal van Philippe:

Het woord 'uniek' hebben we de afgelopen weken al vaker moeten gebruiken. Voor de onverwachte terugkeer van Jens bijvoorbeeld of het spijtige vertrek van Nele na haar blessure. De afloop van aflevering 4 had echter niemand kunnen voorspellen. Voor het eerst in de geschiedenis van het spel zal De Mol tijdens het seizoen de fakkel namelijk doorgeven aan een opvolger.

Naar eigen zeggen begon alles met een verspreking van Philippe tijdens de tweede nacht. "Ik was aan het slapen en dromen over de cactusproef waar er geld in de pot was gebracht", zegt hij. "Ineens maakt Bert me wakker: 'Je hebt in je slaap gepraat. Je weet toch wat je gezegd hebt?' ... het enige wat ik toen hoopte was dat het niet was waarover ik pas gedroomd had, maar Bert herhaalde letterlijk mijn woorden 'oh nee 3000 euro erin, ik heb het verbrod'. Je kan je perfect voorbereiden als Mol, maar als er één ding is wat je niet kan controleren is het je slaap. Je deelt tijdens het spel niet altijd de kamer met dezelfde personen, en ik wou dit geen tweede keer meemaken. Ik bleef wakker en durfde nog amper slapen. Op een gegeven moment heb ik zelfs een dutje proberen doen op het toilet, omdat ik de kamer deelde met een oppervlakkige slaper"

Het gebrek aan slaap zorgde er ook voor dat De Mol ook niet meer in topvorm was tijdens de opdrachten. "Het maakt dat je ook in het spel bang bent om nog fouten te maken", zegt hij. "Ik dacht 'Ik heb het verklapt, en nu staat het in grote letters op mijn hoofd', waardoor ik mij ook constant verdacht voelde. Daarin ben ik zelf in een soort tunnelvisie beland. Als je in je eigen hoofd zit te malen dan lukt het niet meer. De rol van Mol is topsport en je moet gewoon scherp staan, je mag geen seconde te laat zijn met een opmerking of bij de keuze van wie in welke positie staat bijvoorbeeld. Het was bovendien een hele sterke groep die er voor ging en veel met elkaar deelde. Op een gegeven moment voelde ik voor mezelf dat het vat af was, zoals ze bij ons zeggen. Ik kreeg op het einde letterlijk bijna geen nagel meer ingeklopt. De laatste energie die nog in mijn lijf zat was eruit.

De makers zagen het gebeuren, maar hadden een ander zicht op de prestaties van hun Mol. "Wij hebben in de eerste 2 afleveringen op geen enkele manier beleefd wat Philippe heeft beleefd", zegt Gilles. "Hij voelde zichzelf ongelooflijk verdacht maar dat klopte gewoon niet. Wij waren in de wolken over zijn prestaties en hij deed eigenlijk perfect wat hij moest doen. De roosjes van de taart halen was bijvoorbeeld een zeer doordachte actie die ervoor zorgde dat er dadelijk geld verloren ging, en op een gegeven moment beslist hij om eieren te laten vallen op zo'n manier dat zelfs elke cameraman dacht dat het door de wind kwam. Dat zijn een perfecte molacties. Door één simpel dominosteentje kreeg hij volledige impact op het verloop van een proef."

En toch dacht De Mol zelf daar anders over. "We zagen dat de twijfel zich begon te installeren in Philippe zijn overtuiging", aldus Gilles. "Op zich is dat niet zo uitzonderlijk. In de geschiedenis van het programma hebben de sterkste mollen allemaal dat momentje gehad, maar de tunnelvisie van Philippe is erger geworden in aflevering 3 waar wij hem echt zagen afzien. Erg om te zien van onze kant want dat is niet wat je wenst voor je kandidaten en bij uitstek niet voor je Mol. De gezondheid is een rode lijn waar wij nooit over gaan natuurlijk. Hij had het zo moeilijk dat het niet meer te verantwoorden was." En zo volgde een hartverscheurende en moeilijke keuze, maar tegelijk ook een evidente."

Philippe was ondertussen vanuit zijn tunnel tot dezelfde conclusie gekomen. "Ik werk zelf in de gezondheidssector", zegt hij. "Als je een marathon aan het lopen bent en vijf kilometer voor de meet krijg je een kramp dan kruip je, maar als je in de helft al met een kramp zit waardoor je niet meer kan dan loop je hem niet uit. Je geeft alles en vecht tot de laatste snik, maar als het niet meer gaat dan is het beter om in het midden samen de keuze te maken. Als je dan nog doorgaat en de gezondheid laat het tegen aflevering 7 afweten dan zijn er geen potten meer te redden. Ik heb gekozen en het ego is minder belangrijk dan de gezondheid."

"Philippe kan vijf marathons achter elkaar lopen, en dat meen ik, maar als die kramp er is dan is ze er", voegt Gilles eraan toe. "Dit is het moedigste wat een mol ooit gedaan heeft. Dit is echt je ego opzij schuiven. In de afgelopen maanden hebben we hierover vaak samen gepraat, maar in the end is gezondheid de rode lijn. En zo zijn we op dit vreemde punt aanbelandt, een heel kwetsbaar moment in de reeks. Ik denk dat we absoluut de juiste keuze hebben gemaakt, vooraf met Philippe als Mol, maar ook ginder in aflevering 4 om samen tot het besluit te komen dat het genoeg was.

https://www.wieisdemol.be/nieuws/147/dit-had-niemand-verwacht

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #13 Gepost op: 10-04-2022, 21:58:11 »
Zo… die zag ik niet komen.
Wel petje af voor hoe de programmamakers het hebben aangepakt. En de grondige verduidelijking in café mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2022, 21:58:32 »
Flabbergasted ::oink:: Ik dacht hij gaat weg als kandidaat, of hij is ziek misschien. Hij zag zo bleekjes.
Dit had ik niet verwacht..

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2022, 22:00:45 »
Een veel moeilijkere situatie is nauwelijks voor te stellen, natuurlijk voor Philippe zelf het meest maar ook voor de makers en de andere kandidaten. Respect voor hoe ze ermee zijn omgegaan.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2022, 22:05:19 »
Heftig voor iedereen, maar wel de juiste keus. Ik hoop dat Philippe toch nog tevreden kan terugkijken op de mooie acties die wel zijn gelukt als mol.

Voor de nieuwe mol wordt het vreselijk moeilijk om je niet anders voor te doen dan eerst, want dan heeft iedereen je gelijk door. Of toch? Zouden alle kandidaten een beetje gaan mollen nu, om verdacht over te komen?
Tell me what your telescope says

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2022, 22:07:37 »
Bert zei het inderdaad nog in de aflevering dat hij praatte in zijn slaap inderdaad. En Bert en Uma zijn ook all-in gegaan bij de duo eliminatie en niet afgevallen. Onwijs vervelend. ::hug::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2022, 22:07:56 »
Toch een keer 2 mollen in 1 seizoen

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2022, 22:08:45 »
 ::rofl::