Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 13026 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #140 Gepost op: 1-05-2022, 23:36:25 »
Sven stijgt toch bij mij (als enige denk ik) op mijn mol lijstje. 
Ten eerste geeft hij veel goede antwoorden op het bed, maar dit maakt natuurlijk weinig uit als je weet wat er nog gaat gebeuren. 
Ook vind ik hem bij de 2e opdracht best verdacht. Sowieso het mol-boekje en de eliminatievragen beide juist gokken, 2 v/d 3 knop-vragen goed hebben zodat hij (zogenaamd) niet gaat weten waar de laatste knop zit.
Lastig

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #141 Gepost op: 1-05-2022, 23:40:08 »
Sven stijgt toch bij mij (als enige denk ik) op mijn mol lijstje. 
Ten eerste geeft hij veel goede antwoorden op het bed, maar dit maakt natuurlijk weinig uit als je weet wat er nog gaat gebeuren. 
Ook vind ik hem bij de 2e opdracht best verdacht. Sowieso het mol-boekje en de eliminatievragen beide juist gokken, 2 v/d 3 knop-vragen goed hebben zodat hij (zogenaamd) niet gaat weten waar de laatste knop zit.
Lastig

Je bent niet de enige hoor! Vooralsnog blijft hij mijn hoofdverdachte en heb ik geen dingen gezien waardoor ik hem definitief kan schrappen. 100% eens met wat je schrijft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #142 Gepost op: 1-05-2022, 23:40:21 »
Sven stijgt toch bij mij (als enige denk ik) op mijn mol lijstje. 
Ten eerste geeft hij veel goede antwoorden op het bed, maar dit maakt natuurlijk weinig uit als je weet wat er nog gaat gebeuren. 

Wat er vervolgens gebeurde is Sven die alle spullen goed op t bed hield en niet viel

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #143 Gepost op: 1-05-2022, 23:40:32 »
Hmm…ik vind die scène buiten in het zonnetje met vrouw en dochter dik ingepakt in muts en sjaal toch wel verdacht. Broer Kristof ernaast in alleen een trui.
Druivenstruik vol in het groen blad in november…
Lijkt alsof er hier iets niet klopt?

Hm, dat is wel opmerkelijk. Net nu ik Sven definitief heb afgestreept.  ::rofl::
Hij deed het volgens mij wel erg goed deze aflevering; met name als 'hippie'. Of toch niet?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #144 Gepost op: 1-05-2022, 23:44:34 »
Hm, dat is wel opmerkelijk. Net nu ik Sven definitief heb afgestreept.  ::rofl::
Hij deed het volgens mij wel erg goed deze aflevering; met name als 'hippie'. Of toch niet?
Hij oppert volgens mij ook voor de tactiek om sowieso al 2 letters te kopen. Vergezocht maar ergens ook wel heel subtiel.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #145 Gepost op: 1-05-2022, 23:47:00 »
Vond het opmerkelijk dat hij met zijn kont richting Manu lag op het bed. Kun je wel makkelijker haar uit balans brengen zodat ze valt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #146 Gepost op: 1-05-2022, 23:50:29 »
Of c) niet in België.

Waarom zouden vrouw en pasgeboren kind niet in belgie zijn? ik zie geen motief.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #147 Gepost op: 1-05-2022, 23:55:02 »
Hij oppert volgens mij ook voor de tactiek om sowieso al 2 letters te kopen. Vergezocht maar ergens ook wel heel subtiel.

Dat wel, maar hij had daarna wel heel snel de zinnen goed. Dus dat leverde items op. Als hij gemold zou hebben, dan is het misschien door Manu uit balans te brengen, wat Vonne1968 zegt, of door stiekem wat spullen ernaast te gooien.
Maar toch denk ik dat het duo Uma/Yens een betere molpositie had. Als Sven gemold heeft, dan was het inderdaad subtiel.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #148 Gepost op: 1-05-2022, 23:56:20 »
Waarom zouden vrouw en pasgeboren kind niet in belgie zijn? ik zie geen motief.

Je verwart me met de administratie. Ik weet het ook niet. Het zal inderdaad wel gewoon in België opgenomen zijn, en dan vóórdat de bezoekers naar de Canarische eilanden kwamen. Dat zou dan wel betekenen dat er ook filmpjes opgenomen zijn voor Anke en Bert. Of zouden ze die broer van Sven tweemaal op en neer gevlogen hebben?
Woosie down?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #149 Gepost op: 2-05-2022, 00:07:10 »
Wat ik bedoel. Is dit filmpje niet gewoon ergens op La Gomera opgenomen? En was de vrouw van Sven dan de grote verrassing op de badkamer? En dan even wat winterse kleding aan voor de show, want het zal kouder geweest zijn in Vlaanderen, vergeleken met La Gomera...

Andersom geredeneerd: Als Kristof thuis in Vlaanderen was bij vrouw en kind van Sven, dan zou dat hem direct diskwalificeren voor de rol als hulpmol. De hulpmol zat bij de opdracht wel op afstand via een microfoon te spreken, maar dat was niet in Vlaanderen. We zien Gilles namelijk de hulpmol toespreken in 1 shot.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #150 Gepost op: 2-05-2022, 00:15:09 »


Manu verdacht Sven i.i.g. niet meer en ze valt af.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #151 Gepost op: 2-05-2022, 08:25:03 »
Ik ga er vanuit dat de videoboodschappen gewoon van te voren zijn opgenomen. Dit is vooraf gemakkelijk te regelen, door thuisblijvers te vragen een videoboodschap in te spreken die pas in aflevering te zien is. Daarbij kan verteld worden: "Oke, je mag een video inspreken voor het geval dat jouw partner/broer op het punt staat de finale te halen. Spreek de videoboodschap ook op deze manier in.'

Dat er een nieuwe Mol is, maakt in dit geval niet uit. Ook van Philippe zouden de makers een 'kandidaatachtige' videoboodschap moeten hebben.

Voor de finale heb ik Sven afgeschreven als Mol. Hij pakt voor mijn gevoel toch écht teveel onnodige geld voor de groepspot. De hippie-opdracht doet hij gewoon té goed. Hij reeg de goede antwoorden aan elkaar, terwijl niet elke quote even bekend was. Een paar goede antwoorden minder, had voor Manu niet veel uitgemaakt. In de edit lijkt het er namelijk op dat het spelletje voor Manu in ieder geval iets te snel ging.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #152 Gepost op: 2-05-2022, 10:13:59 »
En toch is er bij de bed-in van Sven en Manu 1900 euro verloren gegaan en bij de wandeling en de geit maar 1500 euro. Die laatste opdracht was ook veel meer geschikt voor kandidaten die zichzelf nog even verdacht willen maken en elkaar willen testen. Dus Sven heeft het 'beregoed' gedaan en toch is daar het meeste geld verspeeld.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #153 Gepost op: 2-05-2022, 10:19:08 »
Opvallend dat zo veel mensen Sven na deze aflevering afstrepen. Voor mij is hij nog meer verdacht geworden. Hij speelt de goede kandidaat, een rol die hij al speelde voordat hij de mol werd, maar laat veel steken vallen en molt subtiel veel geld uit de pot.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #154 Gepost op: 2-05-2022, 10:20:01 »
Deels eens. Er is weliswaar veel geld verloren, maar dat het niet meer is, komt grotendeels door Sven. Sven zorgt ervoor dat er veel prijzen gewonnen worden. Hoe meer prijzen, des te meer er van het bed kan vallen om hetzelfde geldbedrag te winnen. Manu valt vervolgens van het bed en neemt verscheidende prijzen mee. Sven had zich makkelijk in de val van Manu mee kunnen laten nemen, maar liet dat na.

Ook op de bananenplantage drukt Sven een aantal onnodige goede bananen door. Het raadsel en de chiquita-vraag had hij zonder problemen fout kunnen beantwoorden. Ik denk dat 95% van de mensen deze niet allebei goed zouden hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #155 Gepost op: 2-05-2022, 10:25:25 »
Inderdaad, Sven had mee kunnen gaan in de val van Emanuelle, om de schuld vervolgens in haar schoenen te kunnen schuiven. Nog even een knaller van geld uit de pot houden. Maar hij houd vol. Na de €1250,- sprong was dit de kans om het als mol goed te maken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #156 Gepost op: 2-05-2022, 11:40:47 »
Sven zit weer te cashen, dat bed doet hij hoe dan ook veel te veel goed, want Manu bakte er er weinig van.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #157 Gepost op: 2-05-2022, 13:05:00 »
En toch is er bij de bed-in van Sven en Manu 1900 euro verloren gegaan en bij de wandeling en de geit maar 1500 euro. Die laatste opdracht was ook veel meer geschikt voor kandidaten die zichzelf nog even verdacht willen maken en elkaar willen testen. Dus Sven heeft het 'beregoed' gedaan en toch is daar het meeste geld verspeeld.

Je kan het ook anders redeneren. Sven heeft 1100 euro verdiend en Yens/Uma maar 500 euro. Dus wie heeft het dan 'beregoed' gedaan? Denk Yens/Uma.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #158 Gepost op: 2-05-2022, 13:16:46 »
Waarom zou je als mol items om je nek hangen zodat ze niet meer kunnen vallen

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #159 Gepost op: 2-05-2022, 13:51:40 »
Waarom zou je als mol items om je nek hangen zodat ze niet meer kunnen vallen

Je zou dit kunnen doen, door gegarandeerd items mee te nemen in je val. Lijkt me ook iets wat de productie zou kunnen brieven. Als Mol is het wel belangrijk dat je je dan laat vallen, anders heeft het alleen maar nadelen.