Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12413 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 10-04-2022, 23:35:18 »
Heb nog steeds het gevoel dat er nog een twist in deze twist aankomt.. 
Ik kan amper geloven dat de makers een mol kiezen die uiteindelijk opgeeft, je de mol bent en terwijl het goed gaat je toch naar huis gaat.. Waarom kies je voor een mol die praat in z'n slaap?
Ik zou het zo veel logischer vinden als dit allemaal een toneelstukje was, het is het 10e seizoen nota bene en in de vooruitblik zie je iemand met de bankroet spelen? 

En mocht het echt zo gelopen zijn zoals we vandaag hadden gezien? Erg jammer, maar niemand zijn schuld denk ik. Alles is wel gebeurd waar je altijd voor vreest: Het seizoen zoals het bedoeld was is mislukt.  ::vergroot::  ;)

Sorry dat ik het zo hard zeg, maar ik vind het toch ergens teleurstellend. De mol is zo sterk omdat het concept waar altijd aan vastgehouden werd hetzelfde bleef, en nu is dat niet meer.
Hadden de makers dan ervoor moeten kiezen om het seizoen gewoon te stoppen? Nee dat denk ik ook niet. Het loopt zoals het loopt en ik denk dat iedereen op dat moment de beste keuze gemaakt heeft. En kiezen voor je mentale gezondheid is altijd de beste keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 10-04-2022, 23:39:29 »
Ben trouwens benieuwd hoe ze de nieuwe Mol hebben geëdit in de eerste 4 afleveringen. Zou die extra verdacht/kandidaats of whatever neergezet zijn?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 10-04-2022, 23:40:35 »
Heb nog steeds het gevoel dat er nog een twist in deze twist aankomt.. 

Ik zou het zo veel logischer vinden als dit allemaal een toneelstukje was, het is het 10e seizoen nota bene en in de vooruitblik zie je iemand met de bankroet spelen? 
Maar hoe zijn de molbiechten van Philippe dan te verklaren?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 10-04-2022, 23:45:12 »
Maar hoe zijn de molbiechten van Philippe dan te verklaren?
De echte molbiechten gewoon even opnieuw inspreken? Nepmolbiecht?
Zal natuurlijk niet, maar ik vertrouw gewoon niks bij dit programma.  ::)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 10-04-2022, 23:45:42 »
Mooi opgelost, heel fijn die transparantie zoals altijd ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 10-04-2022, 23:47:06 »
Die openheid was inderdaad erg fijn; de beste oplossing ook voor een hele lastige situatie, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2022, 23:47:53 »
Had even een flashback naar het seizoen "er is nog geen mol gekozen"....

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2022, 23:49:14 »
Vandaar ook de quote van Elisabet begin vd aflevering.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2022, 23:50:42 »
Slechtste mol ooit schreef iemand, en daar ben ik het (helaas!) mee eens. Niettemin gaat gezondheid altijd voor. Het is niet de bedoeling dat in een tv-spel mensen mentaal gebroken worden. Dus toch zeker respect Philippes keuze.
Ben benieuwd of bij de productie bekend was dat hij in zijn slaap praat. Is dat bij Café de Mol geweest?
(edit: wel interessant om te weten dat hij vorig jaar één van de aanvallers in het maïsveld was!)

Nieuwe mol gaat het aartsmoeilijk krijgen. Ik vond twee mensen "anders" reageren nadat zij hun scherm te zien hadden gekregen: Bert en Anke. Bij de rest was het meer een ongemakkelijk lachje van "oef, ik ben het niet, maar wie dan wel?". Meestal zit ik er trouwens langs, dus nu wellicht ook, maar wie weet...   ::rofl::

Kan iemand even een opfrissertje geven over WIDM seizoen 5? Daarover wordt hier al een paar keer over gesproken en er staat me nog iets van bij maar ik kan het zo niet terughalen (en ik ben vast niet de enige). Alvast bedankt  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 23:56:51 door eilandgek »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2022, 23:50:55 »
Waarom kies je voor een mol die praat in z'n slaap?
Ach, Lennart deed dat ook hè.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2022, 23:51:38 »
Vandaar ook de quote van Elisabet begin vd aflevering.
Die link had ik nog niet gelegd  :-X

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2022, 23:52:24 »
Het is echt alles loslaten, hè? Voor hier op het forum bedoel ik. Halverwege en je weet precies weer niets  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 23:54:24 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2022, 23:56:58 »
Het is echt alles loslaten, hè? Voor hier op het forum bedoel ik. Halverwege en je weet precies weer niets  ::rofl::

Ma how zeg vat het mooi samen zoals je onderschrift is.  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 11-04-2022, 00:04:53 »
Slechtste mol ooit schreef iemand, en daar ben ik het (helaas!) mee eens. Niettemin gaat gezondheid altijd voor. Het is niet de bedoeling dat in een tv-spel mensen mentaal gebroken worden. Dus toch zeker respect Philippes keuze.

(...)

Kan iemand even een opfrissertje geven over WIDM seizoen 5? Daarover wordt hier al een paar keer over gesproken en er staat me nog iets van bij maar ik kan het zo niet terughalen (en ik ben vast niet de enige). Alvast bedankt  ::ok::

Hem de slechtste mol ooit noemen is denk ik net zo unfair als het nog te verwachten sentiment dat hij de beste mol was die we nooit gehad hebben. We zullen het nooit weten, want hij heeft nauwelijks kunnen mollen.

Over WIDM 2005 is hier een instructief draadje: https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=68283.0
Woosie down?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 11-04-2022, 00:13:33 »
Zelfs de NOS vind het nieuwswaardig.
Daar verwacht je deze spoilers toch ook niet  ::)

Belgische mol kan het niet meer aan en stapt uit 'Wie is de Mol?' - https://nos.nl/l/2424690
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 11-04-2022, 00:14:19 »
Hem de slechtste mol ooit noemen is denk ik net zo unfair als het nog te verwachten sentiment dat hij de beste mol was die we nooit gehad hebben. We zullen het nooit weten, want hij heeft nauwelijks kunnen mollen.
Hij heeft een halve serie de kans gehad om te mollen. En wellicht heeft hij ook topmolacties uitgevoerd, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar in het totaalplaatje heeft hij "gefaald"... als mol! Absoluut niet als mens he, vandaar dat ik ook al schreef: respect voor zijn keuze! Want dat moet AARTSmoeilijk zijn...

Citaat
Over WIDM 2005 is hier een instructief draadje: https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=68283.0
Dankjewel!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 11-04-2022, 00:16:43 »
Vonden anderen het stuk met Gilles ook vreemd, tijdens de ondervragingen op het gesprek waar ze op zoek gingen naar een nieuwe mol? Gilles leek iedereen te beschuldigen en iedereen leek te zeggen alsmaar te liegen? Terwijl andere ex-kandidaten na afloop van het spel juist beweren het spel altijd (redelijk) eerlijk gespeeld te hebben.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 11-04-2022, 00:21:12 »
Zelfs de NOS vind het nieuwswaardig.
Daar verwacht je deze spoilers toch ook niet  ::)

Belgische mol kan het niet meer aan en stapt uit 'Wie is de Mol?' - https://nos.nl/l/2424690

Ook idioot dat ze dit bij het zichtbare nieuws plaatsen. Veel mensen kijken pas morgen op NPO start en daarvoor hebben ze het aardig vergald.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 11-04-2022, 00:24:13 »
Jammer dat je een mol nodig hebt om de eliminaties te laten werken, anders had de groep voor mijn part gewoon geld mogen blijven ophalen voor de rest van de reeks.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 11-04-2022, 00:24:40 »
Ook idioot dat ze dit bij het zichtbare nieuws plaatsen. Veel mensen kijken pas morgen op NPO start en daarvoor hebben ze het aardig vergald.

Ik vind het raar dat de NOS dit nieuwswaardig vindt, maar als  de redactie die keus eenmaal gemaakt heeft gaat men dat natuurlijk niet tussen spoilertags zetten. De uitslag van voetbalwedstrijden staat ook meteen op de voorpagina (net als die van de Nederlandse mol trouwens).
Woosie down?