Auteur Topic: Stelling: 'Het is maar beter dat de Nationale Alliantie niet meer bestaat'  (gelezen 2713 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Zojuist las ik het nieuws dat de Nederlandse politieke partij de 'Nationale Alliantie' is opgeheven, door een te klein aantal leden.
De partij werd in de media vaak extreem-rechts genoemd, maar vind zelf dat dat onzin is. Ze vinden zichzelf 'niet links, niet rechts, maar recht door zee' (en Verdonk zou deze slogan gejat hebben). De NA was gemodelleerd naar de partij 'Vlaams Belang' in België en 'Front National' in Frankrijk.

Mijn stelling is: 'Het is maar beter dat de Nationale Alliantie niet meer bestaat'

Wat vinden jullie?

(om de discussie een beetje nuttig te maken is het misschien slim om de hoofdpunten van het partijprogramma eens door te lezen. deze zijn via deze link te zien http://www.nationalealliantie.com/html/links/pp2006.pdf)
« Laatst bewerkt op: 23-07-2007, 18:52:41 door Test, Reden: Link gerepareerd »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
De link doet het niet. :(

Ik ken deze partij niet zo. Over het Front national van Le Pen weet ik wel het een en ander en die partij is in veel opzichten heel extreem.

Le Pem wordt dan ook veelvuldig met Hitler vergeleken. ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

• Forumlid
Je moet anders maar ff via de site www.nationalealliantie.com het programma opzoeken. Het is best interressant om te lezen.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Ik hoef het partijprogramma van deze alliantie niet te lezen om erop in te gaan.

Alle partijen, die blind de schuld aan ''de'' buitenlanders geven van alles wat er ook maar verkeerd is in ons land, dienen verboden te worden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en moet ook blijven bestaan, maar niet ALLES wat er mis is met onze maatschappij, is aan buitenlanders toe te schrijven. Dit geldt voor de cd, cp86, de nvu van die griezel glimmerveen, maar ook voor de pvv, en dus ook voor deze alliantie. Ik ben daar heel duidelijk in.

Hoe graag dit soort groeperingen de mensen ook ervan willen overtuigen dat het wel zo is.

Ik zie ze vaker lopen, die brallers met hun zwarte kleren en hun kale koppen. Is DAT waar ons land op zit te wachten? Als ze zo consequent zijn om alles wat niet Nederlands is, af te wijzen, dan moeten ze de lijn doortrekken, en ook geen chinees eten accepteren, of een bordje friet eten.

Dan mogen ze ook geen ''oer-hollands'' symbool als de tulp in hun tuintje planten. Want wat die brallers even ontgaat, is dat de tulp oorspronkelijk uit Turkije komt. De meeste mensen kennen mijn standpunt wel, wanneer het gaat om dit soort kl**tjespartijen, dus ik houd het er verder bij.

Offline Fossiel

• Forumlid
Kijk Jos, dit soort posts wilde ik dus vermijden door iedereen ff het programma te laten lezen, want zo kort door de bocht was deze partij niet...

Offline Sander2602

• Forumlid
Ik heb het even nagelezen. Ik ben het met de stelling eens. Ik vind ze wel degelijk discriminerend overkomen. Ik ben het gedeeltelijk met ze eens dat de straffen in Nederland  in veel gevallen veel te laag zijn. Maar goed de doodstraf weer invoeren voor extreme gevallen klinkt wel heel erg.

Ook willen dat Nederland uit de Eu stapt dat vind ik ook geen goede zaak. Er zijn nog meer dingen waar ik het niet mee eens ben drugs verbieden. Als je dit gaat doen krijg je heel veel illegale handel.

En hoor dit: Verder dient Nederland uit de NAVO, VN en op den duur ook uit de EU (indien er andere handelsovereenkomsten zijn gesloten) te treden.

Ben je wel goed wijs in geval van oorlog sta je ook mooi kansloos.

Offline Fossiel

• Forumlid
Ik heb het even nagelezen. Ik ben het met de stelling eens. Ik vind ze wel degelijk discriminerend overkomen. Ik ben het gedeeltelijk met ze eens dat de straffen in Nederland  in veel gevallen veel te laag zijn. Maar goed de doodstraf weer invoeren voor extreme gevallen klinkt wel heel erg.

Ook willen dat Nederland uit de Eu stapt dat vind ik ook geen goede zaak. Er zijn nog meer dingen waar ik het niet mee eens ben drugs verbieden. Als je dit gaat doen krijg je heel veel illegale handel.

En hoor dit: Verder dient Nederland uit de NAVO, VN en op den duur ook uit de EU (indien er andere handelsovereenkomsten zijn gesloten) te treden.

Ben je wel goed wijs in geval van oorlog sta je ook mooi kansloos.

Die laatsten vind ik dus non-argumenten. Waarom zou deze partij wegmoeten omdat ze een andere mening hebben dan anderen?

Offline Sander2602

• Forumlid
Weg moeten wilde ik dan niet zeggen dat neem ik terug iedereen mag van mij blijven met zijn partijtje maar ik bedoel dat het mij niks kan schelen dat het niet meer bestaat.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Kijk Jos, dit soort posts wilde ik dus vermijden door iedereen ff het programma te laten lezen, want zo kort door de bocht was deze partij niet...
Nou, eh, alleen het logo al. Die leeuw staat in dit verband echt niet voor een onschuldige katachtige. Kijk maar eens waar een leeuw zoal voor staat, wanneer deze als symbool gebruikt wordt.

De cd noemde zich ook niet rechts of links, maar liet geen gelegenheid onbenut om buitenlanders onderuit te halen.

Een voorbeeldje: ging het over de verkeersproblematiek of de hoge werkdruk in verzorgingstehuizen, dan wist die partij het altijd zo te draaien dat ''de'' buitenlanders daar de schuld van kregen. Het is janmaat meer dan eens op een waarschuwing komen te staan van de toenmalige voorzitter van de Tweede Kamer.

Dit soort partijen deugt nergens voor.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
De link doet het niet. :(

Je moet anders maar ff via de site www.nationalealliantie.com het programma opzoeken. Het is best interressant om te lezen.

Hij doet 't weer... ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling: 'Het is maar beter dat de Nationale Alliantie niet meer bestaat'
« Reactie #10 Gepost op: 23-07-2007, 19:03:38 »
natuurlijk zal de partij niet zeggen dat ze extreem rechts, rascistisch, fascistisch of wat dan ook zijn. daar hoef ik het programma niet voor te lezen. wat ik wel weet is dat men inspeelt op de onvrede van mensen die niet in staat zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en, net als Jos al schreef, vreemdelingen, homo's, en weet ik welke minderheidsgroep de schuld geven van problemen. geeft dus niks dat deze partij niet meer bestaat; er zijn nog genoeg andere partijen waar je uit kunt kiezen...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline sanderw

• Forumlid
Re: Stelling: 'Het is maar beter dat de Nationale Alliantie niet meer bestaat'
« Reactie #11 Gepost op: 30-07-2007, 19:39:21 »
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
Alle partijen, die blind de schuld aan ''de'' buitenlanders geven van alles wat er ook maar verkeerd is in ons land, dienen verboden te worden.
::rofl::