Hoi allemaal
Ik weet niet of iemand het al ooit is opgevallen, maar voor die mensen die het nog niet weten hier even dit (misschien) leuke item.
Toen ik voor het eerste naar het programma "Wie is de mol?" keek, kreeg ik tijdens het gedeelte waarin de kandidaten de vragen moeten maken op de pc, en de uitslag daarvan horen, de schrik van mijn leven.
Nu zal iedereen zich direct afvragen hoe dat nu weer kan.
Het was namelijk de muziek!
De gebruikte muziek is de achtergrondmuziek van het computerspel Riven!
Dit adventure spel is het 2e deel in de Myst reeks, waarvan Myst 1 het best verkochte computerspel ter wereld is.
Riven is een spel waarbij de speler zich bevindt in een vreemde onbekende wereld. Van de achtergrondmuziek van dit spel is een soundtrack verschenen, en laat nu net de AVRO deze muziek gebruiken in het programma "Wie is de mol"
IK ken de soundtrack door en door, ben een hele grote fan ervan, dus ik hoorde gelijk die muziek in het programma wie is de mol.
In zowel de 1e als de 2e serie wordt de muziek van Riven gebruikt. Ik hoop dat ze ook voor de 3e serie de muziek van Riven gaan gebruiken!
Voor wie interesse heeft in de cd, kijk in de platenzaak, en als je em niet kan vinden, stuur ff een emailtje, en ik geef je wel een paar links van internetwinkels die (nog) em hebben.
Reinald Snel