Heb tot nu toe lekker in mijn eentje van dit programma zitten genieten. Wist na de eerste twee afleveringen niet goed wat ik ervan moest vinden omdat het tempo wel erg laag lag, maar dat hebben ze nu goed voor elkaar.
Ik heb toch wel heel erg zitten genieten tot nu toe. Veel herken ik van mijn eigen hikingtrips, al neem je daar natuurlijk voldoende spullen mee dat je er lichamelijk niet aan onderdoor gaat. Dan nog, het is toch elke keer een enorme omschakeling om je goed te voelen bij hoe lang alles duurt, hoeveel energie alles kost en dat genieten van je ideale vakantie daardoor niet altijd vanzelfsprekend is. Natuurlijk, op zo'n hike heb je veel meer dan deze mensen, maar dat is op een tocht van twee weken nog steeds heel weinig.
Een van die dingen die ik dan wel heb is een goede antiinsectenlotion. Een deelname lijkt me fantastisch, maar eerlijk gezeggd weet ik niet of ik me daar een maand lang zou kunnen laten verzwelgen door die rotbeesten zonder enige bescherming, wetende hoe zwaar dat jeukt en hoe lang het duurt voor de littekens weggetrokken zijn. Diep respect voor al die mensen.