Groeneman ik wil hiermee de beslissing nog ff goed uitleggen:
We weten allemaal dat Groeneman erg verzwakt is en dat hij het ijs goed kan gebruiken, maar het risico wat we nemen is groot.. Als de Cobra's terug komen dan hebben we niets meer.. Ik eerst instantie dachten we dat het verstandig zou zijn om Groeneman te halen en hem ijs te geven. De zwakke kunnen het vooral goed gebruiken, maar ik heb me nog eens iets bedacht over de expedities van vorige jaren.. Hierin zag ik hoe Fatima een bonbon doosje met foto's aan Simon gaf.. Op dat moment was dat heel leuk voor Simon, maar diezelfde eilandraad ging hij eruit, en had Fatima dus beter voor iets kunnen kiezen voor de groep....
Ook deze expeditie zagen we deze zelfde soort situatie weer gebeuren.. Matt kiest niet voor de verzwakte Peter en Mo, maar voor Marjolein en Frank.....
Ik denk dat het hard is en het is tegen mijn principes in, maar ik denk dat we deze keer de verzwaktte Groeneman niet kunnen helpen.. De kans is groot dat hij de volgende eilandraad niet overleeft en dan hebben we niets aan het ijs gehad... Verder is het risico denkt ik te groot om te nemen, want we weten niet wanneer de cobra's terug komen...
Dus SorrY, maar we eten het ijs zelf op (met pijn in mijn hard voor Groenemand SorrYYYYYY)