Poll

Wat is jou mening over de val van het Nederlandse kabinet?

Ik wist het wel...
0 (0%)
Dit had ik echt niet zien aankomen...
3 (60%)
Wat interesseert mij dat nou?
2 (40%)
0
0 (0%)
0
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: Val kabinet  (gelezen 2145 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Val kabinet
« Gepost op: 16-10-2002, 20:24:19 »
Ik ben benieuwd naar jullie mening. De mogelijke antwoorden zijn misschien wel wat zwart-wit, maar nuanceer jullie antwoorden maar!

« Laatst bewerkt op: 15-12-2002, 19:52:58 door Compuart »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
LET OP: VERHUISD
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2002, 20:33:30 »
Dit zat er natuurlijk wel aan te komen. Met zoveel crisis in zo'n korte tijd binnen een coalitiepartij kan het nooit goed gaan wat betreft de stabiliteit van een regering. LPF heeft laten zien het niet aan te kunnen om zo vroeg in zijn bestaan te kunnen regeren - wat overigens niet geheel hun schuld is, een combinatie van gretigheid in een partij en de keuze van 'het volk'. Ik weet niet wat het laatste nieuws is, maar ik verwacht dat ze demissionair doorgaan tot de nieuwe verkiezingen (die er neem ik aan ook gaan komen?)?

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #2 Gepost op: 16-10-2002, 20:39:13 »
YESSSSSS mag weer stemmen:
GROENLINKS!

Balkenende is weg, want de nieuwe harry potter film komt bijna uit, en daar kan hij net nie tegen op.

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 16-10-2002, 20:47:16 »
[size=0][color=c0c0c0]Offtopic: hahaha hij is al binnen natuurlijk :+[/size][/color]

Inderdaad, benieuwd of we weer centrum-rechts krijgen of dat de linkse partijen een overhand krijgen...

Ik verwacht een bedroevend lage opkomst, dat wel. Maar tis weer tijd om mensen te overtuigen op GroenLinks te stemmen ;).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2002, 21:05:42 »
k ben ook voor groen links... kan alleen nog niet stemmen dat duurt nog ff. maar iig, ik hoop op toch wat linksere partijen, want ik ben sowieso al best wel erg anti-rechts en nu hebben de centrum-rechtse partijen het voor mij toch wel een beetje verbruid.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2002, 21:12:18 »
Ik had 't al zien aankomen, eigenlijk al in 't prille begin van dit kabinet. Ik vind 't echt 'n schande dat 't kabinet is gevallen door de ruzies binnen de LPF. 1,6 miljoen (jemig wat veel!) Nederlanders (ik niet, ik was toen al verstandig!  ;) ) stemden erop en vervolgens kan men alleen maar verwijten heen en weer slingeren. Ik hoop dan ook dat iedereen bij de nieuwe verkiezingen zo slim is om niet meer op de LPF te stemmen. Laat ze eerst maar 'ns hun zaakjes goed op orde brengen en dan kijken we wel weer verder.  :)

Ik heb trouwens wel zin om weer naar de stembus te gaan. Ik moet wel nog gaan bedenken waar ik deze keer op zal gaan stemmen, maar ik denk dat de gebeurtenissen van de komende weken (maanden?) me genoeg stof geven om over na te denken en om 'n oordeel te vormen. 't is maar goed dat we niet direct morgen al opnieuw moeten gaan stemmen!  ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2002, 21:15:35 »
oh nog ff als antwoord op de vraag, ik had het ook al aan zien komen. ik heb die stomme LPF altijd al niet zo geweldig (verschrikkelijk maar dat schijn je niet te mogen zeggen  ::)) en het was gewoon zó voorspelbaar... en als je dan zei tegen mensen van nou, die gaan het daar niet lang uithouden hoor dan gingen ze meteen flippen en vertellen hoe geweldig de LPF wel niet is. grrr maar jah t is nu voorbij dus. dag LPF. dag kabinet.

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 16-10-2002, 21:27:08 »
Een (naar mijn smaak) geniale column van Frits Abrahams vandaag in NRC Handelsblad:

Citaat
Bevrijd

,,De vreemdeling is de naaste bij uitstek'', zei Huub Oosterhuis tijdens zijn overdenking voor prins Claus, ,,jaag hem niet op, jaag haar niet weg, zo staat geschreven. Zij hebben dezelfde rechten als jij (Leviticus 19, vers 34).''

Tegelijkertijd liet de tv-regisseur in een flits de ietwat ongemakkelijk kijkende hoofden van Heinsbroek en consorten in de kerkbank zien. Een politiek moment tijdens een uitvaart, ach, waarom niet, en het bracht me op de praktische gedachte hoe aangenaam het zou zijn als het LPF-vulgus óók meteen in die grafkelder had kunnen worden opgeborgen. Toegegeven, het was weinig piëteitsvol van me, vooral tegenover prins Claus, die rust heeft verdiend.

Wat me van deze uitvaartdienst verder zal bijblijven, zijn de acht kistdragende grenadiers die na de voltooiing van hun droeve missie de trap weer opkwamen in hun stijve ritme. De dood had hen met lege handen teruggestuurd.

Dat beeld bleef lang natrillen, en pas veel later op de dag kon ik weer een beetje bevrijd ademhalen. Het moment kwam omstreeks middernacht toen RTL's Frits Wester vertelde dat Balkenende vandaag 'de stekker uit het kabinet trekt', en dat er een afsplitsing van de LPF in de maak is, de zogeheten Nieuwe Lijst Pim Fortuyn met Wijnschenk en Heinsbroek als leiders.

Toen konden we eindelijk rustig gaan slapen. Er wacht ons weer een veelbelovende toekomst.

Het ziet er naar uit dat de mannen van de LPF vastbesloten zijn elkaar met wortel en tak uit te roeien. Dat bespaart ons veel werk. De Nieuwe Lijst Pim Fortuyn komt tegenover de Oude Lijst Pim Fortuyn te staan, en als het bloedbad voltooid is zal er een Dodenlijst Pim Fortuyn zijn, waarvan de slachtoffers meteen naar Italië kunnen worden doorgevlogen om hun gestorven leider in zijn mausoleum gezelschap te houden. Pim móet het zo gewild hebben waarom zou hij hen anders hebben uitverkoren om zijn erfenis uit te dragen?

Dat neemt niet weg dat ik tegen die tijd enige deernis zal voelen voor mensen als Mat, Eduard en Ferrie Herrie. Mat zag gisteravond voor zichzelf als politiek leider alweer het licht gloren. Wilde hij de almaar mislukkende advertentieverkoper vervangen? Jazeker wilde hij dat! ,,Als het landsbelang dat vereiste.''

Ontroerd zag ik Mat aan het roer van het schip van staat staan, in oliejas en met een mal mutsje op. Als hij ons straks door de zwaarste stormen heeft geloodst, zal hij bescheiden de schouders van zijn Kreymborg-colbert (1995) optrekken en zeggen: ,,Iemand moest het doen.'' Vervolgens zal iedereen roepen dat Pim tóch leuker was.

Voor Eduard ligt het nog moeilijker. Hij durft voorlopig niet meer thuis te komen. Hij had zijn vrouw op zijn minst vier jaar vice-premierschap in het vooruitzicht gesteld (,,en als we niet op vakantie gaan, ben ik de baas van Nederland'') en nu moet hij weer terug naar dat akelige eigen bedrijfje dat iedereen altijd boycot. En als hij ziek wordt, laten ze hem eeuwig onderaan de wachtlijst bengelen.

En Ferrie Herrie? Hij heeft voortaan alleen nog zijn vrouw om ruzie mee te maken, wat niet genoeg is voor een man met zijn talenten.

Frits Abrahams

En dat de onvermijdelijke meuk:

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #8 Gepost op: 16-10-2002, 21:32:42 »
whahaha dat artikel ;D heeeel scherp hahaha echt top ;D.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 16-10-2002, 21:35:07 »
't is idd 'n hele goede column WCeend! En ook de drie pics spreken voor zich.  ;)

Bedankt voor deze uiterst onderhoudende bijdragen aan dit topic.  :)

Mocht iemand nog meer columns, pics of iets dergelijks betreffende dit onderwerp hebben, Han ziet ze graag in dit topic verschijnen!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #10 Gepost op: 16-10-2002, 21:59:03 »
Hmm, ik vind die column ook geweldig... :D

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-10-2002, 22:10:59 »
ikke... kijk eigenlijk nooit tv en lees ook geen kranten dus ik weet dr nogal weinig van, alleen wat ik van klasgenoten en zo hoor... maar verbazend vind ik het niet nee... iedereen zei het nl al, ik niet persoonlijk of zo, ik heb daar geen verstand van... maar ja kben het er wel zo ong mee eens, iig ben ik nooit fan vd lpf geweest...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
VERPLAATST: test
« Reactie #12 Gepost op: 16-10-2002, 22:21:03 »
waar zijn alle lpf-fans van t forum eik heen? k d8 dat we dr toch een paar hadden... k wil wel eens weten wat zij er van vinden, als ze überhaupt nog achter de lpf staan.
de meeste mensen die ik ken die voor de lpf waren spreken nu met geen woord meer over t feit dat ze een paar maanden geleden de lpf nog helemaal geweldig vonden. als iemand dr naar vraagt zeggen ze alleen maar dat pim zo goed was omdat toch wat heeft losgemaakt.... daar komt dus ook geen zinnig woord uit (hahaha uit mij ook niet). maar iig... volgens mij krijgen we nu in nederland echt een hele vage verdeling en ook best wel vette discussies over wie er nou wel en wie dr nou niet voor de lpf was en is, waarom wel of niet en blablabla...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2002, 16:10:54 »
het is makkelijk om kritiek te spuien, maar het is moeilijker om iets op te zetten en dat op een goede manier te doen.
Het gezegde hoge bomen gaat hier ook op, als je niks doet, kun je ook niks verkeerd doen.

wat ik erg sterk vind is dat iemand excuses kan aanbieden voor zijn haar gedragingen; met zon instelling zou de wereldse politiek er een dezer millenia eens rooskleurig uit kunnen zien;

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 17-10-2002, 19:21:12 »
waar zijn alle lpf-fans van t forum eik heen? k d8 dat we dr toch een paar hadden...
oja???
ik meen me te herinneren dat er een poll was rond de verkiezingen 'op welke partij heb je gestemd' en dat de lpf op nul stemmen bleef staan en het cda ook heel weinig, dat vonden we toen nog zo raar, dat de verdeling hier zo anders was dan in het echt... toch?

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-10-2002, 19:24:22 »
Leuke column Tomas!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #16 Gepost op: 17-10-2002, 22:05:28 »
 :D :D :D Die foto van Ben_gevallen !!!!  :D :D :D :D :D

Die column is ook goed! Grappig dat op dit forum echt zo'n rooie kliek zat. Dat bleek bij de vorige verkiezingen ook al (je weet wel, die van een half jaar geleden.....).

Tsja, we lachen erom, maar eigenlijk is het natuurlijk om je kapot te schamen. Komt er zo'n Harry Potter figuur bij de koninging, dat het kabinet is gevallen, omdat er een stel volwassen kerels als een stelletje kleine kinderen lopen te vechten omdat ze allemaal de baas willen zijn.
En dat terwijl haar man koud is begraven. Hadden zou nou echt niet nog even tot volgende week kunnen wachten?

how low can you go?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you