Auteur Topic: Big Brother  (gelezen 56882 keer)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Big Brother
« Reactie #40 Gepost op: 9-10-2002, 20:28:23 »
ze waren gisteren ook op de radio las ik net! Lachuh joh

always look on the bright side of life

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 9-10-2002, 20:49:28 »
ze waren gisteren ook op de radio las ik net! Lachuh joh

Wat leuk zeg! Jammer dat ik dat gemist heb! Staat 't fragment ergens op 't net zodat ik 't kan beluisteren Juul?  :)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #42 Gepost op: 9-10-2002, 21:40:11 »
geen idee, ik heb ook niks gehoord :( maar ik kan wel ff navragen!

always look on the bright side of life

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #43 Gepost op: 12-10-2002, 21:09:44 »
zo k ben ook verslaafd aan big brother jeeej :D. echt kewl vind k et nu, stom dat dat zo snel gaat, in t begin vond ik t nog maar nix... maar iig, wat ik wou zeggen: het viel me vandaag ineens op dat arthur (wat n saai vent is dat zeg pfff) zoveel op gert-jan van bb3 lijkt en jeanette op kim van bb2... ben ik de enige die dat vind of niet?

die mustapha is trouwens wel vaag hor, om te zeggen dat judith n dom lelijk kind is, hijs echt lomp pfff maar ook wel lol :D

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 12-10-2002, 21:36:50 »
zo k ben ook verslaafd aan big brother jeeej :D. echt kewl vind k et nu, stom dat dat zo snel gaat, in t begin vond ik t nog maar nix...

Och, ik vind 't wel wat leuker geworden, maar ik heb er nog steeds niet dat gevoel van andere jaren bij.

Citaat
maar iig, wat ik wou zeggen: het viel me vandaag ineens op dat arthur (wat n saai vent is dat zeg pfff) zoveel op gert-jan van bb3 lijkt en jeanette op kim van bb2... ben ik de enige die dat vind of niet?

Ja Arthur lijkt idd wel wat op Gert-Jan en Jeanette wel wat op Kim. Qua uiterlijk dan, ik vind hun karakters totaal verschillend, voor zover ik dat in 'n krappe 25 minuten televisie per dag kan beoordelen dan.

(werd er in 't eerste jaar BB niet 'n uur per dag uitgezonden?  ???)

Citaat
die mustapha is trouwens wel vaag hor, om te zeggen dat judith n dom lelijk kind is, hijs echt lomp pfff maar ook wel lol :D

Ik krijg iedere keer sterk 't vermoeden dat die Mustapha gewoon 'n ingehuurde acteur is die wat conflicten in 't huis moet brengen. Hij heeft nu al voor zo veel rumoer gezorgd en hij lijkt er telkens weer volop van te genieten.

Als 't geen acteur is, dan is hij denk ik gewoon buitengewoon eerlijk. Hij zegt precies wat hij denkt, wat kwetsend kan zijn voor zijn medebewoners. Ik vind 't knap dat hij toch zo eerlijk kan zijn. De meeste andere mensen op deze wereldbol (waaronder ikke) zouden dit soort gedachten nog niet eens in hun hoofd hardop durven te zeggen.

Ik vind die Judith trouwens ook maar 'n aansteller hoor. Om 't minst of geringste is ze kwaad op Mustapha. Ik herinner me die keer nog goed dat Mustapha enkel en alleen de woorden 'laat me met rust' uitsprak en zij er 'n hele scene van maakte in de trant van 'wat is 't toch 'n rotjoch dat hij zo iets onaardigs tegen me durft te zeggen!'

Ik heb gisteren ook nog naar 'De Zwakste Schakel' met de BB bewoners gekeken. Erg jammer dat Stefan won, want dat vind ik de meest vreselijke bewoner die er in dat huis zit. Ik vond 't ook erg jammer dat er niet echt gestemd werd naar de prestaties van de anderen in 't spel, maar naar de persoonlijke banden met elkaar. Alleen al hierdoor is 't toch meer 'n spel dat gespeeld moet worden door mensen die elkaar niet kennen.

Dit wordt weer 'n beetje 'n monoloog, dus ik m'n post is bij deze beeindigd.   ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 14-10-2002, 19:55:05 »
In de Belgische BB zijn er nu 8 mensen van de 11 genomineerd!!

Via een opdracht die mislukt is, zijn alle vrouwen genomineerd en ze moesten ook nog eens nominaties geven en konden enkel mannen nomineren en daar zijn er dus ook nog eens 3 bijgekomen.
Zijn er in Nederland nu trouwens ook buitenshuis opdrachten? In België moeten ze binnenkort het kanaal overzwemmen. Van Calais naar Engeland.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 14-10-2002, 20:01:26 »
Zijn er in Nederland nu trouwens ook buitenshuis opdrachten? In België moeten ze binnenkort het kanaal overzwemmen. Van Calais naar Engeland.

Nee nog niet. De opdrachten zijn nog altijd in 't huis zelf of op 'n veld naast 't huis geweest. 't uitstapje naar de Zwakste Schakel was de eerste keer dat de bewoners 't huis mochten verlaten. (ook in andere series is dat nog nooit voor gekomen)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #47 Gepost op: 14-10-2002, 21:02:35 »
wow dat is echt niet leuk... het kanaal overzwemmen :S. dat zou ik dus echt niet doen. water vind ik echt eng hahaha en zeker als t zo diep is en je weet niet wat dr onder je zwemt brrr. maar iig, ik vind het maar stom hoor dat ze echt buiten het huis gaan, want zo is toch een beetje het idee van bb weg. jammer jammer jammer... vorig jaar was t ook leuk en toen hoefden ze ook niet echt buiten het huis te gaan voor hun opdrachten.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-10-2002, 21:14:15 »

Nee nog niet. De opdrachten zijn nog altijd in 't huis zelf of op 'n veld naast 't huis geweest. 't uitstapje naar de Zwakste Schakel was de eerste keer dat de bewoners 't huis mochten verlaten. (ook in andere series is dat nog nooit voor gekomen)

Hebben ze afgekeken van de Australische Mol dan ;) Die deelnemers moesten ook ineens met de zwakste schakel meedoen. Ze hebben het slechtste ooit gescoord. Maar ja er zat dus een mol in de groep he...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 14-10-2002, 22:36:58 »
Ze hebben het slechtste ooit gescoord. Maar ja er zat dus een mol in de groep he...

In de Nederlandse BB zit ook 'n soort mol, Mustapha. Hij zorgt er alleen niet bewust voor dat de confrontaties verloren worden, maar hij probeert bewust te stoken tussen de bewoners. Hij lokt ruzies uit en trekt zich van niemand wat aan. 't zal me niks verbazen als hij door BB 'ingehuurd' is.  ;)

Maar om effe serieus te reageren op wat Doris schreef. Ik vind ook dat 't hele concept van BB verloren gaat als de bewoners uit 't huis mogen voor 'n opdracht. Ik was en ben er ook sterk op tegen dat de bewoners naar de zwakste schakel zijn geweest. Ze hadden dat programma net zo goed daar in huis of op 't voormalige battlefield kunnen opnemen. Iets ander decor, maar dat zou toch niet moeten hinderen.

Maar goed, BB heeft eenmaal anders besloten.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 14-10-2002, 22:46:42 »
Tja ik vond het ook niet echt meer BB, maar het heet bij ons nu BB Anders. Dus ja, kan je niet veel op inbrengen. Anders is nu eenmaal anders.
En bij ons zit er idd ook een mol in het huis. Heeft zo van die dingen gedaan als zand in de bedden gooien enzo, maar ook al ergere dingen. Elke bewoner die het huis moet verlaten schrijft zijn naam meestal op een muur. Moest die mol de naam van iemand die nog in het huis zat op die muur schrijven voordat het nominaties waren. Een hoop commotie tot gevolg.
Voor een opdracht hadden ze een videoband gekregen om een dansje na te leren. Maar hij heeft de videoband verwisseld en plots begint er een tape te spelen van de nominaties van die zondag daarvoor. Heel het huis kan het horen door de luidsprekers wie Anick genomineerd heeft en zij is er dan kwaad en kapot om en blablabla, je kent dat wel.

Oh en kunnen ze bij jullie nu ook per persoon geld winnen? En als ze eruitgestemd worden mogen ze dat geld houden. De winnaar houdt het natuurlijk ook, maar die heeft dus meer omdat ie er langer inblijft.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-10-2002, 18:31:52 »
Klinkt 'n stuk interessanter die Belgische BB dan die bij ons. Ik hoop dat Hummie en cohorten voor de volgende serie zich laten inspireren door de makers van de Belgische BB. Wordt 't hier in Nederland misschien ook weer wat spannender.....  :)

't lijkt trouwens echt wel 'n beetje op WIDM. Ik weet d'r zitten ook genoeg andere elementen in, maar toch kan ik me niet van de gedachte onttrekken dat men 'n beetje heeft afgekeken bij WIDM.  ;)

Er kan bij ons ook niet individueel geld worden verdiend. De laatste 4 strijden geloof ik wel ieder apart voor 125.000 euro, maar 't totaal van wat deze 4 bij elkaar krijgen is uiteindelijk voor de winnaar. Tenminst ik geloof dat 't zo in elkaar zat. Zo was 't vorig jaar trouwens ook al.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #52 Gepost op: 15-10-2002, 18:57:22 »
hee RA, weten de bewoners eik dat dr een mol in zit?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
LET OP: VERHUISD
« Reactie #53 Gepost op: 15-10-2002, 21:45:34 »
Nog niet. Het wordt hun ooit verteld, maar weet niet wanneer.
En vanaf dan mogen ze gaan gokken. Als ze in de dagboekkamer komen gokken en ze hebben het juist dan winnen ze al eht individueel geld van de mol en moet de mol het hius verlaten. Als het fout is, krijgt de mol al het individueel geld van de persoon die fout gegokt heeft.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 15-10-2002, 22:02:55 »
Wordt 't ook echt 'de mol' genoemd? Ik kan me voorstellen dat BB geen al te duidelijke overeenkomsten met 'n ander programma wil hebben, dus voor 'n andere benaming kiest, b.v. saboteur.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 16-10-2002, 11:19:38 »
Nee, ze noemen het 'Handlanger'.  ::)
Dom woord.

Maar hij is dus genomineerd nu. Zou wel grappig zijn als ie eruit ligt, dan is heel dat BB idee om zeep en moeten ze weer iets anders zoeken.
Ja in Belgie zijn er veel die BB proberen tegen te werken, in het huis zelf zit er ook eentje die niet met zich laat sollen. Hebben jullie ook een isoleercel?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #56 Gepost op: 16-10-2002, 12:26:46 »
nou niet dat ik weet iig... maareh, weten de kijkers wie die handlanger is?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-10-2002, 13:09:21 »
De kijkers weten het wel ja. En elke persoon die er tot nu toe is uitgegaan werd het ook verteld en ze waren steeds heel verbaasd dat het Kelly was. (nvdr:Kelly is een man)

Isoleercel is voor opstandige bewoners. Vorig jaar heeft er nooit iemand in gemoeten. Ze hadden toen ook de flosh. Als je daar aan trok als je genomineerd was, dan werd je nominatie teniet verklaard. Maar iedereen is solidair en niemand trekt er ooit aan. Ze krijgen 30 seconden om er aan te trekken nadat ze horen dat ze genomineerd zijn. Dat zijn de 30 saaiste seconden ooit.
In de isoleercel is deze keer iemand opgesloten omdat er op de radio een interview is uitgezonden geweest met een bewoner in het huis. Ze dachten dat hij een gsm in huis had en contact had met de buitenwereld maar het bleek opgezet spel te zijn.
En dan nog iemand anders die iets niet wou doen werd ook opgesloten. Maar ze bedekte daar de camera met haar trui, vroeg om eten en kreeg 2 uur later 2 boterhammetjes en dat vond ze niet kunnen en toen is ze uit de isoleercel gegaan en eten gaan halen. Sterk de regels overtreden dus moest ze het huis uit. Zij wou er niet uit en enkele bewoners steunden haar. Ze kreeg een half uur om het huis te verlaten, ging toen nog niet weg en toen werd het noodplan ingeschakeld. BB zou de bewoners net zolang treiteren tot ze zouden toegeven. Het begin van het noodplan was dat de verlichting begon te knipperen en alle electrische apparaten werkten niet meer. Maar er zitten me daar een stel ganzen in dat hok! Het licht ging 1 keer aan en uit en ze begon al te gillen, de domme ***. Toen had Jolie (dat was die van de isoleercel dus) besloten om toch te gaan.
En dan is er nog de andere opstandeling die van die superintelligente redenen geeft waarom hij iemand nomineert. Van die redenen die niemand snapt en hij moest perse een goede reden geven of hij mocht de dagboekkamer niet verlaten. Nou hij heeft 20 uur in de dagboekkamer gezeten.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #58 Gepost op: 16-10-2002, 14:09:39 »
wat n vaag gedoe allemaal bij jullie zeg! ik ging net ff op de site kijken van BB belgie, en wat me op viel: niet één deelnemer van boven de 30! 1 van 30, 1 van 29, en verder allemaal tussen de 21 en 24 ofzo echt dom... zo wordt t volges mij best wel saai of is da nie zo RA?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
VERPLAATST: test
« Reactie #59 Gepost op: 16-10-2002, 14:35:44 »
Hmm in BB1 zat er eentje bij van boven de 30 (was ergens in de 40) en die werd er meteen uitgestemd. BB1 had heel veel succes, dus zullen ze gedacht hebben dat de kijkers het zo leuker vinden, met jongere mensen dus.
Of oudere mensen hebben zich niet ingeschreven. In Belgie is het echt zo'n taboe gedoe. Niemand kijkt naar Big Brother want dan ben je een voyeur. En toch heeft het zoveel kijkcijfers. Raar. Vreemd.

oh en met 'oudere mensen' bedoel ik gewoon ouder dan 30. Ze zijn nog niet OUD. (Voordat ik een vlaag kritiek over me heen krijg)  ;)