Rob Smallegoor, lid van het theatersportteam Kâttekwoad en theatersportdocent, noemt BNN's De lama's 'middelmatig van niveau'. "Ik vind ze persoonlijk geen goede theatersporters en de meeste collega’s die ik spreek, zijn het met me eens", zegt Smallegoor in TVgids Online.
"In theatersport gaat het om de kracht om een team te zijn en je merkt bij De Lama’s toch duidelijk dat het stand up-comedians zijn die gewend zijn om alleen op het toneel te staan. Gevolg: ze gaan vaak zelf voor de snelle grap. De algemene stemming onder theatersporters is dat De Lama’s behoorlijk middelmatig van niveau zijn. Met als uitzondering Arie Koomen, die is wel goed. Maar die is het als helft van het duo Arie & Sylvester dan ook gewend."
Middelmatig of niet, De Lama's weten flink wat kijkers te trekken. "De kijkers weten niet beter… Maar laat ik niet alleen negatief zijn: ik vind De Lama’s als fenomeen wel leuk. Bovendien sluit het programma goed aan bij de BNN-doelgroep – snelle grappen en een beetje plat. Waarom er geen theatersportwedstrijden op tv uitgezonden worden? Ik weet niet of dat wel zou aanslaan, maar er zijn msschien formules denkbaar waarin het nog beter zou werken dan bij De Lama’s. Er stonden laatst bij een wedstrijd van Kâttekwoad drie camera’s in de zaal; de productiemaatschappijen zijn er misschien wel mee bezig. Wellicht dat wij op korte termijn ook op tv te zien zijn."
http://mediakrant.web-log.nl/