Een groot deel van de mensen die nu op Wilders stemden, hebben alleen geluisterd naar hun gevoel en gestemd met haat. Dat merk je ook op de fora en op de reacties op de site van de kranten. Er wordt meteen geroepen dat Wilders wel even die allochtonen aan gaat pakken en de islamisering gaat stoppen.
Tuurlijk mag er in dit land nog wel het e.e.a. veranderen onder de allochtonen. Als je de grote steden ziet en wijken die bijna alleen zwart zijn, evenals scholen. Maar m.i. kan dat ook op een andere manier dan dat Wilders dat wil. Hetzelfde met de moskeëen; van Wilders geen moskeëen meer erbij. Waarom niet? Er heerst vrijheid van godsdienst in dit land en ook wij Christenen kunnen dat belijden in een van onze gebedshuizen (kerk), waarom mogen de moslims dat dan niet?
Een tijdje terug hebben we hier in de stad een optocht gehad van centrumrechtse aanhangers: kort geschoren koppies met camouflagebroeken aan. Oftewel; neo-nazi's. En waarom? Omdat er hier aan de buitenkant van de stad een moskee zou komen. Als je dan ziet welke leuzen er geroepen worden en wat er meegedragen wordt op spandoeken, dan schaam ik me pas om Nederlander te zijn.
Van mij mag het aantal asielzoekers dat Nederland in komt, ook verminderd worden en van mij mag er ook veel meer terug uitgezet worden, maar dat moet van geval tot geval bekeken worden. Er zijn kinderen van asielzoekers die hier geboren zijn en die na 8 of 10 jaar opeens terugmoeten naar hun eigen land. Dicht bij ons woonde een Bosnisch gezin en ik heb de kinderen huilend weg zien gaan. Ze hadden niets met Bosnie; spraken de taal niet, kenden er niks en wilden hier hun school afmaken. Kijk, zo moet het dus niet.
Meteen met grof geschut alles goedkeuren en een slap beleid vind ik niets, maar té streng vind ik ook dat je niet kan verantwoorden.
En daarom ben ik absoluut tegen Geert Wilders. Hij zegt geen racist te zijn, maar in mijn ogen is hij dat wel degelijk.