Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 248210 keer)

Offline MDM

• Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 10-02-2007, 21:16:47 »
Vinden jullie niet dat je Inge eigenlijk al kan doorstrepen, omdat Renate haar zag bij de liftopdracht? Renate had 2 vragen fout, dus dan zal Inge toch de mol niet zijn ;)

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 10-02-2007, 21:42:15 »
Ik denk dat Inge toch de mol is, Dick Jol heeft op Schiffers.fm duidelijk gemaakt dat het Renate niet is en Inge zei tijdens de fotograaf-ontdek-opdracht tegen Nadja toen ze Paul fotografeerde: Niet doen joh, dat heeft geen zin. Daarna zie je als je goed oplet, dat Inge dus haar lach wil inhouden. En waarom wilde ze zoals Paul al aangaf bij de fotograaf in de groep? Eva kan het ook niet zijn, die deed echt haar best tijdens deze opdracht. Wat denken jullie?

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #202 Gepost op: 10-02-2007, 23:09:53 »
Vinden jullie niet dat je Inge eigenlijk al kan doorstrepen, omdat Renate haar zag bij de liftopdracht? Renate had 2 vragen fout, dus dan zal Inge toch de mol niet zijn ;)

Er is niets gezegd over wie je zag als je de vragen fout had. Als je alledrie de vragen fout had zou je de mol zien. Maar wie zie je als je een fout hebt?

Toch denk ik niet dat Inge de mol is. Ik stem wederom op haar als afvaller in de volgende aflevering.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 10-02-2007, 23:11:20 »
Ik denk dat Inge toch de mol is, Dick Jol heeft op Schiffers.fm duidelijk gemaakt dat het Renate niet is en Inge zei tijdens de fotograaf-ontdek-opdracht tegen Nadja toen ze Paul fotografeerde: Niet doen joh, dat heeft geen zin. Daarna zie je als je goed oplet, dat Inge dus haar lach wil inhouden. En waarom wilde ze zoals Paul al aangaf bij de fotograaf in de groep? Eva kan het ook niet zijn, die deed echt haar best tijdens deze opdracht. Wat denken jullie?
De mol zou toch best haar best kunnen doen? Zie ook het dagboek: ik kon niet anders doen dan ik deed (of iets in die trant).
Overigens is dit naar iedereen uit te leggen, zie topic daboek.nl, maar dus ook naar Eva.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 10-02-2007, 23:15:32 »
Dat is waar maar wat denk je van Inge?

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 10-02-2007, 23:26:08 »
Dat is waar maar wat denk je van Inge?
Dat ze er volgende uit gaat  ;D.

Ff serieus: ik weet het eigenlijk allemaal niet meer zo goed nu. Ik heb het gevoel dat Inge het niet is, net als dat ik had bij Dick terwijl anderen hem juist super verdachtten. Dus daar hou ik me maar een beetje aan vast. Echter zou het me niet verbazen als Inge de mol zou zijn. Ik heb namelijk ook geen goede redenen of aanwijzingen gezien die haar voor mij uitsluiten als mol.
verder vind ik het wel een leuke kandidate, al had ik persoonlijk liever gehad dat Dick was gebelevn en Inge eruit was gegaan.

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2007, 00:25:37 »
Als je alledrie de vragen fout had zou je de mol zien.

Was t niet andersom? ::pinokkio::

Offline calvinetje

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2007, 11:00:36 »
INge is dus wel de MOL. even ter aanvulling:

Ten eerste: Na de vraag over LOMED gaat ze naar de 11e en de 9e verdieping.   LOMED K (11e) I (9e) omgedraaid IK DE MOL en ten tweede staat ze zelf als mol op de 9e en de 11e verdieping. Grote kans dat of renate of paul drie vragen geod hebben of een van de twee iig.

En nog iets: Als je de aflevering(en) terugkijkt dan moet je eens puur op Inge gaan letten en dan zmoet je vooral opletten aan het begin en aan het einde van opdrachten.

MOlacties:  In de aflevering waar ze moesten abseilen moest Inge huilen om het abseilen enzo , vervolgens accepteert ze de opdracht van Karel, volgens mij ten eerste mollentranen en ten tweede krijgt ze het wel voor elkaar dat er niks in de pot komt.

MOLactie:  Ze wil niet met Dick in een team, zogenaamd omdat ze niet met hem kan opschieten, maar waarschijnlijk omdat hij zo fanatiek is en waar zij dus geen enkele kans maakt om iets te doen.

MOLactie: Inge wijst Menno en Dick aan om de vrijstelling te verloten, terwijl ze maar een min hebben en met het risico dat ze de boel saboteren (wat ze later ook vertelt).

MOlactie: Bij de tempelopdracht komt Inge niet verder dan Renate, ???

MOLactie: In de laatste aflevering zit Inge gelijk bij Nadja in het groepje en staat ze dus ook snel op de foto en als je hoort wat ze zegt als ze samen met dick etc zit te wachten tot het einde van de opdracht. Erg verdacht!

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2007, 13:24:14 »
Ik denk ook dat Inge de mol is. Ik heb sterk het vermoeden dat Paul al zijn vragen goed had (van twee ben ik zeker). Paul zelf denkt dat ook want hij stemt ook mede om die reden op Inge bij de test. Sinds de liftopdracht lette hij beter op Inge en toen viel hem ook op dat ze bij Nadja wilde lopen met die foto-opdracht (de mol weet vast wie de fotograaf is dacht Paul). Maar Inge probeert ook regelmatig anderen verdacht te maken zoals deze keer zegt ze dat Eva zo'n lange uitleg gaf bij de keienopdracht. Jeetje Eva', zegt ze dan. En ze zegt dat vervolgens iedereen verdacht is geweest en dat niemand het heft in handen heeft genomen. Al die kritiek geldt dus ook heel erg voor Inge zelf. Ze hoeft weinig te doen om de opdracht te laten mislukken precies zoals Renate het ook zo treffend verwoord. De mol hoeft hier helemaal niets te doen'. Na de 6é poging met de keien staat er weer eens niemand op de goede plaats.Roept Inge heel fanatiek:  Da's een hele goeie er staat niemand goed!! Ja voor de mol is dat inderdaad goed want er staan nog maar iets van 6 minuten op de klok en ze zijn nog niks opgeschoten!!. >:D

Ik vind het ook raar dat Inge behalve als ze de mol dus is niet door heeft wat Nadja aan het doen is. Als je de mol niet bent lijkt het me toch erg verdacht dat je Nadja kandidaten ziet fotograferen. Om dan alleen te zeggen tegen haar: ' Joh niet doen dat heeft geen zin', vind ik nogal ongeloofwaardig. Ik zou de andere kandidaten inlichten, zij doet gewoon net of ze niks door heeft. Ze wist al lang dat Nadja de fotograaf was en heeft er baat bij dat Nadja niet snel ontdekt wordt door de andere kandidaten zodat de opdracht zal mislukken. Ze roept ook tegen Nadja zullen we naar binnen gaan? Beetje vreemd, missschien wilde ze dat Nadja vanuit een verdektere positie zou fotograferen....of wilde ze niet dat Nadja haar heel opzichtig op de foto zou zetten buiten in het zicht van de andere kandidaten.
Ik vind haar ook nog altijd vaak acteren, soms juist overdreven soms wat nerveus en ingetogen. Geloof wel dat ze echt blij is dat ze van Dick af is, zoals iemand anders opmerkte weer een fanatieke kandidaat minder... Ik blijf bij Inge ook omdat ik Eva, Renate en Paul echt kandidaten vind. En Nadja zie ik echt niet als de mol. Ze speelt wel een spelletje, maar een echte mol had die foto-opdracht toch wat subtieler aangepakt. Volgens mij....(het blijft spannend). ;D
« Laatst bewerkt op: 11-02-2007, 13:35:36 door Lonneke40 »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 11-02-2007, 13:41:04 »
Ik denk ook dat Inge de mol is. Ik heb sterk het vermoeden dat Paul al zijn vragen goed had (van twee ben ik zeker). Paul zelf denkt dat ook want hij stemt ook mede om die reden op Inge bij de test.
 Na de 6é poging met de keien staat er weeer eens niemand op de goede plaats.Roept Inge heel fanatiek:  Da's een hele goeie er staat niemand goed!! Ja voor de mol is dat inderdaad goed want er staan nog maar iets van 6 minuten op de klok en ze zijn nog niks opgeschoten!!. >:D

Renate kwam ook bij Inge uit, maar die had zeker 1 vraag fout.

Iedereen die wel eens mastermind heeft gespeeld (en daar leek het ken-je-plaats spel op) weet dat je er meer aan hebt als er niets goed is, dan wanneer er 1 of 2 goed zijn. Bij niets weet je namelijk zeker dat alles op een andere plaats moet.

Verder vind ik het vreemd dat de Inge-aanhang niets over het vraagtekenvat zegt. Als mol weet je toch dat dat een verdubbelaar is en doe je daar niet zo je best voor of probeer je twijfel te zaaien over het wel of niet mee nemen ervan. Of nog beter, je laat hem per ongeluk in het water vallen  ;D

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 11-02-2007, 14:02:55 »
 Dat Renate wat fout had en toch Inge zag wil niet zeggen dat Inge de mol niet kan zijn!!
Volgens jouw Mastermindprincipe: Dan zou Renate alle vragen fout gehad moeten hebben en dan pas kan Inge de mol niet zijn? In ieder geval sluit dit niet uit dat Inge de mol niet kan zijn.
De liftopdracht is er echt niet ingedaan om het ons heel erg makkelijk te maken. ;D

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 11-02-2007, 14:27:50 »
Volgens mij snap je Tureluurs niet. Als je met MAstermind alles op de verkeerde plek hebt, dan is dat heel goed. Dan kun je nl vele opties wegstrepen. En zo werkt mastermind, je moet foute opties wegstrepen en dan kom je bij de goede uit. Inge had dus gelijk toen ze riep dat het gunstig was dat niemand op de goede plek stond.

En zoals in meerdere topics al beargumenteerd is, is de kans heel klein dat je bij foute antwoorden ook de mol te zien krijgt. Er komt immers geld in de pot als iemand de mol heeft gezien. En ze gaan echt geen geld in de pot doen terwijl mensen het fout hebben.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 11-02-2007, 14:37:46 »
Volgens mij snap je Tureluurs niet. Als je met MAstermind alles op de verkeerde plek hebt, dan is dat heel goed. Dan kun je nl vele opties wegstrepen. En zo werkt mastermind, je moet foute opties wegstrepen en dan kom je bij de goede uit. Inge had dus gelijk toen ze riep dat het gunstig was dat niemand op de goede plek stond.

En zoals in meerdere topics al beargumenteerd is, is de kans heel klein dat je bij foute antwoorden ook de mol te zien krijgt. Er komt immers geld in de pot als iemand de mol heeft gezien. En ze gaan echt geen geld in de pot doen terwijl mensen het fout hebben.

Ik dacht dat het op de liftopdracht sloeg het was een beetje onduidelijk zoals Tureluurs het opschreef, vond ik. (Ik snap Mastermind echt wel)!

Nu snap ik het wel maar ik ben het er niet mee eens! Want als je al bij de 6e poging bent en dan nog heel enthousiast roept da's een hele goeie dan is dat op dat moment helemaal niet goed meer!!! Iemand riep het al eerder maar dat was bij de derde poging. Dan heb je nog tijd en veel pogingen over om er iets mee te doen. Nu was de zaak al hopeloos verloren!
Ze hadden trouwens ook helemaal geen tactiek en deden het niet slim, maar dit terzijde. ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2007, 14:39:54 door Lonneke40 »

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 11-02-2007, 14:41:59 »
dat laatste is zeker waar. Maar volgens mij is de sleutel in deze opdracht dat de mol er voor moest zorgen dat de groepen snel bij elkaar waren. Mastermind kun je oplossen als je er lang over nadenkt. Door de groepen bij elkaar te brengen begint de tijd te lopen en kan er niet lang nagedacht worden. Dit blijkt ook min of meer uit het moldagboek. Inge en Eva wilden beiden graag wachten op de andere groep. Zo kom ik dus weer bij mijn dilemma: Inge of Eva, Eva of Inge? Maar ik hou het op Eva.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 11-02-2007, 14:48:15 »

Als iets in meerdere topics gezegd is wil dat nog niet zeggen dat dit klopt!
Ik vind als je ervan uit gaat dat als iemand een fout antwoord heeft gegeven (wat iedereen dus kan zijn) en diegene geen mol heeft gezien niemand de mol meer kan zijn. Alleen Dick zagen we niet en die ligt eruit! Dan zou dus alleen diegene de mol zien die echt drie vragen goed heeft???? Ik denk wel dat Paul al zijn vragen goed had maar ik weet het niet zeker van niemand trouwens dat zou je dat uit moeten zoeken maar die vragen zijn gewoon te moeilijk. Enig speurwerk opent deuren.......... Wie zou dan volgens de liftopdracht nog wel de mol kunnen zijn??

P.s. Dat wachten van Eva en Inge dat vond ik net als Paul niet verstandig omdat je dan grotere kans op chaos krijgt. Wat ook gebeurde, maar ze waren toch al slecht bezig. Volgens mij hoef je niet per se iedere kei te bezetten door één kandidaat. Het principe van uitsluiten leek mij beter.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2007, 14:52:36 door Lonneke40 »

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #215 Gepost op: 11-02-2007, 15:17:24 »
Sorry Lonneke maar ik vind jou redenering wel erg raar.
Bij het liftspel word verteld dat je als je alle vragen goed beantwoord je de mol krijgt te zien
Jij:
Citaat
Dan zou dus alleen diegene de mol zien die echt drie vragen goed heeft?

Ja dus dat is toch het spel!!!!! Ik snap werkelijk niet hoe je de boel zo kan verdraaien. Doordat iedereen een "gokvraag" heeft kunnen wij als kijkers er nooit achterkomen wie precies 3 vragen goed heeft.
  ;) (Ik wil het simpel houden voor mezelf)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 11-02-2007, 17:10:01 »
Sorry hoor Lonneke maar dat Inge tegen Nadja zei: "Niet doen joh, dat heeft geen zin" is juist een goede subtiele manier om te zeggen dat je niet wil dat Nadja foto's maakt terwijl je zelf al weet dat zij de fotografe is. Zo valt het ook niet op als je daarna zelf snel op de foto staat. En kijk eens heel goed naar Inges gezicht nadat ze dat zei.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #217 Gepost op: 11-02-2007, 17:51:20 »
MOlactie: Bij de tempelopdracht komt Inge niet verder dan Renate, ???
Dit overigens op advies van de porto-groep. Ze vraagt of ze af moet slaan en dan zeggen zij "Nee," waardoor ze op een dood spoor komt.
The British are not impressed.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #218 Gepost op: 11-02-2007, 18:06:45 »
ik ben een beetje in de war he, vergeef me.
maar .... als we er  vanuit gaan dat degene die de vragen niet goed had, dus niet de mol krijgt te zien, kan iedere kandidaat beter zn vragen allemaal fout beantwoorden ( paul gaf volgens mij aan datie dat had gedaan ) want dan krijg je dus een kandidaat te zien, die niet de mol is. en kan je die wegstrepen.
zo simpel is het dan toch ?
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 11-02-2007, 18:10:20 »
Sorry hoor Lonneke maar dat Inge tegen Nadja zei: "Niet doen joh, dat heeft geen zin" is juist een goede subtiele manier om te zeggen dat je niet wil dat Nadja foto's maakt terwijl je zelf al weet dat zij de fotografe is. Zo valt het ook niet op als je daarna zelf snel op de foto staat. En kijk eens heel goed naar Inges gezicht nadat ze dat zei.

Ja dat ben ik helemaal met je eens. Ik zeg hetzelfde in feite dat Inge er baat bij heeft dat Nadja haar werk kan doen, maar als Nadja dat meteen zo opvallend doet valt de opdracht al snel in duigen natuurlijk. Daarom zegt zij inderdaad subtiel tegen Nadja dat dat geen zin heeft juist omdat ze weet dat Nadja de fotografe is en dat zij op deze manier snel door de mand valt... :o En ja ik zag ook Inges lachje erna. Het bevestigt voor mij alleen maar dat zij de mol is!