Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 248297 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2007, 18:11:20 »
ik ben een beetje in de war he, vergeef me.
maar .... als we er  vanuit gaan dat degene die de vragen niet goed had, dus niet de mol krijgt te zien, kan iedere kandidaat beter zn vragen allemaal fout beantwoorden ( paul gaf volgens mij aan datie dat had gedaan ) want dan krijg je dus een kandidaat te zien, die niet de mol is. en kan je die wegstrepen.
zo simpel is het dan toch ?

Het kan idd. een slimme tactiek zijn. In geval van Paul had hij als eerste de gokvraag toch? Hij kan gedacht hebben : Dat kan ik onmogelijk zeker weten, dus de enige manier om nu nog iets hieraan te hebben is door een vraag met zekerheid fout te doen zodat ik met zekerheid weet niet de mol gezien te hebben.  ::jaja::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2007, 18:17:26 »
Sorry Lonneke maar ik vind jou redenering wel erg raar.
Bij het liftspel word verteld dat je als je alle vragen goed beantwoord je de mol krijgt te zien
Jij:
Ja dus dat is toch het spel!!!!! Ik snap werkelijk niet hoe je de boel zo kan verdraaien. Doordat iedereen een "gokvraag" heeft kunnen wij als kijkers er nooit achterkomen wie precies 3 vragen goed heeft.
  ;) (Ik wil het simpel houden voor mezelf)
Ik bedoel wel dat je alleen de mol ziet als je drie vragen goed hebt. Dat is inderdaad het spel . Maar als niemand zijn vragen alledrie goed heeft dan zouden we dus nergens de mol hebben kunnen zien?? Er moet dus minimaal één kandidaat alle vragen goed hebben gehad dan want we hebben op Dick na alle kandidaten voorbij zien komen toch?
Anders hebben we geen mol meer.......... ???

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2007, 18:21:50 »
Het kan idd. een slimme tactiek zijn. In geval van Paul had hij als eerste de gokvraag toch? Hij kan gedacht hebben : Dat kan ik onmogelijk zeker weten, dus de enige manier om nu nog iets hieraan te hebben is door een vraag met zekerheid fout te doen zodat ik met zekerheid weet niet de mol gezien te hebben.  ::jaja::

Maar waarom stemt hij dan op Inge? Hij denkt juist dat hij al zijn vragen goed heeft beantwoord. In de bus probeert hij de aandacht een beetje te vestigen op het feit dat het bijna onmogelijk was alle vragen goed te hebben.. Hij roept meteen Ík heb niet de mol!. Feit is dat hij hierna wel meer op Inge let en dus bij de test zelfs op haar stemt.

Offline MDM

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 11-02-2007, 18:22:17 »
de mol zei toch ook in z'n dagboek dat hij/zij gezien was! ;)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 11-02-2007, 19:11:16 »
Maar waarom stemt hij dan op Inge? Hij denkt juist dat hij al zijn vragen goed heeft beantwoord. In de bus probeert hij de aandacht een beetje te vestigen op het feit dat het bijna onmogelijk was alle vragen goed te hebben.. Hij roept meteen Ík heb niet de mol!. Feit is dat hij hierna wel meer op Inge let en dus bij de test zelfs op haar stemt.

Dat is geen feit maar montage. Je kunt echt niet 100 % aan op stemgedrag.
Het zou kunnen dat Paul op Inge stemt, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
De regie wil het de kijker niet te gemakkelijk maken.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #225 Gepost op: 11-02-2007, 19:20:05 »
De regie wil het de kijker niet te gemakkelijk maken.

En dat is dus ook precies wat ze ons doen geloven met die liftopdracht. Ze doen ons geloven dat we hiermee de mol kunnen ontmaskeren maar ondertussen en na grondig onderzoek blijkt het toch anders te liggen. Resultaat is namelijk dat we er met zijn allen niet uitkomen al leek het nog zo voor de hand te liggen dat we hiermee kandidaten konden doorstrepen als mol.

Maargoed, ik heb andere redenen om aan te tonen dat Paul niet de mol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #226 Gepost op: 11-02-2007, 19:28:07 »
wij kunnen niemand wegstrepen als mol, de kandidaten wel ! anyway , ik gam et je mee voor paul ( of eva :S jeuj )
dennis for mole !

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 11-02-2007, 19:31:57 »
wij kunnen niemand wegstrepen als mol, de kandidaten wel ! anyway , ik gam et je mee voor paul ( of eva :S jeuj )

Hmm, daar heb je een punt. Nu maar hopen dat kandidaten die zeker van hun zaak zijn (dus alle 3 de vragen goed hebben beantwoord) steekjes laten vallen in de komende afleveringen zodat we iets wijzer worden wie wij nu eindelijk kunnen doorstrepen. Beetje off topic dit, kon beter in het topic over afl. 6. Maar ach... wie weet laat Inge wel iets los, tussen neus en lippen door in de volgende aflevering. Ha, on topic :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #228 Gepost op: 11-02-2007, 19:36:55 »
de kandidaten konden onmogelijk zeker weten of ze 3 vragen goed beantwoorden, duzz konden ze beter alles fout beantwoorden, dan weet je zeker dat je de mol niet ziet, dus dat degene die je ziet de mol niet is.
zucht
ik ben brak :p
dennis for mole !

Offline Levina

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 11-02-2007, 21:00:01 »
Ik denk ook dat Inge de mol is. Ik heb sterk het vermoeden dat Paul al zijn vragen goed had (van twee ben ik zeker).

De vragen van Paul waren:

Hoe lang was de makkelijke route van het beginpunt tot aan de waterval tot eindpunt hemelsbreed gemeten?
a. 800 meter > Paul gaat naar verd. 12
b. 1 km
c. 1,8 km

2. Wat had je juiste volgorde moeten zijn van de onderste rij kisten?
Paul antwoordt: 476 > Paul gaat naar verdieping 2

3. Hoeveel schietschijven zaten er op de buggy van Menno en Dick?

Paul antwoordt 3 [het waren er 2]

Paul gaat naar verdieping 9: Inge

Paul heeft dus in ieder geval de 3de vraag fout, over de schietschijven. Dat waren er 2, hij antwoordde 3. Paul heeft dus niet de mol gezien. Inge is dus niet de mol.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 11-02-2007, 21:00:45 »
de kandidaten konden onmogelijk zeker weten of ze 3 vragen goed beantwoorden, duzz konden ze beter alles fout beantwoorden, dan weet je zeker dat je de mol niet ziet, dus dat degene die je ziet de mol niet is.
zucht
ik ben brak :p

Ga lekker slapen dan kun je echt even Nevermind zijn! Of droom je ook over de Mol? ::)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 11-02-2007, 21:03:00 »

Hoe lang was de makkelijke route van het beginpunt tot aan de waterval tot eindpunt hemelsbreed gemeten?
b. 1 km
c. 1,8 km

Paul heeft dus in ieder geval de 3de vraag fout, over de schietschijven. Dat waren er 2, hij antwoordde 3. Paul heeft dus niet de mol gezien. Inge is dus niet de mol.

Hai Levina,

Ik dacht eerst ook dat het twee schietschijven waren maar han13 wees mij er terecht op dat het wel degelijk 3 schijven waren twee achterop en één bovenop. Dat zie je ook duidelijk in de uitzending. ::jaja::

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #232 Gepost op: 11-02-2007, 21:03:54 »

b. 1 km
c. 1,8 km

Zat er niet bovenop de buggy ook nog een schietschijf voor Eva? En ik ben nog steeds van mening dat de Mol er ook kan staan als je fout antwoord. Als je alles goed hebt staat de Mol er, als je niet alles goed hebt een willekeurig persoon, en dat zou ook de Mol kunnen zijn. Je weet zelf of de vragen goed of fout waren (of niet natuurlijk) maar de kandidaat kan daar zelf zijn conclusies uit trekken. Dus volgens mij kun je niet zo redeneren dat Inge of Paul niet de Mol is.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline calvinetje

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 12-02-2007, 11:38:19 »
He jongens, het is toch allang duidelijk dat er inderdaad 3 schijven op de buggy zaten, dat is zeer duidleijk te zien (twee achter en een boven).

Verder weet ik niet of jullie mijn superhint ::oink:: hebben gelezen.

Inge gaat na antwoord LOMED naar 11e verdieping en daarna naar de 9e verdieping (laatste verdieping is 4 maar die vraag had ze fout) als je dus de muzikale hint opvolgt (turn, turn, turn) lees je het van achterstevoren: I K DEMOL

En vervolgens staat ze zelf als mol ook op de 9e en de 11e etage. ENIG speurwerk opent deuren (ENIG = INGE)

En als je dit bij alle andere aanwijzingen (bijv. over grijze olifant) voegt dan ben ik er wel uit.
 Wel een beetje saaie mol. Maar ja ze hieft ook niet zoveel te doen.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 12-02-2007, 12:31:59 »
Levina,

Paul had de vragen over de schietschijven WEL goed want er werd duidelijk dat er 2 op de achterkant van de buggy zaten en 1 op het dak. Inge is dus wel de mol.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 12-02-2007, 12:33:09 »
Way to go LONNEKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten van Saroja

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 12-02-2007, 16:54:30 »
Tijdens de herhaling is het me opgevallen dat er tijdens de test van Inge een hond voorbijliep. In seizoen drie zat er ooit een hint in het snuffelen van een hond aan een kerkje waar George en Karen een opdracht aan het uitvoeren waren. Misschien is de hond deze keer ook wel een hint.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #237 Gepost op: 12-02-2007, 16:58:23 »
Tijdens de herhaling is het me opgevallen dat er tijdens de test van Inge een hond voorbijliep. In seizoen drie zat er ooit een hint in het snuffelen van een hond aan een kerkje waar George en Karen een opdracht aan het uitvoeren waren. Misschien is de hond deze keer ook wel een hint.

Wat was de hint toen ook alweer dan ???

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 12-02-2007, 17:03:38 »
Wat was de hint toen ook alweer dan ???

Dat die hond aan het speuren was...en waar speuren de kandidaten naar? Naar de mol uiteraard! Karen viel toen al snel af, dus kon enkel George de mol zijn. Ik had het toen ook niet door, hoor, maar achteraf bekeken was het wel best een mooie hint.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #239 Gepost op: 12-02-2007, 17:05:48 »
Dat die hond aan het speuren was...en waar speuren de kandidaten naar? Naar de mol uiteraard! Karen viel toen al snel af, dus kon enkel George de mol zijn. Ik had het toen ook niet door, hoor, maar achteraf bekeken was het wel best een mooie hint.

:-\\
dat had ik ook al ergens gepost..  :\'( :P