MIjn idee was dat Karel niet weet wie de mol is, maar dat de Mol wel wist dat degene met het rode scherm(met de meeste foute antwoorden) nog niet naar huis hoefde, dus dat hij opzettelijk alle antwoorden fout gaf. BOING rood scherm!
Precies, hij kan opzettelijk alles fout hebben beantwoord. Een mol heeft tenslotte voorkennis en dat heeft zo zijn voordelen:
- de sfeer in de groep is behoorlijk gekelderd, geladen, verziekt (streep door wat je niet van toepassing vindt
![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)
) door de molboekjes-steel-actie van Paul.
- door dat stelen van de boekjes wordt de aandacht afgeleid van de echte opdracht (alhoewel dat al niet meer nodig is, helemaal in het begin wordt al een station gemist)
- ALS (sluit het niet uit, de tijd zal het uitwijzen) het inderdaad zo is, dat de kandidaten volgende week hun molboekjes kunnen 'terugkopen' door geld te bieden, zorgt Paul er indirect voor dat er heel wat geld verloren gaat.
Dan is er nog de vraag, wat er zou gebeuren als Paul die boekjes niet alle vier zou stelen? Heeft de productie denk ik -zoals al eerder genoemd- vast wel wat creatiefs op bedacht. Wellicht zelfs een soortgelijk scenario als wat er nu gebeurt, met als verschil dat Paul wat later in het spel weer opduikt, terwijl hij nu enkel 'buiten de groep ligt'.
Maar goed, het is allemaal "als, als, als", we shall see. Ik sluit Paul in ieder geval zelf ook helemaal niet uit aan de hand van het gebeurde (alhoewel hij -om geheel andere redenen- niet echt meer mijn molverdachte is).