Auteur Topic: Slag om Pampus  (gelezen 3048 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Slag om Pampus
« Gepost op: 19-01-2008, 12:42:44 »
Citaat
Vanaf 18 januari presenteert het nieuwe NCRV-gezicht Regina Romeijn de unieke 8-delige televisieserie Slag om Pampus, waarin zeven stellen de strijd aanbinden met als inzet een compleet ander leven.
Voor beiden een nieuwe baan en een woon/werkplek op één van de meest bijzondere plekken van Nederland: het forteiland Pampus!

De vorige fortwachters, Eric en Nanette, verlieten eind vorig jaar hun geliefde eiland. Na elf jaar wacht hen een nieuwe uitdaging op de vaste wal. Welk stel durft het aan om alle schepen achter zich te verbranden en voorgoed de boot te nemen naar hun nieuwe thuishaven: het Rijksmonument forteiland Pampus!

Wie heeft gisteren de eerste aflevering gezien?  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slag om Pampus
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2008, 13:01:47 »
Ik niet, ik was het vergeten. Ik had een voorstukje gezien en toen leek het me wel leuk. Was het dat inderdaad?

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2008, 13:10:17 »
Ja, ik vond van wel!  :)

Aan het begin werden de zeven koppels uit veertien koppels gekozen en voorgesteld, waarna ze naar het eiland Pampus gingen. En het concept werd natuurlijk uitgebreid uitgelegd.
Daarna kregen ze eerst een cursus om drenkelingen te redden. Vervolgens moesten ze die vaardigheden toepassen in een proef waarin een nootsituatie gesimuleerd werd, compleet met een drenkeling, hoge golven en harde wind.

Maar de eerste aflevering ging er nog niemand naar huis; volgende week valt het eerste koppel af.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2008, 13:37:34 »
Ik heb gekeken en ik vond het best leuk om naar te kijken.
Denk dat een aantal koppels niet heeft gedacht aan de vele werkzaamheden die bij een fortwachter horen en zich daarop zullen verkijken.
Kan nog niet echt zeggen wie een kans maken om deze zoektocht te winnen, maar wie weet volgende week wel :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2008, 22:59:30 »
Hmm gemengde gevoelens voorlopig. Maar dat kan komen doordat zo'n eerste aflevering nog heel erg "kandidaten voorstellen" en "spel uitleggen" is. Ik vond die drenkeling opdracht erg verwarrend. Regina vroeg nadien iets van "Wat vond je van de eerste groep?" Ik had op dat moment nog niet eens door dat er verschillende groepen waren. Het leek wel of iedereen in het water door elkaar lag te roepen en te spartelen.

Heb in ieder geval al wel een kandidaat om me aan te irriteren, dat helpt ook vaak bij dit soort programma's.

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2008, 01:08:35 »
De regisseur van Slag om Pampus ken ik persoonlijk heel goed, is namelijk een goede vriend van me. Hou deze naam volgend jaar bij de aftiteling van WIDM in de gaten.. ::vergroot::

Ik moet het nog even terugzien via Uitzending Gemist, maar de eerste kijkcijfers waren helaas niet om over naar huis te schrijven. :-\\
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2008, 11:39:35 »
ik vond die drenkeling opdracht ook kei verwarrend. snap niet hoe die psycholoog daar iets uit heeft kunnen halen.  :-\\

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 29-02-2008, 22:34:01 »
vanavond is de finale!
heeft iemand het nog gevolgd?

ik denk dat pleun en jorrit het worden, die hebben meer levenservaring en komen iets stabieler over.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2008, 16:57:50 »
Ik heb de eerste drie of vier afleveringen gezien, toen een paar niet (door het rare tijdstip was ik het helemaal vergeten) en gisteren weer wel. Maar er werd dus geen winnaar bekend gemaakt, volgende week pas. (lijkt WIDM wel...)

Ik zou nu echt niet weten wie er moet winnen; allebei de koppels willen het zo graag.
En ze hebben allebei sterke en zwakke punten. Ik vind Pleun en Jorrit alles wel érg serieus nemen. En gisteren met de Engels spreken gingen ze wel een beetje af, terwijl ze toch ook buitenlandse bezoekers kunnen verwachten. Aan de andere kant komen ze inderaad absoluut wel iets 'stabieler' over dan Maartje en Kris. Dus het maakt me echt niets uit.  :)

Ik zie net trouwens op de site van Slag om Pampus dat Maartje en Kris (33 en 31) ouder zijn dan Pleun en Jorrit (beiden 30)! Dat had ik niet gedacht! ::)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2008, 16:59:22 door KD. »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2008, 16:59:54 »
woow, echt?
zo he, ik had juist plein en jorrit gekozen omdat die veel ouder waren  ::oink::

nou, dan weet ik het niet hoor, dan doet die levenseravring er ook niet toe  :-\\