Auteur Topic: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.  (gelezen 41396 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Welke series van vroeger geven je nu dat nostalgisch gevoel.
« Reactie #60 Gepost op: 17-11-2009, 23:27:08 »
Je bedoelt de serie Sebastien? Voor zover ik me heriiner, ging die over iets alledaags; de belevenissen van een  jongetje van een jaar of 8,ik meen dat er ook een hond in voor komt.  Veel kan ik me er niet van heriineren, omdat het ruim 40 jaar geleden op televisie was.

Offline kelly58

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
« Reactie #61 Gepost op: 18-11-2009, 13:09:09 »
bodejos....ik bedoel de ,centennial, was dat niet iets met cowboys?
ik heb gehoord dat ,miss brahms, van wordt u al geholpen de dochter was van miss slocome.
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline billie turf

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 19-11-2009, 22:40:42 »
Kleine Huis Op De Prairie (jaren 70) en Dynasty (jaren 80)
Oja, en Sons & Daughters :o

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #63 Gepost op: 20-11-2009, 11:44:58 »
sons and daughters heb ik toen helemaal gevolgd tot bijna het eind, ik weet nog steeds niet hoe het afgelopen is, ik heb geloof ik de laatste 6 weken niet gezien.
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 20-11-2009, 11:57:01 »
sons and daughters heb ik toen helemaal gevolgd tot bijna het eind, ik weet nog steeds niet hoe het afgelopen is, ik heb geloof ik de laatste 6 weken niet gezien.

Ik heb precies hetzelfde...bijna alle afleveringen heb ik gevolgd alleen de laatste dus niet :(

Wie oh wie kan ons vertellen hoe het afliep?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #65 Gepost op: 20-11-2009, 15:54:46 »
bodejos....ik bedoel de ,centennial, was dat niet iets met cowboys?
ik heb gehoord dat ,miss brahms, van wordt u al geholpen de dochter was van miss slocome.
centennial was met indianen, en de manier waarop de blanken hen verjoegen, Miss Brahms, Wendy Richads dus, was de jongee collega van mrs Slocombe, en beiden zijn inmideels overleden.

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #66 Gepost op: 20-11-2009, 17:09:28 »
bodejos
ik bedoelde dat in het echt miss brahms en miss slocome moeder en dochter waren.

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #67 Gepost op: 20-11-2009, 17:12:19 »
bakkertje

ik zou willen dat ze die serie herhalen want daar is nederland toch al zo goed in ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #68 Gepost op: 20-11-2009, 17:15:12 »
bodejos
ik bedoelde dat in het echt miss brahms en miss slocome moeder en dochter waren.
Is dat zo? Nooit geweten.........

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #69 Gepost op: 20-11-2009, 17:26:13 »
ik wist het ook niet tot het mij verteld werd bij nujij.nl en het ook beaamd werd door anderen. erg hoor als je dochter voor jou gaat.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #70 Gepost op: 20-11-2009, 17:40:25 »
Ik kan er nergens een bevestiging van krijgen. Ik weet wel dat de naam Wendy Richard(s) niet de echte naam van de actrice was.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 20-11-2009, 18:08:33 »
bakkertje

ik zou willen dat ze die serie herhalen want daar is nederland toch al zo goed in ::tandpastasmiley::

Ja maar dat gaan ze vast en zeker niet doen...hadden ze the flying doctors maar wat minder vaak herhaald en daarvoor in de plaats sons en daughters onder het stof vandaan gehaald...maar ja dat zal vast niet gebeuren.

Overigens nooit geweten dat miss brahms en mrs slocombe moeder en dochter waren...heb daar nooit iets over gelezen of gehoord. 't zou kunnen al schelen ze maar 20 jaar :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #72 Gepost op: 20-11-2009, 22:40:01 »
Sugden studeerde aan de Guildhall-school voor muziek en drama in Londen. Op 29 maart 1958 trouwde ze met de Engelse acteur William Moore en bleef met hem getrouwd tot zijn dood in april 2000. Ze kregen twee kinderen, een tweeling (Robin en Simon).

Bovenstaande tekst haal ik van Wikipedia af. Wendy was geen dochter van Molly.  Degene die dat op Nujij heeft gezet, heeft dat verhaal klaarblijkelijk verzonnen. Probeer iedere combinatie met deze namen, en je bent er snel achter dat het verhaal niet klopt.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 20-11-2009, 22:58:19 »
Laatst was er een quiz over kinderen voor kinderen. 't Mag dan geen serie zijn. Maar ik ben weer helemaal in to kinderen voor kinderen.

::fluit:: Op een onbewoon eiland...  ::zingen::

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 20-11-2009, 23:33:41 »
Kan iemand 'The Fun Factory' nog op zaterdag en de zondagmorgen op Skychannel?
Met de orginele tekenfilms van o.a. He-Men, Transformers en Inspector Gadget?

Dat waren nog eens tijden...  ::tandpastasmiley::

Dat was geweldig! Iedere zaterdag zat Dwaas met zijn broertjes paraat voor de buis... ook Jayce and the wheeled warriors was stoer!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 21-11-2009, 07:30:31 »
Sugden studeerde aan de Guildhall-school voor muziek en drama in Londen. Op 29 maart 1958 trouwde ze met de Engelse acteur William Moore en bleef met hem getrouwd tot zijn dood in april 2000. Ze kregen twee kinderen, een tweeling (Robin en Simon).

Bovenstaande tekst haal ik van Wikipedia af. Wendy was geen dochter van Molly.  Degene die dat op Nujij heeft gezet, heeft dat verhaal klaarblijkelijk verzonnen. Probeer iedere combinatie met deze namen, en je bent er snel achter dat het verhaal niet klopt.

Ik vond het ook al vreemd hoor...had ook al eens zitten googelen maar kon niets vinden :)

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #76 Gepost op: 21-11-2009, 16:43:36 »
nou daar ben ik dan mooi in gestonken, stom eigenlijk ik had het ff moeten nakijken. fijn dat jullie dat hebben gedaan. ik vond het al zo erg dat de dochter voor de moeder aan was gegaan.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 21-11-2009, 20:22:30 »
Bodejos...waar ging die serie over? de naam komt me bekend voor nl.

Bedoel je Are you being served?
Dat ging over een engels warenhuis met een statige voormalig legerkapitein, Mr. Peacock, als baas op de werkvloer. Op de damesafdeling stonden 2 dames; Mrs. Slocombe als hoofd van de lingerie en Miss Brahms, nogal wulps, als hulpje. De mannenafdeling bestond uit 3 heren: Een oud man die altijd lag te slapen; Mr. Grainger. Daaronder kwam Mr. Humphries. 100% homo, zo liep hij ook, en in zijn privé tijd altijd bezig met mannen. Als hulpje had je in het begin van de serie Mr. Lukas die nogal genoot van de dames. En later Mr. Spooner die in zijn plaats kwam. En dan had je als eigenaar van het bedrijf nog Mr. Grace die altijd een jonge verpleegster op schoot had.
Echte onvervalste engelse humor en ik heb het heel lang met plezier gekeken!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #78 Gepost op: 21-11-2009, 20:32:14 »
nou daar ben ik dan mooi in gestonken, stom eigenlijk ik had het ff moeten nakijken. fijn dat jullie dat hebben gedaan. ik vond het al zo erg dat de dochter voor de moeder aan was gegaan.
Dat geeft toch helemaal niets? Ik bedoel, dat je bent afgegaan op iets dat een ander zeker zegt te weten?

« Laatst bewerkt op: 21-11-2009, 20:34:38 door Bodejos »

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #79 Gepost op: 21-11-2009, 21:13:04 »
cynneke

nee ik bedoelde de centennial maar ik ben al ingelicht hierover, toen ik het las wist ik het wel weer en volgens mij is dat meer dan 25 jaar geleden of niet?
wordt u al geholpen heb ik allemaal gezien inc. de serie die daarna volgde, dat speelde zich af op een boerderij waar ze een hotel van wilden maken geloof ik, die serie heeft maar even gespeeld in nederland, jammer ik vond het wel leuk....moet je je voorstellen mister humphries tussen de dieren ::tandpastasmiley::