Wat een dramatische wedstrijd, en ja, de scheidsrechter was één grote ramp. Maar hallo, hebben we dit niet over ons zelf afgeroepen?! Ik denk dat de helft van de gele kaarten voorkomen hadden kunnen worden door niet zulke overdreven reacties tegenover de scheids. Dan had Heitinga er nog gestaan (die 2e gele was overigens niet terecht in mijn ogen). Daarnaast, we mogen blij zijn dat Webb van Bommel en De Jong lieten staan in de 1e helft, want die overtredingen hadden net zo goed rood kunnen zijnn.
We hadden gewoon beter moeten spelen. Spanje speelde ook niet groots, maar combineerde beter. Jammer dat die jankerd van een Iniesta dan net de winnende moest maken, wat een matennaaier was dat (voor de rest geen aanmerkingen op Spanje).
Als we over een paar weken terug kijken, mogen we trots zijn met wat we hebben bereikt. Ik kan niet meepraten over de trauma's van 74 en 78 (ik was er niet bij), maar ik denk dat we hier een minder trauma aan over moeten houden. We hebben namelijk terecht verloren.