San Francisco-zoo, San Francisco, VS: Dag, allemaal. Jullie hebben vorige week bewezen de 'langzame kandidaten' te zijn. Langzaam wil vaak zeggen lui. Daarom worden jullie de komende dagen op veel rust getrakteerd. Vandaag gaan we gezellig een dagje naar de dierentuin. Dit is Scotty McBotty, een medewerker in de dierentuin, die jullie een rondleiding gaan geven. *De rondleiding wordt gegeven, maar duurt echt ellenlang en is echt boringsaai, de hele geschiedenis van alle dieren wordt echt verteld. Zelfs over de zandvlooien kan Scotty een half uur lang lullen.* Robbieazerty: Welkom, allemaal. Ik hoop dat jullie vandaag erg genoten hebben en vooral dat jullie goed geluisterd hebben. Geheel in jullie stijl hebben we hier 5 verschillende schildpadden. Dit zijn speciale Molschildpadden. Zo is er de Groene Schildpad, de Bruine Schildpad, de Groen-bruine schildpad, de bruin-rode schildpad en de Gele schildpad. Scotty McBotty heeft jullie bijna op het einde van de tour veel verteld over deze schilpadden. Als jullie goed geluisterd hebben, weten jullie de snelheid van elke schilpad. Jullie moeten mij gaan vertellen welke schilpad volgens jullie het snelste is. Als jullie gekozen schilpad het snelst is verdienen jullie 5000 Euro, wordt hij tweede dan 2000 Euro, wordt hij derde dan wordt het 1000 Euro, vierde 500 Euro en laatste 250 Euro. Fennie, Heinz, @miesh, Tijgertje en e gaan diep in discussie. e en Fennie zijn het die zich het meest in de discussie mengen. e zegt duidelijk gehoord te hebben dat de Groen-bruine schildpad een van de snelsten was. Fennie denkt de Gele Schilpad. Uiteindelijk is het verrassend genoeg Heinz die zegt dat de Groene Schildpad het snelst is, @miesh en Tijgertje die eerst nog wat stilletjes waren stemmen ermee in. De Groene Schilpad word gekozen. In een echte schilpaddenrace is de spanning er snel af. De Groene Schildpad faalt jammerlijk en wordt laatste. en de Groen-bruine Schilpad wint uiteindelijk.
Tampa, VS: De blauwe, langzame groep is inmiddels aangekomen bij de tweede opdracht. Chriz: Vandaag gaan jullie de Stockcar Race spelen. Als jullie gekeken hebben naar de derde serie van de Belgische Mol dan weten jullie hoe het in zijn werk gaat. Een van jullie moet in een centrale wagen de 5 vlakken activeren. Een rood, een geel, een blauw, een zwart en een groen vlak. Daarna zullen er 2 jagers komen die zullen proberen een van de vlakken te raken. De centrale wagen moet ook nog een bijrijder hebben en 3 van jullie moeten de jagers proberen weg te houden van de centrale wagen. Na 2 minuten stopt de tijd en wordt de schade gecontroleerd. Daarna moeten jullie nog een keer het 2 minuten proberen vol te houden. Elk vlak dat dan nog niet geraakt is, levert 1000 Euro op. Er wordt besloten dat Alive and Kicking de centrale wagen gaat besturen. Doris wordt de bijrijder. D**n, Milk en Lautjuh worden de beschermers. De 2 minuten beginnen. Alive and Kicking en Doris rijden als gekken over de 5 vlakken heen. Lang lukt het om de jagers van de auto's weg te halen, maar door een schakelfoutje van Milk wordt de achterkant geramd. -1000 Euro. Op het einde wordt Alive and Kicking van links verrasd en nog eens gaat er 1000 Euro af. De volgende 2 minuten staan zowel Milk als D**n al snel langs de kant met total-lossauto. Lautjuh geniet veel aanzien als ze in haar eentje de jagers weet weg te houden. *Het spel is afgelopen.* Gefeliciteerd, met dit spel hebben jullie 3000 Euro verdient.
San Francisco, VS: Robbieazerty: 'Ik hoop dat jullie erg genoten hebben in de dierentuin. Helaas leverde het allemaal maar weing op. Maar zoals beloofd heb ik jullie een aantal rustige dagen beloofd. Vandaag moeten jullie jullie luiheid bewijzen. Jullie kunnen hierbij veel geld verdienen. Slapend rijk worden dus eigenlijk. Jullie krijgen 5 uur de tijd om te slapen. Per geslapen uur per persoon kan er 500 Euro verdiend worden. In totaal kunnen jullie dus 25 x 500 Euro verdienen, dat is 12.500 Euro!! Ik zou zeggen: Slaap ze. De 5 kandidaten zoeken allemaal een bed op. Heinz doet zich goed aan de wiskey. Ook Fennie neemt een wiskey en slaat hem in een keer achterover. e en Tijgertje doen een koptelefoon op met slaapliedjes. @miesh gaat gewoon liggen. *5 uur later* 'Ik hoop dat jullie allemaal lekker geslapen hebben. In ieder geval hebben jullie vandaag voor 7000 Euro geslapen. *Veel gejuich* Heinz: En hoeveel uur heb ik dan geslapen, afzonderlijk. Robbieazerty: Daarover kan ik helaas geen mededelingen doen. Vandaag hebben jullie de dag vrijaf en mogen jullie het langzaam aan doen. Morgen wordt een grote dag, dus wees paraat.