Auteur Topic: De Compuart Mol Competitie 1  (gelezen 44412 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #140 Gepost op: 7-03-2003, 21:26:14 »
Yes! ;D

Offline Lucretia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shaunie
« Reactie #141 Gepost op: 7-03-2003, 21:44:40 »
Tsk! wil je me kwijt ofso?  :'(

Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #142 Gepost op: 7-03-2003, 22:06:00 »
Tsk! wil je me kwijt ofso?  :'(

Nee, nee. Ik bedoel 'yes' dat ik er nog in zit. :)

Offline Lucretia

• Forumlid
  • Shaunie
« Reactie #143 Gepost op: 7-03-2003, 22:33:27 »
owzo :+

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #144 Gepost op: 8-03-2003, 00:16:09 »
Oejj, un vrouw gaat dr uit... Noujah... daar was ook wel erg veel kans op he?! 9 op 2 volgens mij... ::)

Noujah, ben benieuwd! 8) of niet

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Lucretia

• Forumlid
  • Shaunie
« Reactie #145 Gepost op: 8-03-2003, 10:52:21 »
Kom op met die afvaller!  :P

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #146 Gepost op: 8-03-2003, 12:13:50 »
Aflevering 3

Dag allemaal, mijn naam is Robbieazerty. De vorige keer kwamen we erachter dat het Elmar was die
ROOD kreeg op zijn scherm. Hij was de eerste afvaller van de Compuart Mol Competitie.Ook vandaag moeten we weer overgaan tot de executie, want ook vandaag moet er iemand afvallen. Daarna zet het avontuur zich verder in de VS.....

Saharawoestijn, Egypte: Goedemiddag allemaal, jullie hebben allemaal weer jullie de vragenlijst ingevuld, maar zoals jullie weten zal er vandaag ook weer 1 iemand moeten afvallen. Laten we met de executie beginnen, wie wil er eerst? Lucretia? ROOD. Het spijt me Lucretia, maar jij val vandaag af. Jij zult met de gele helicopter terug moeten naar Nederland. Waarschijnlijk was jouw vrijstelling van vorige week hard nodig. Het is zeer, zeer spijtig.  *Lucretia vertrekt met de helicopter, uitgezwaaid door de anderen*.  Vandaag vertrekken we verder met de helicopters naar de VS. Anders dan dat we eerder hebben gezegd zal de blauwe helicopter niet naar het westen, maar naar het oosten vertrekken. In deze helicopter gaan de 5 kandidaten mee die met de quadrace het snelst waren. Dat zijn Doris, D**n, Lautjuh, Alive and Kicking en Milk.  De 5 andere kandidaten: @miesh, Fennie, Heinz, Tijgertje en e vertrekken met de rode helicopter naar het westen van Amerika. Die 5 kandidaten, zie ik Robbieazerty weer terug ergens in het westen van de VS. De 5 andere kandidaten komen onder leiding te staan van 'Chriz' die voor hun daar het spel overneemt.

Disneyland, Florida, VS: Welkom allemaal, mijn naam is Chriz. Voor jullie 5 zal ik voorlopig even de presentatie overnemen van Robbieazerty, simpelweg, omdat hij niet op 2 plekken tegelijkertijd kan zijn.  Vandaag kunnen jullie 5000 Euro verdienen, maar daarvoor moeten jullie snel te werk gaan. De vorige keer hebben jullie al bewezen dat jullie snel zijn, dus dat is al een voordeel. Jullie moeten namelijk in dit Disneyworld zo snel mogelijk 5 x een envelop  zoeken. Om het zoeken te vereenvoudigen krijgen jullie cryptische aanwijzingen om het gemakkelijker te maken. Bij 1 envelop wordt er 250 euro verdiend, bij 2 enveloppen 500 euro, bij 3 enveloppen 1000 euro, bij 4 enveloppen 2000 Euro en bij 5 enveloppen 5000 Euro. Hiervoor hebben jullie 3 uur de tijd. De groep gaat de tactiek bepalen. Iedereen neemt een envelop mee en iedereen gaat dus zijn eigen gang in het park. De 5 gaan in het park op zoek. Omdat iedereen een eigen gang op gaat, is het erg onduidelijk wat iedereen precies aan het doen is. Uiteindelijk komen de kandidaten terug met enveloppen. Milk en Alive and Kicking slagen er niet in om een envelop te vinden. De tijd begint te dringen en Doris is de enige die nog niet terug is, uiteindelijk komt ze net op tijd binnen met een envelop. 1000 Euro wordt er verdient.

« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 19:26:39 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 8-03-2003, 12:14:20 »
San Francisco-zoo, San Francisco, VS: Dag, allemaal. Jullie hebben vorige week bewezen de 'langzame kandidaten' te zijn. Langzaam wil vaak zeggen lui. Daarom worden jullie de komende dagen op veel rust getrakteerd. Vandaag gaan we gezellig een dagje naar de dierentuin. Dit is Scotty McBotty, een medewerker in de dierentuin, die jullie een rondleiding gaan geven. *De rondleiding wordt gegeven, maar duurt echt ellenlang en is echt boringsaai, de hele geschiedenis van alle dieren wordt echt verteld. Zelfs over de zandvlooien kan Scotty een half uur lang lullen.* Robbieazerty: Welkom, allemaal. Ik hoop dat jullie vandaag erg genoten hebben en vooral dat jullie goed geluisterd hebben. Geheel in jullie stijl hebben we hier 5 verschillende schildpadden. Dit zijn speciale Molschildpadden. Zo is er de Groene Schildpad, de Bruine Schildpad, de Groen-bruine schildpad, de bruin-rode schildpad en de Gele schildpad. Scotty McBotty heeft jullie bijna op het einde van de tour veel verteld over deze schilpadden. Als jullie goed geluisterd hebben, weten jullie de snelheid van elke schilpad. Jullie moeten mij gaan vertellen welke schilpad volgens jullie het snelste is. Als jullie gekozen schilpad het snelst is verdienen jullie 5000 Euro, wordt hij tweede dan 2000 Euro, wordt hij derde dan wordt het 1000 Euro, vierde 500 Euro en laatste 250 Euro. Fennie, Heinz, @miesh, Tijgertje en e gaan diep in discussie. e en Fennie zijn het die zich het meest in de discussie mengen. e zegt duidelijk gehoord te hebben dat de Groen-bruine schildpad een van de snelsten was. Fennie denkt de Gele Schilpad. Uiteindelijk is het verrassend genoeg Heinz die zegt dat de Groene Schildpad het snelst is, @miesh en Tijgertje die eerst nog wat stilletjes waren stemmen ermee in. De Groene Schilpad word gekozen. In een echte schilpaddenrace is de spanning er snel af. De Groene Schildpad faalt jammerlijk en wordt laatste.  en de Groen-bruine Schilpad wint uiteindelijk.

Tampa, VS: De blauwe, langzame groep is inmiddels aangekomen bij de tweede opdracht. Chriz: Vandaag gaan jullie de Stockcar Race spelen. Als jullie gekeken hebben naar de derde serie van de Belgische Mol dan weten jullie hoe het in zijn werk gaat. Een van jullie moet in een centrale wagen de 5 vlakken activeren. Een rood, een geel, een blauw, een zwart en een groen vlak. Daarna zullen er 2 jagers komen die zullen proberen een van de vlakken te raken. De centrale wagen moet ook nog een bijrijder hebben en 3 van jullie moeten de jagers proberen weg te houden van de centrale wagen. Na 2 minuten stopt de tijd en wordt de schade gecontroleerd. Daarna moeten jullie nog een keer het 2 minuten proberen vol te houden. Elk vlak dat dan nog niet geraakt is, levert 1000 Euro op. Er wordt besloten dat Alive and Kicking de centrale wagen gaat besturen. Doris wordt de bijrijder. D**n, Milk en Lautjuh worden de beschermers. De 2 minuten beginnen. Alive and Kicking en Doris rijden als gekken over de 5 vlakken heen. Lang lukt het om de jagers van de auto's weg te halen, maar door een schakelfoutje van Milk wordt de achterkant geramd. -1000 Euro. Op het einde wordt Alive and Kicking van links verrasd en nog eens gaat er 1000 Euro af. De volgende 2 minuten staan zowel Milk als D**n al snel langs de kant met total-lossauto. Lautjuh geniet veel aanzien als ze in haar eentje de jagers weet weg te houden. *Het spel is afgelopen.* Gefeliciteerd, met dit spel hebben jullie 3000 Euro verdient.

San Francisco, VS: Robbieazerty: 'Ik hoop dat jullie erg genoten hebben in de dierentuin. Helaas leverde het allemaal maar weing op. Maar zoals beloofd heb ik jullie een aantal rustige dagen beloofd. Vandaag moeten jullie jullie luiheid bewijzen. Jullie kunnen hierbij veel geld verdienen. Slapend rijk worden dus eigenlijk. Jullie krijgen 5 uur de tijd om te slapen. Per geslapen uur per persoon kan er 500 Euro verdiend worden. In totaal kunnen jullie dus 25 x 500 Euro verdienen, dat is 12.500 Euro!! Ik zou zeggen: Slaap ze. De 5 kandidaten zoeken allemaal een bed op. Heinz doet zich goed aan de wiskey. Ook Fennie neemt een wiskey en slaat hem in een keer achterover. e en Tijgertje doen een koptelefoon op met slaapliedjes. @miesh gaat gewoon liggen. *5 uur later* 'Ik hoop dat jullie allemaal lekker geslapen hebben. In ieder geval hebben jullie vandaag voor 7000 Euro geslapen. *Veel gejuich* Heinz: En hoeveel uur heb ik dan geslapen, afzonderlijk. Robbieazerty: Daarover kan ik helaas geen mededelingen doen. Vandaag hebben jullie de dag vrijaf en mogen jullie het langzaam aan doen. Morgen wordt een grote dag, dus wees paraat.

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 8-03-2003, 12:14:54 »
Tampa, VS, 9 uur 's ochtends:
San Francisco, VS 5 uur 's ochtends:
Chriz: Goedemorgen allemaal, ik weet het, het is vroeg, maar in het westen van het land is het zelfs nog vroeger. Jullie kunnen kijken naar Robbieazerty op de tv-monitor die de kandidaten in de andere kant van het land toespreekt.

Robbieazerty: Goedenmorgen, rood team en ook een goedemorgen aan het blauwe team, ver van ons vandaan. Hier bij ons is het 5 uur 's ochtends. Vandaag en morgen gaan we het laatste spel spelen in de Verenigde Staten. Het blauwe team heeft de afgelopen tijd 4000 Euro verdient en het rode team 7250 Euro. Helaas komt dit geld niet in de pot. De pot staat dus nog steeds op 14000 Euro. Straks zal ik jullie vertellen wat jullie wel met het geld kunnen doen. Overmorgenavond om 18.00 uur is er in Kansas City de volgende executie. Jullie opdracht is om deze executie te halen. Als jullie op tijd in Kansas City kan er geld verdient worden. Als er 10 kandidaten aankomen verdienen jullie 10000 Euro, maar per kandidaat die niet arriveert wordt er 2000 Euro van afgehaald. Hiervoor is de tabel misschien wat geschikter:

10 kandidaten: 10000 Euro
9 kandidaten: 8000 Euro
8 kandidaten: 6000 Euro
7 kandidaten: 4000 Euro
6 kandidaten: 2000 Euro
5 kandidaten: 0 Euro
4 kandidaten: -2000 Euro
3 kandidaten: -4000 Euro
2 kandidaten: -6000 Euro
1 kandidaat: -8000 Euro
0 kandidaten: -10000 Euro

Zoals jullie zien kan er dus ook veel geld verloren worden. Het geld dat jullie in de VS hebben gewonnen, kunnen jullie gebruiken om vervoersmiddelen te kopen. Ook hiervoor is het handiger om in de tabel te kijken:

Rood: 7250 Euro
Blauw:  4000 Euro

Privé-vliegtuigticket Kansas City: 4000 Euro
Treinticket tot 150 km van Kansas City af: 2000 Euro
Busticket tot 300 km van Kansas City af: 1000 Euro
Motor (2persoons): 1000 Euro
Fiets: 250 Euro

Ik wens jullie veel succes!  

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 8-03-2003, 12:15:27 »
De blauwe groep gaat druk in overleg. Met 4000 Euro kan er niet zo heel veel verdient worden. D**n oppert dat ze misschien 2 treintickets moeten kopen en dat de drie andere kandidaten moeten achterblijven. Doris stemt hier mee in. Milk denkt dat nog niet veel helpt. Ze vindt dat gewoon 1 iemand het vliegticket moet nemen en moet hopen op het andere team. Alive and Kicking wil wel graag eens op een motor rijden en oppert om in ieder geval een motor te kopen. Lautjuh denkt dat het beste is om 4 bustickets te kopen en 1 iemand achter te laten. Uiteindelijk beslist Alive and Kicking om op eigen houtje een motor te kopen. D**n besluit om achterop mee te gaan. Van het overgebleven geld besluiten Doris, Lautjuh en Milk 3 bustickets te kopen en iedereen is vertrokken op weg naar Kansas City.

De rode groep heeft meer geld om te besteden. Fennie neemt weer een belangrijke rol in, tijdens de onderhandelingen. 5 bustickets lijkt haar het handigst. Heinz wil het mogelijke verlies beperken en zegt dat het misschien handiger is om in ieder geval 1 iemand naar Kansas City te brengen met het privé-vliegtuig. @miesh en e zien de motor ook wel zitten. Tijgertje komt met een opmerkelijk besluit. Als ze nou 7 motors kopen, kunnen ze misschien in een garage geruild worden voor 2 auto's. @miesh zegt dat het misschien handiger is om 3 motors mee te nemen en te ruilen voor 1 auto. 2 anderen kunnen dan met een treinticket richting Kansas City. Uiteindelijk wordt dat de beslissing. Heinz, @miesh en e nemen alledrie een motor mee. Fennie en Tijgertje gaan met de trein mee.

Reisverloop blauwe team: Alive and Kicking en D**n raken de eerste dag een mooi eindje op weg. Doris, Lautjuh en Milk zijn ook na 1 dag bij een hotel aangekomen. Ze bellen Alive and Kicking en D**n op. Er wordt afgesproken om elkaar te ontmoeten in een stadje dichtbij Kansas City. Laat op de tweede dag komen Doris, Lautjuh en Milk aan op de afgesproken plek. Alive and Kicking zijn er dan nog niet. Pas laat in de nacht, rond een uur of 3 komen Alive and Kicking aan met hun motor. Ze waren verdwaald geweest . 's ochtends vroeg wordt er afgesproken wat nog meer te doen. Doris stelt voor dat Alive and Kicking 4x op en neer rijdt en de anderen  een voor een in Kansas City te dumpen. Iedereen stemt toe, maar dan blijkt dat de motor staat met 2 lege banden. Straatbendes hebben de banden lekgestoken. Milk en Lautjuh nemen de motor mee naar een garage om er nieuwe banden op te zetten. Inmiddels is er veel tijd verstreken. Alive and Kicking dropt als eerste Doris in Kansas City en komt daarna terug met Milk. Alive and Kicking besluit niet terug te gaan, omdat de tijd begint te dringen. 3 kandidaten van het blauwe team komen aan.

Reisverloop rode team: Op de eerste dag zijn @miesh, e en Heinz aangekomen bij een garage. De garage wou best 2 motors ruilen voor 1 auto. @miesh vindt de motor zo cool dat zij zegt wel willen door te gaan op de motor. Heinz neemt plaats achter het stuur en e wordt de bijrijder en kaartlezer in de auto.  Fennie en Tijgertje komen aan in een stad 150 km van Kansas City vandaan. Ze bellen met Heinz en @miesh, die hun later zal oppikken met de auto. Fennie en Tijgertje besluiten om een paar uur in de stad te gaan werken om van het verdiende geld 2 fietsen te kopen. Op de tweede dag hebben ze allebei een fiets kunnen kopen en zijn begonnen met fietsen richting Kansas City. Niemand hoort nog wat van @miesh. Niemand weet waar ze is gebleven. Op de derde dag zijn Heinz en e al een eind op weg, maar ze raken verdwaald, door een verkeerde afslag rijden ze een hele verkeerde richting uit, ze komen er pas laat weer achter. Tegen 17.00 uur komen Fennie en Tijgertje fietsend aan in Kansas City. Fennie snapt niet dat de anderen nog niet zijn, met een auto is het toch erg makkelijk? Kwart voor 6 komt de auto pas aan. 4 kandidaten van het rode team halen het.

Robbieazerty: Alive and Kicking, Milk, Doris, Tijgertje, Fennie, e en Heinz. Gefeliciteerd, jullie hebben vandaag de opdracht gehaald en daarmee 4000 Euro verdient. De executie moet wat worden uitgesteld, we zijn inmiddels met onze privé-vliegtuigen onderweg om de andere 3 kandidaten op te halen. Ik zal zeggen: Rust lekker uit, morgenvroeg gaan we pas verder met de executie. Oh ja, de pot stond op 14.000 Euro. Vandaag hebben jullie 4000 Euro verdient, toch staat de pot op 12.000 Euro. Er zijn dus weer 2 kokers geopend. Welterusten!

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 8-03-2003, 12:17:33 »
Dat was het weer. Sorry Lucretia...... :'(

Voor de rest: Vul allemaal weer je lijstje in en opsturen voor vrijdag, voor een speciaal iemand onder jullie VOOR vrijdag.

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 10-03-2003, 10:35:37 »
Gelukkig kan ik hiermee niet fout zitten, wie de Mol is.  ;D

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #152 Gepost op: 10-03-2003, 10:52:15 »
Voor de rest: Vul allemaal weer je lijstje in en opsturen voor vrijdag, voor een speciaal iemand onder jullie VOOR vrijdag.
Is wasn't me, deze keer ( ;D) was ik vrij snel :D

Kon je niet trouwens een nog groter verhaaltje schrijven, ik vind deze zo kort ;)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 10-03-2003, 11:15:23 »
 :P

Ja, sorry. Ik probeer het altijd kort te houden, maar ja, omdat het anders misschien onduidelijk is, moet ik soms ietsiepietsie meer schrijven.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #154 Gepost op: 10-03-2003, 11:28:29 »
:P

Ja, sorry. Ik probeer het altijd kort te houden, maar ja, omdat het anders misschien onduidelijk is, moet ik soms ietsiepietsie meer schrijven.
Ik vind het goed gedaan hoor :D

Offline Groeneman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #155 Gepost op: 10-03-2003, 15:48:14 »
Komt er ook nog een speciale toeschouwers topic ?? Daar kunnen we tenminste vrijuit lullen over wie wij denken dat de mol is.
Dit lijkt me namelijk wel wat.
Grote pluim voor Chriz.
Waar haal je die originaliteit vandaan  ??? ???

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #156 Gepost op: 10-03-2003, 15:52:00 »
Maar dan word het voor ons denk ik onduidelijker. Het is zo al moeilijk genoeg. (of zit ik op het goede spoor Chriz? ;D ;) of was ik de mol...? :-X

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #157 Gepost op: 10-03-2003, 16:00:47 »
k weet nog niet wie t is... maareh, zitten dr ook hints in net als op televisie of moeten we alleen naar t gedrag van de mensen kijken?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #158 Gepost op: 10-03-2003, 16:05:38 »
Ik zit nog te twijfelen tussen een stuk of drie kandidaten. Wel weet ik van een aantal zeker dat ze het niet zijn... :-X

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 10-03-2003, 17:49:42 »
k weet nog niet wie t is... maareh, zitten dr ook hints in net als op televisie of moeten we alleen naar t gedrag van de mensen kijken?

Er zitten wel degelijk hints in de afleveringen. Ze zijn heel erg moeilijk te vinden en als ik jou was zou ik me er niet blind op staren. Kijk in eerste instantie naar hoe en door wie er gemold wordt. Er zitten in totaal 2 hints in de afleveringen.