Robbieazerty: Goed, jullie hebben besloten. Fennie gaat de 10 kandidaten noemen. e zal de kruisboog nemen en Lautjuh zal het raadsel oplossen. *Robbieazerty en Fennie zonderen zich af* Robbieazerty: Goed begin maar. Fennie: George, John, Prince, Jantien, Ellen, Dick....eeeuhm......Erik.........Paméla.........Kerstin en Karen. Robbieazerty: Goed, zeg nog niks tegen de anderen en vraag of Lautjuh hier heen wil komen. *Lautjuh komt* Robbieazerty: Goed, hier is het raadsel: 'Welke bril past niet op je neus?' Lautjuh denkt en denkt, maar weet het niet. Robbieazerty: 'Jammer, ga je mee kijken bij het boogschieten?' Robbieazerty: 'Succes, e. Je hebt 10 kansen.' e schiet de eerste raakt, maar mist alle andere. Robbieazerty: Spijtig. A &K of @miesh? Wie neemt het over? A &K? A &K probeert het en schiet de eerste 6 mis, maar dan de zevende raak en de achtste raak, 9 mist ze weer, maar de 10de is raak. Robbieazerty: Dat is heel goed. Dan blijft het raadsel nog over voor @miesh. *Robbieazerty en @miesh zonderen zich af. Robbieazerty: 'Welke bril past niet op je neus?' @miesh denkt niet erg lang na en zegt dan: 'Ik weet het niet.' Robbieazerty: 'Het goede antwoord is WC-bril.'
Robbieazerty: Doris, Milk en Tijgertje. We gaan kijken wat jullie geantwoord hebben. Doris, laat je kaartje zien, heb jij een sleutel gekocht? *JA* Milk, laat je kaartje zien, heb jij een sleutel gekocht? *JA* Tijgertje, laat je kaartje zien, heb jij een sleutel gekocht? *JA* Robbieazerty: Zo te zien hebben jullie allemaal erg weinig vertrouwen in jullie teamgenoten, maar omdat jullie alledrie een sleutel hebben gekocht, gaat er 3000 Euro van de pot af. De pot komt op 16000 euro. Dat is zeer spijtig, maar jullie zijn weer vrij!
Dundas, Groenland: Robbieazerty, het spel met de kokers is bijna gespeeld, maar nog steeds zijn er 4 ongeopende kokers. Doris, Tijgertje en Milk hadden elk een koker met een boete. @miesh ook, maar die ging niet van de pot af. De tweede afvaller Lucretia had een vrijstelling. We gaan nu bekend maken wat er in de andere kokers zat en gaan die prijzen ook uitdelen. De prijzen in de kokers zijn aselect verdeeld en er valt niet over te discusseren. Eerste afvaller Elmar had ook een boete in zijn koker. Derde afvaller D**n had ook een boete. In de koker van Heinz, de 4de afvaller zat helemaal niks. We gaan nu over tot het bekend maken van de laatste 4 kokers.
e: persoonlijk geldbedrag (2500 euro)
A & K: boete
Lautjuh: boete
Fennie: geheime informatie over de Mol
Robbieazerty: e, gefeliciteerd met je geld en Fennie, jij zult binnenkort geheime informatie krijgen over de Mol. Jij kunt er zelf voor kiezen om deze informatie vrij te geven aan de anderen. Als je dat doet komt er 1000 Euro bij in de pot. Aan jou de keus. Daarbij heb ik nog 2 mensen nodig voor een opdracht in de toekomst. Ik heb 2 mensen nodig met doorzettingsvermogen. Milk? en @miesh? Goed, jullie gaan vanaf nu vasten. Jullie worden op een dieet gezet van pillen en water. Daarbij zat een arts goed letten op jullie gezondheid. Ik zie jullie gauw weer.
250 km van Dundas, Groenland: Voor de volgende opdracht heb ik iemand nodig, die een speciaal klusje krijgt, wie biedt zich aan? Doris? Okee. *Doris wordt afgezonderd van de groep* Robbieazerty: 'Beste kandidaten, vandaag gaan we de regatta uit de Nederlandse serie spelen. Jullie gaan tegen de stroom in en Doris met de stroom mee. Elke afgelegde meter is een euro waard, maar Doris weet nog niet dat zij het is, die op de surfplank straks het hele eind terug moet. Daarom heb ik een verrassing, als jullie vandaag meer dan 5000 meter afleggen, hoeft Doris niet meer terug, als jullie geen 5000 meter halen, moet Doris het hele eind terug op de surfplank en dat kost 25 euro per minuut. Milk: We moeten er gewoon voor gaan, dan komen we een heel eind. Tijgertje: Ja, gewoon gaan. Het gaat ons toch niet om het geld? @miesh: Ja, maar 5000 meter......Fennie: Het zal zwaar worden. Fennie begint op de waterski's en haalt 600 meter. Daarna is het @miesh die een stuk moet zwemmen, ze haalt 40 meter, Tijgertje haalt 20 meter in de roeiboot, Milk lijkt het lekker te doen op de jetski en haalt 1500 meter, e en A & K gaan met de waterfiets en halen 300 meter, maar de boot gaat wel vaak scheef. Als laatste gaat Lautjuh in de kano 200 meter. Een totaal van 2660 meter wordt gehaald. Doris wordt er bijgehaald en Doris moet terug op de surfplank 21 minuten doet ze erover. Robbieazerty: 2660 - 21x25 = 2135 Euro. De pot komt op 18135 Euro hiermee. Jullie worden naar een geheime locatie gebracht. Ik zie jullie morgen weer.