Verdiend gewonnen, door op het laatst gewoon wel even een blik te werpen op het bord
Ik kende haar slechts van naam doordat ze in de politiek zit. Verder had ik niet echt een beeld bij haar. Maar dat is met de Pelgrimscode wel anders geworden!
Grappig om te zien hoe kandidaten om gaan met een adrenaline-shot ten tijde van het finale-spel. Waar de een vergeet op een bord te kijken, gooit de ander pardoes een code voor een cryptex aan diggelen op Griekse stijl
Ik snap wel waarom ze het deed, als ik verder ook niks zou zien in die ruimte behalve dat vaasje van keramiek, zou ik hem ook op de grond kapot gooien.
Immers, het was een dichte vaas, dus dan zal er wel iets in zitten. Welnu, als je in alle haast en adrenaline de hamer over het hoofd ziet, tja, dan grijp je naar andere manieren om achter de inhoud van de vaas te komen niet?
En slim gespeeld door Winston zo op het laatst te achtervolgen ondanks dat je niet wist waar je heen moest. Ze heeft handig gebruik gemaakt van haar kennis, maar de finale liet ook zien dat hoe sterk Mirjam ook mag overkomen, Mirjam ook zo haar 'zwakke' punten heeft. Door in enthousiasme bijv. met het nummer, de gehele tekst uit te schrijven. En naderhand er achter komen dat er een fout in geslopen is. Kleine dingetjes die Winston de kans gaven weer terug te komen in de race.
Maar dat maakt Mirjam tot een leuke kandidaat. Ze heeft zeker haar sterke punten, ze heeft slim het spel gespeeld en wist meerdere malen vanuit achterstand terug te komen. Bedoel.. in de aflevering voor de finale, met die kennisquiz had het weinig gescheeld of Mirjam zat niet in de finale! Dus al met al: prima werk, Sterk.