Auteur Topic: Dagboeken van Kandi's  (gelezen 18526 keer)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dagboeken van Kandi's
« Reactie #80 Gepost op: 13-06-2003, 14:38:52 »
Floortje

lief dagboek,

Eindelijk heb ik ons koude kikkerlandje verlaten en ben terechtgekomen in het zonovergoten paradijs: PARIJS! Met veel bagage bij ons en zonnebrillen op lopen de 10 andere kandidaten en ik naar de locatie van de eerste opdracht. We kletsen wat over koetjes en kalfjes, en ik krijg echt zon gevoel van : HOLIDAYHAY *zingt heel hard dat liedje* Maar dan worden we wakker geschud door Annemieke. Met een hoop troep en een kapotte auto moeten binnen anderhalf uur bij Daan zijn.
Je kan je wel voorstellen dat de reacties niet echt optimistisch waren... Dus ik besloot gelijk het voortouw te nemen en we gingen aan de slag. Wat er daarna allemaal gebeurde is slechts met 1 woord te beschrijven : CHAOS! Eerst zijn er zorgen over de te kleine auto, dan over wat die A wel niet moet betekenen en wat die kaart met lijnen toch is… Maar door wat initiatief van Intikker en LC krijgen we de auto de weg op. Groenenman zit achter het stuur. En om het nog zacht uit te drukken: het was niet echt een comfortabele rit. (in hemelsnaam Waar heeft Groenenman zn rijbewijs gehaald???) Na wat aanwijzingen van mij belanden we in de Nationale Verkeersdrempel Buurt. Maar bij het zien van het gezicht van Daan was alles weer vergeven en vergeten: We hadden het gehaald! Maar helaas…. 5 minuten te laat.

Opdracht 2 was misschien wat minder spectaculair, maar een beetje rust konden we ook wel gebruiken! Juultjuh, Ville, Chriz en ik moesten 10 wie is de mol vragen beantwoorden. We zaten daar en hadden zoiets van: Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, makkelijke vragen kom maar gauw! Ik heb tijdens deze opdracht Ville, Juultjuh en vooral Chriz (die er overigens helemaal niet zo slecht uitziet) beter leren kennen. Ik had 6 van mijn vragen goed – wat achteraf helemaal geen geld bleek op te leveren. Toen we hoorden wat de anderen gedaan hadden, leek de rest van mijn groep wat teleurgesteld dat zij niet geraced hadden.
Maar Oef! Wat ben ik blij dat ik dat niet hoefde te doen… ik hoop dat ze zon auto goed verzekerd hebben, want als ik daarin ga zitten komt ie niet heel over de finish!

Maar het wordt tijd om een knop om te zetten in mn hoofd. Dit spel bestaat (helaas) niet alleen uit met auto’s rommelen, genieten van de zon en kletsen. Ik ga me maar eens bezighouden met de vraag: wie is de mol?

giorgio

Hey dagboek.

Zo ik kan genieten. Ik heb mijn best weer gedaan. Eerst de tips oplossen. Ik mocht de envelop open maken en toen mocht ik niets meer. Ze lopen je zomaar omver. Verder heb ik de eerste dag(vind ikzelf) mijn taak voor die opdracht goed vervuld. Het was een toppertje van een opdracht en hoop dat ik er de volgende keer nog zon een krijg. Alleen hopen dat hij dan niet mislukt.
De tweede opdracht
Deze opdracht was eigenlijk wel heel leuk helaas had ik de verkeerde instructeur. Hij zei: dat ik om sommige punten wel een beetje kon afsnijden. Ik dus doen ik had een rot start en dacht dat ik het met die tip wel kon inhalen. Ik dacht: ben ik eerste . Maar was ik gediskwalificeerd. Dat was toch wel balen. Gelukkig, namen ze het mij niet zo kwalijk, want zoveel had ik anders niet opgebracht.

Greetz

Sjors Giorgio

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 13-06-2003, 14:39:43 »
Chriz

Aflevering 1

Op het vliegveld Schiphol ontmoeten we elkaar. Als ik aankom staan er al 2 mannelijke deelnemers. Ze stellen zich voor als giorgio en Little Creep. Ze lijken erg enthousiast. Het is wachten op de reis. Ik ben erg benieuwd naar de dames. Misschien zitten er nog wel wat chickies tussen. Terwijl ik wegdroom in mijn gedachten om in deze molreeks samen met een Shadia mee te spelen, komt de volgende kandidaat er al weer aan. Ah! Ik herken haar van de foto's uit het foto-topic. Dat is Annuh. Veel tijd om te praten is er niet, want opeens komen de kandidaten een voor een binnenstrompelen. In het vliegtuig besluit ik om eerste klas te gaan zitten. Even geen gezeur en welkom heten samen met de andere kandidaten. Ik vraag me af waar we gaan beginnen.

Eerder dan verwacht stopt het vliegtuig. Ik kijk naar buiten en ik zie het al. We zijn in Frankrijk! Ik vraag me af hoe het is met D**n en Annemiek. We hebben elkaar immers ook al een jaar niet gezien. Als we uit het vliegtuig stappen, zie ik Groenenman vreemd naar me kijken. Wat is er toch met die jongen. Onze bagage wordt naar het hotel gebracht terwijl wij worden afgevoerd naar de eerste opdracht. Ik merk aan de anderen dat de sfeer gespannen is, niet vreemd voor de meesten is het de eerste keer. Ik praat even met Elmar. Het onderwerp 'mol' wordt gemeden.

We worden voorgesteld aan de producer en mastermind van de tweede serie: Daisy. Niets is wat het lijkt, zegt ze nog en met die zin in mijn hoofd luister ik naar de uitleg van D**n en Annemiek.

Bij de eerste opdracht probeer ik mezelf op de achtergrond te houden. Ik kies voor de auto, omdat daar volgens mij de betere molkansen liggen. Het is jammer dat ik daardoor de andere 6 kandidaten niet aan het werk kan zien. Ik probeer vooral te observeren, om te kijken wie de mol mogelijk kan zijn of misschien wel omdat ik wil weten wie ik een loer kan draaien, als ik de mol ben. Ik vraag me af hoe er hier het beste gemold kan worden. Ville wijst me op een los kabeltje. Vriendelijk mens. Maar waarom kijkt ze zo vreemd, zou ze me nu al verdenken? Ik krijg het er warm van. Ik moet uit haar buurt blijven. De opdracht mislukt. Wat een ramp, zou de mol hebben toegeslagen.

Bij de tweede opdracht zorg ik ervoor dat ik niet op het terras hoef, daar moet je samenwerken met maar 2 kandidaten en ik wil zoveel mogelijk mensen in de gaten houden. Floortje en juultjuh melden zich aan voor kennis in zaken en ik steek ook mijn vinger op. Die twee heb ik nog weinig aan het werk gezien. Ook Ville steekt haar hand op. Ai....Als juultuh en Ville de vragen aan het maken zijn, praat ik wat met Floortje over muziek. Ze heeft er verstand van! De vragen zijn een ramp. Door een stomme leesfout maak ik de vraag over Ellen fout en geef als antwoord René. Ville wint. Ik hoor later wat de anderen hebben gedaan en ik trek mijn conclusies. Mijn eerste kennismaking met de kandidaten heb ik gemaakt. Ik trek me terug op mijn kamer om nog eens goed na te denken over de kandidaten of misschien wel om nog eens na te genieten van mijn molacties. Morgen is de executie en eerlijk gezegd vind ik het eerlijk om weer eens die gespannen sfeer mee te maken.

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
« Reactie #82 Gepost op: 13-06-2003, 17:48:47 »
Hallo dagboekje van me

Een last valt van me af ik ben door de eerste executie heen ik heb die avond voor de executie bijna niet kunnen slapen zo spannend vond ik het.
En na een nacht alleen maar dommelen eindelijk die executie, de slopende executie want wat ging het langzaam en Annemieke voerde die spanning maa op ik hield het bijna niet meer.

Maar eindelijk nadat er een paar andere kandi's waren geweest was ik aan de beurt en Yes ik krijg het groene scherm ik kon mijn geluk niet op.

De derde dag we gingen naar de sahara ik heb het er nog steeds warm van en ik dacht dat het in Nederland in de zomer warm was. Weer een opdracht die hartstikke leuk was, ik mocht lasergamen naast het lasergamen moesten we ook een schat zoeken in een pyramide intikker besloot eerst dat ding in te gaan na 20 minuten ging Floortje ook weg toen ze een minuut weg was kwam intikker aangerend hij had kunnen ontsnappen en had een bewaker neergeschoten na de uitleg een gil het bleek floortje te zijn ze kwam aanrennen maar net voor de uitgang werd ze afgeschoten(typisch een mol-actie)Ik ga niet elke afgeschoten kandi bespreken dus ik zal maar zeggen we hebben die schat net niet gehaald hebben.

Vierde dag Nog steeds in die bloedhete woestijn
Eigenlijk niet veel over te zeggen alleen te zeggen: Weer geen Geld. en weer bij Floortje misschien om te laten zien dat ze niet de mol is.

Ow ja diegene die die bagage heeft kwijtgeraakt als ik ga verkleumen van de kou dan wil ik wel iets lenen ik ga mijn lijstje samenstellen en me voor bereiden op de executie

LC

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 13-06-2003, 17:50:08 »
Hallo dagboekje van me

Een last valt van me af ik ben door de eerste executie heen ik heb die avond voor de executie bijna niet kunnen slapen zo spannend vond ik het.
En na een nacht alleen maar dommelen eindelijk die executie, de slopende executie want wat ging het langzaam en Annemieke voerde die spanning maa op ik hield het bijna niet meer.

Maar eindelijk nadat er een paar andere kandi's waren geweest was ik aan de beurt en Yes ik krijg het groene scherm ik kon mijn geluk niet op.

De derde dag we gingen naar de sahara ik heb het er nog steeds warm van en ik dacht dat het in Nederland in de zomer warm was. Weer een opdracht die hartstikke leuk was, ik mocht lasergamen naast het lasergamen moesten we ook een schat zoeken in een pyramide intikker besloot eerst dat ding in te gaan na 20 minuten ging Floortje ook weg toen ze een minuut weg was kwam intikker aangerend hij had kunnen ontsnappen en had een bewaker neergeschoten na de uitleg een gil het bleek floortje te zijn ze kwam aanrennen maar net voor de uitgang werd ze afgeschoten(typisch een mol-actie)Ik ga niet elke afgeschoten kandi bespreken dus ik zal maar zeggen we hebben die schat net niet gehaald hebben.
Vierde dag Nog steeds in die bloedhete woestijn
Eigenlijk niet veel over te zeggen alleen te zeggen: Weer geen Geld. en weer bij Floortje misschien om te laten zien dat ze niet de mol is.

Ow ja diegene die die bagage heeft kwijtgeraakt als ik ga verkleumen van de kou dan wil ik wel iets lenen ik ga mijn lijstje samenstellen en me voor bereiden op de executie

LC

je kent het begrip leestekens??  ;)

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #84 Gepost op: 13-06-2003, 17:54:10 »
Leestekens zeg je nee nooit van gehoord eigenlijk

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #85 Gepost op: 15-06-2003, 16:01:16 »
gaat er iemand nog een dagboek paatsen Floortje jij was toch bezig?

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-06-2003, 16:57:43 »
Ik ben alleen thuis dus ik ga zo de aflevering nog eens lezen, en dan zal ik m'n dagboek nog eens schrijven.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #87 Gepost op: 15-06-2003, 18:07:58 »
leuk want ik heb er nu ook wel genoeg van om mijn eigen dagboek te lezen

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-06-2003, 18:45:59 »
ik ben idd druk bezig....  ::)
vanaf nu dan he

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #89 Gepost op: 15-06-2003, 19:54:13 »
[offtopic]Mijn 15 minuts of fame(verbeter me weer als ik het fout schrijf) zijn ook aangebroken ik sta op www.wieisdemolonline.tk als winnaar ;D ;D ;D ;D ;D yes yes yes nou maar kijken of ik bij CMC ook de goeie mol heb[/offtopic]

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 15-06-2003, 20:40:13 »
Goed man, dat is lekker, hebben we er toch opeens een grote concurrent erbij. Ik denk dat je bij de bookmakers wel de lucht inschiet als mogelijke winnaar! (maar dat is meer wat voor de bar)

Ik heb wel een dagboek geschreven, maar ik vond 'm nogal saai na afloop, dus ik ga hem herschrijven. Eerst nog herexamen, dus ik ga dat pas donderdag doen.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #91 Gepost op: 15-06-2003, 21:21:24 »
maar ik wordt ook gezien als mol dus wat is het nou winnaar of mol wie zal het zeggen

maapie

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 16-06-2003, 16:52:08 »
Maapies dagboek:

Hoihoi, daar ben ik weer. Wat een geluk dat ik er nog in zit he! en wat zielig voor Juultjuh! Ik had het haar zo gegund, maar ze wist helaas te weinig over DE MOL... Beter opletten volgende keer!

Maar goed. Nu over mij.  We gingen naar de Sahara, wat een plek! En dan moeten we ook nog in een piramide mannetjes neer gaan schieten... met deze hitte?!
We besluiten intikker de piramide in te sturen, maar als intikker na een paar minuten niet terug komt, moeten we er toch maar zelf in. Na wat geklungel kom ik bij de schat aan, maar ik wordt net voor de uitgang afgeschoten. Pech! Of heeft DE mOL toegeslagen??

Terwijl wij schatschieten, zijn de anderen bezig onze bagage van nomades af te pakken. Veel bagage gaat verloren, in aflevering 2 al! Wat een dag. Gelukkig wordt mijn gelukssleutelhanger gevonden, die ik van m'n zus heb gekregen toen bekend werd dat ik mee mocht doen. Hopelijk brengt hij me genoeg geluk om dit spel te overleven.....

Volgende dag. Samen met Giorgio en Elmar moet ik 3 emmers water gaan halen in een dorre woestijn. Van Annemieke mochten we bij Ville en Intikker een aanwijzing kopen. Bellen we ze op, zegt Ville dat we hem niet mogen hebben! Nou ja zeg! Wat is dit?
Nou ja, we moeten iets, dus gaan we maar met het kompas de woestijn in. Ik heb het kompas, weet iemand hoe zo'n ding werkt??
Jammer genoeg halen we de opdracht niet...
Tot volgende week!

Kusje van Lieke

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 16-06-2003, 17:50:26 »
Dagboek van Annuh

Lief Dagboek
<<<just look around you>>>
Na een doodspanennde executie ben ik door naar de tweede ronde. We moesten naar de Sahara! Was ik eerst helemaal blauw door de auto, ben ik nu rood door de zon! Midden in die Sahara moesten we een bagagespel spelen, lekker gokken met andermans spullen (gna gna). Natuurlijk was de kans om fout te gokken veel groter dan de kans om goed te gokken, maar we hebben ons best echt gedaan! Ik dacht echt dat dat groene shirt van LC was, maar dat bleek niet zo te zijn. Balen! Nu zijn drie mensen hun bagage kwijt.
De volgende dag stonden we bij een stinkende herkauwende kameel, en die moesten we nog gaan voeren ook! Midden in een woestijn, alleen een kompas en zie dan maar eens eten te vinden. Stelletje grapjassen. We besloten maar te bellen voor een aanwijzing, anders was het echt niet gelukt. Intikker vertelde ons dat 300 meter naar het noorden een restaurant zou zijn, maar dat was toch mooi niet waar! Wij allemaal maar lopen in die hitte om eten te zoeken voor die stomme kameel. Uiteindelijk hebben we toch wat zooi gevonden en aan dat beest gevoerd. Gelukkig was hij uiteindelijk een kilo zwaarder, dus de opdracht was gehaald.
Onze groep was de enige die wat geld heeft binnengebracht.

Kus, Anne

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #94 Gepost op: 16-06-2003, 22:20:39 »
Hoi Dagboek

Op het moment van schrijven de eerste avond in de CMC2- competitie… Ik begin bij het begin…

Geef mij maar Amsterdam
Dat is mooier dan Parijs
Geef mij maar Amsterdam
Mijn Mokums paradijs
Geef mij maar Amsterdam
Met zijn Amstel en het IJ
Want ik Mokum ben ik rijk
En gelukkig tegelijk
Geef mij maar Amsterdam

Dagenlang heb ik naar hints zitten, lopen, staan, liggen, kruipen zoeken, maar niets gevonden. Hopeloos werd ik er van. Ik wilde heel graag weten waar we heen zouden gaan. Speciaal voor het geval dat nog even een spoedcursus Frans gevolgd maar helaas kwam ik niet verder dan “Je ne comprais pas” en “Je ne parlez pas français!”

Ik baalde dus toch wel een klein beetje dat we niet in het oude vertrouwde Amsterdam gingen bivakkeren maar in Parijs. Toch een wereldstad met het Louvre en de Eiffeltoren. Omdat ik met enige vertraging aankwam in Parijs, kwam ik al enigszins vermoeid aan in Parijs. Daar trof ik gelukkig een aantal mensen wiens naam mij bekend in de oren klonken. Ik viel in een warm bad, figuurlijk dan… Omdat ik nog niet helemaal wakker was toen Daan begon met zijn introductie, snap ik het hele spel nog steeds niet helemaal…

Gelukkig begint het 1e spel meteen, hierin zal alles wel duidelijk worden! Bij het eerste spel was er de aangename kennismaking met Annemieke, de tweede presentatrice van het spel. Nu waren we helemaal compleet. Tussen de uitleg van Daan en het eerste spel heb ik in de bus nog even met Annuh gepraat, zij begreep het spel wel en heeft me het helemaal uitgelegd. Helemaal klaar voor de strijd kwamen we aan in het hartje van Parijs. De trots van Nederland stond mooi op het trottoir geparkeerd en werd met veel plezier aanschouwd door de vele toeristen. De eend reed niet, kregen we te horen. En aan ons de taak om hem bij Daan te brengen. Waar hij stond, wisten we ook niet maar met de nodige hints moest dit wel zijn uit te zoeken. Omdat ik me nog even op de achtergrond wilde houden om mijn plekje te vinden in de groep besloot ik geen initiatief te nemen. Omdat het allemaal niet zo wilde vlotten moest er hulp ingeroepen worden van de Parijzenaren. Gezien mijn gebrekkige Frans en mijn wil toch wel iets op te steken van de reis besloot ik mijn Franse woordenschat eens flink uit te breiden. Met de, wat later bleek metrokaart, in de hand vertrokken we op onze ontdekkingsreis door Parijs. Samen met Juultjuh was het een gezellig tijdje met al die Parijzenaren.

De vraaggesprekken gingen niet altijd even soepel en gingen ongeveer als volgt: “Nous, télévision programme La Taupe. Nous désigner carte. Pouvoir vous secourir? En dan volgde en ratelend antwoord door de Fransen aldaar gevolgd door: “lentement s.v.p., Parlez vous Anglais?” Waarna het gesprek in het Engels verder ging. Stom dat we daar niet even eerder aan gedacht hadden! Ze spreken hier natuurlijk ook Engels… Zo kwamen we er al snel achter dat het de metrokaart betrof. Toen we terugkwamen bij de auto bleek de groep nog niet ver opgeschoten, een flinke tegenvaller omdat wij toch hard gezocht hebben naar antwoorden. Na wat puzzelen kwamen we erachter dat Daan op de Champs-Elysees stond. Eindelijk iets… Snel storten we ons op de auto om verder tijdsverlies te voorkomen. Omdat ik ervan uitging dat mijn groepsgenoten wel aan het oliepeil gedacht hadden, hield ik me een beetje op afstand, om toch zeker te zijn van mijn zaak en om mezelf niets te verwijten controleerde ik toch even het oliepeil. Wat bleek, leeg. Sjonge Jonge dacht ik, als ik daar nog een paar weken mee moet opschieten, zullen we niet veel geld ophalen denk ik! Snel werd besloten LC olie te laten halen en al snel reed de eerste groep richting de Champs-Elysees. De rest zal ik maar niet vertellen omdat ik geen scheldwoorden tegen je wil schrijven beste dagboek. Ik moet trouwens nog een naam voor je verzinnen, maar dat komt de volgende aflevering wel… Ik vertel maar niet over de rest, omdat uiteindelijk bleek dat de oplossing hartstikke simpel was en we maar net te laat binnen waren gekomen. Vriendelijk gezegd flink balen dus…

Nu zijn we dus aangekomen op het moment van schrijven. De avond na de 1e aflevering. Vandaag wel al met al een leuk dagje gehad, maar geen geld verloren… Mijn beeld over de mol is in ieder geval wel gevormd. Het is een meeloper, want ik heb ‘m nog niet ontdekt… Dagboek… Tot Morgen!

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #95 Gepost op: 16-06-2003, 22:21:04 »
Dag 2 van de Compuart Mol Competitie…

Goedemorgen dagboek, ik weet nog steeds geen naam… maar ik verzeker je dat er een aan zit te komen!

Ik schrijf dit terwijl we in het vliegtuig richting Valencia zitten… Hoe ik dit weet, ik heb een gesprekje aangeknoopt met de stewardess en zij bleek een oude bekende van mij te zijn. Gelukkig hoef ik nu nog even niet met mijn medekandidaten in conclaaf te gaan zodat ik mijn geheimpjes nog even voor me kan houden. De reis verloopt verder prima en al snel zitten we in Valencia alwaar Daan ons weer verwelkomde. Meteen gaan we weer verder met de volgende opdracht. Enige angst sloop wel in mijn lichaam omdat ik geen woord Spaans spreek…

Na enig gehakketak werd ik in het team der autocoureurs gesmeten waarna alles in een stroomversnelling geraakte. Gelukkig heb ik mijn rijbewijs nog niet dus de verwachtingen van mijn groepsgenoten konden nooit hoog gespannen zijn… Ik wachtte met spanning op de opdracht!

Racen werd het, met nog wel les van echte coureurs. Ik kreeg iemand toebedeeld die ik absoluut niet kende die de naam droeg van Christijan Albers. Rijden kon hij in ieder geval wel… Goeiendag zeg… ik scheet zeven kleuren stront en trok wit weg van boven tot onder maar ik heb het overleefd. Met de aanwijzingen in het achterhoofd scheurde ik weg. Het motto: “ Gassen!!”. Later bleek, na de terechte diskwalificatie van Giorgio, dat ik de snelste tijd had neergezet. Met enige gepaste trots, ik wilde immers de groep niet in verlegenheid brengen bleek dat ook nog eens veel geld waard te zijn. De andere groepsgenoten hadden ook nog wat geld bij elkaar gescharreld en zo kwamen we uiteindelijk tot een totaal van €4750,--. Daar kun je toch een leuk avondje van stappen zou ik zo zeggen. Verder heb ik het persoonlijke geld nog niet opgemaakt, maar netjes bewaard, je weet immers maar nooit…

Dit was het voor vandaag. Ik kijk met spanning uit naar volgende week en doe erg mijn best een naam voor je te verzinnen dagboekje van me… Tot volgende week, ik hoop dat ik er dan nog bij ben… Hoe dan ook, ik zal je altijd blijven schrijven…

Ik zie je volgende week weer…

Gr. Sjors

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #96 Gepost op: 16-06-2003, 22:22:00 »
Deel 2 komt morgen of vanavond nog als ik zin heb...
Dan loop ik weer helemaal bij...  ;D ;D

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 16-06-2003, 22:27:39 »
Echt leuk dagboek Sjors! Ik wacht met smart op deel 2  ;D

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 16-06-2003, 23:22:54 »
dat www.wieisdemolonline.tk waar Lc dus de winaar van is, daar help ik mee met opdrachten en hints maken  ;D leuk he?
maar niet allemaal naar die site gaan nu want ik mag er geen reclame voor maken

ik heb nog steeds geen dagboek geschreven, sorry :(

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #99 Gepost op: 17-06-2003, 16:53:02 »
Hoi DWIGNAG

Zoals je ziet heb ik je een naam gegeven… je zal je waarschijnlijk wel afvragen waar dat voor staat, dat DWIGNAG, dat zal ik je haarfijn uitleggen. Het staat namelijk voor Dagboek Waar Ik Geen Naam Aan Geef. Snap je? Maar je begrijpt natuurlijk wel dat dit een geheimpje blijft tussen ons. En als ik zeker weet dat er niemand meekijkt zal ik je echte naam noemen, maar nu durf ik dat nog niet…

Vandaag is de dag van de executie DWIGNAG, het wordt een van de spannendste momenten uit deze serie. Niet omdat ik er nu al uit ga… Nee, natuurlijk niet, altijd positief blijven…, maar de eerste keer is natuurlijk altijd spannend!

Met de hint in het achterhoofd over het verstoppen van de warme kleren en de zoektocht naar de mol in mijn voorhoofd loop ik wat rond te dwalen. Dan begint het echt… Annemieke pest ons nog een keer dat we “maar” €4750,-- hebben verdiend, maar als we dat keer het aantal afleveringen doen heb je toch zo maar een aardig zakcentje verdient. Annemieke vraagt wie als eerste wil en daar gaat Maapie, Groen! Zo volgen er nog een aantal totdat ik aan de beurt kom… als 9e van de 11, dat is toch vrij achteraan dacht ik zo dus ik begon al een beetje angstzweet te krijgen. Gelukkig werd het scherm groen en ging het dus tussen Chriz en Juultjuh… Stiekem hoopte ik dat Chriz eruit ging, omdat ik met Juultjuh veel lol had gehad tijdens de “Eend-opdracht”. Maar, Juultjuh moest eruit en we namen snel afscheid van elkaar. Hierna raakte alles in een stroomversnelling en we moesten meteen vertrekken… Richting: Onbekend… Ow DWIGNAG, als je toch eens wist hoe erg ik thuis nu al mis… elke ochtend TV kijken naar Dommel en Bassie & Adriaan… Misschien dat ze bij de volgende bestemming de Nederlandse TV kunnen ontvangen. Gelukkig heb ik mijn cassettebandjes nog dus kon ik in het vliegtuig de spannende avonturen en liedjes van Bassie & Adriaan nog eens rustig naluisteren.

Dat vliegen dat duurde trouwens wel een tijdje, we kregen van dat lekkere vliegtuig-eten. Deze keer was het chinees met gelukskoekje! In de mijne zat een boodschap die ik niet helemaal begreep. Dit kwam waarschijnlijk omdat het in het Arabisch was geschreven. Na mijn buurman gevraagd te hebben wat er stond kwam ik tot de conclusie dat ook hij alleen Arabisch sprak. Gelukkig was ik al een stuk verder in mijn ontdekkingstocht neer de bestemming… Het zal wel ergens ver weg liggen dacht ik toen. Toen ik uiteindelijk in slaap viel heb ik niets meer gemerkt van wat er om me heen gebeurde. Des te meer merkte ik toen ik weer wakker werd! We waren geland in de Sahara Woestijn…

Annemieke verwelkomde ons midden in de woestijn en gaf ons de keus tussen een spannende en een risicovolle opdracht. Nou, ik ging als stoere kerel natuurlijk voor de spannende opdracht. Ik zal nu eens wat meer op de voorgrond treden dacht ik nog… Het zal waarschijnlijk wel een zonnesteek geweest zijn. Wat bleek, we gingen laserschieten en het plan was om een schat terug te veroveren van 5 gemene dieven. Deze dieven heette in het spel piramidemannen, wat ik dan weer discriminerend vondt tegenover de vrouwen… maar ja, het is Afrika, daar nemen ze het niet zo nauw met de emancipatie. Goed, wij dus een plannetje bedacht, ik die piramide in en toen moest ik toch naar de WC, maar ja, ik zou na 20 minuten terugkomen en ik moest dus opschieten. Nou moet je weten beste DWIGNAG, die paadjes in de pyramide zijn de breedste niet dus ik ging strompelend op zoek naar het toilet. Ik vond het al vreemd dat er geen bordjes waren dus ging ik maar op m’n gevoel af… Toen ik uiteindelijk een bordje vond kon ik het niet lezen vanwege eerdergenoemd probleem. Het zal wel goed zijn dacht ik nog dus ik met m’n laserpistool en hoge nood die gang in. Wat denk je? Donker en de deur viel dicht… Ik in paniek, ging rennen overal heen en weer terug. Kom ik daar een of ander beeld tegen, ik denk, wie ziet mij hier, ik zie mezelf niet eens dus waarom niet? Ik was mijn kleine boodschap kwijt maar kreeg er een groter probleem voor terug. Dat beeld bleef een of andere Sfinx of zo te zijn met kattenogen en leeuwenpoten en hij doet ineens een deur open. Ik dacht: Naar binnen! Allemaal goud en zo. Toen dacht ik ineens aan mijn medeschutters en sloeg ik het aanbod om al het goud te houden resoluut af… Het enige wat ik kon vragen was: “Kunt u mij naar de uitgang brengen?” Daarna heb ik het in alle talen die ik machten ben herhaald… Zo kwamen onder andere Duits, Frans, Engels, Bels, Vlaams, Limburgs, Tilburgs, Brabants, Amerikaans etc. etc. aan bod en uiteindelijk was ik daar waar ik begon… Op het moment dat ik buiten was, was daar ook meteen LC die mij allervriendelijkst begroette… Om geen argwaan te wekken hing ik een heel verhaal op over koetjes en kalfjes en daarna legde ik uit waar alle piramidemannen stonden.