Dit gaat over twee verschillende quizzen. Een ervan is (wat weet jij van het forum) die Chrizz vorige week is opgestart. Er zijn van die quiz inmiddels 4 volledige rondes geweest, plus nu dus een soort tussenronde, omdat iedere belangstellende wacht op de twintig vragen van Tijgertje.
Tijgertje had de 4e ronde hiervan gewonnen, dus mag zij de 5e ronde daarvan maken. Iedereen zit daar nu dus vol spanning op te wachten. Vandaar dat het nu deze week om 1 vraag GOED beantwoorden gaat, waarop degene die het goede antwoord het eerste geeft, de volgende vraag mag bedenken.
De quiz, waar het in dit topic over gaat, was ergens in juni ofzo opgestart, en het ging dus om sets van 5 vragen, gemaakt door 4 verschillende quizmasters. Ik heb aan die kwis helemaal niet meegedaan, wel hier en daar mensen op weg geholpen, maar niet als deelnemer dus. Waar ik niet aan heb meegedaan, kan ik ook niet hebben gewonnen.
Overigens is de opzet van de huidige quiz veel beter en overzichtelijker dan die serie met 4 keer 5 vragen. Nu krijg je alles in 1 keer, en zit hem de aardigheid in het zo snel mogelijk reageren. Want inmiddels kent iedereen die deze quiz leuk vindt, wel een paar trucjes om alles op te zoeken. Niets mis mee verder: het komt er nu dan op aan wie het snelste de juiste antwoorden heeft doorgegeven.