Ok, het is tijd voor een aanwijzing:
er zitten zowel klinkers als medeklinkers in het woord.
Toen het fenomeen pas bestond, was ook ik nog zo naïef, om te denken dat ze ECHT grote prijzen weggaven. Het was toen nog meer het idee van 50 pop of een envelop. De electronica deed pas later zijn intrede.
Toen was het nog zo, dat je ook met een fout antwoord in de studio kwam. Op een zondagmorgen, even na 11 uur, zag ik presentator Leo Driessen (die met die krullen en grote snor) een karikatuur onthullen. Ik zag meteen wie het was, maar wist ook al dat ik niet te vroeg met een goed antwoord moest komen. Toch werd gezegd: de eerste die in de uitzending komt met het goede antwoord, wint een mooie video-recorder. Toen nog een prijs van, omgerekend 450 euro. Ik belde, sprak het foute antwoord in plus mijn telefoonnummer, en werd prompt teruggebeld.
Ik KWAM in de studio, gaf het JUISTE antwoord door, en de verbinding werd abrubt afgebroken. Even voor twaalf uur meldde Leo Driessen, dat er nog geen enkele beller was geweest, laat staan iemand met het juiste antwoord. Nog geen minuut erna belde een vrouw uit Friesland, gaf het antwoord dat ik drie kwartier eerder had gegeven, dit werd goedgekeurd. Zij won dus de videorecorder waar ik volgens hun eigen spelregels recht op had.
Zo gaat het nu dus nog steeds, hoe is het anders te verklaren dat er per spelronde maar 1 beller aan bod komt?
moet je 3 logo's raden, en zeg je, ze zitten verstopt onder het getal 3, 4, en 5? Och wat jammer nou, ze zaten onder 2, 4 en 5. Zou je 2, 4 en 5 hebben doorgegeven, dan zaten ze natuurlijk onder 3, 4 en 5.
Het is gewoon het aloude systeem van ''balletje-balletje'': twee handlangers spelen om grof geld, de een wint steeds zijn inzet, JIJ wil het ook proberen, en je bent je inzet kwijt.