Hierbij een volledig overzicht van de (schematische) routes die de kandidaten gelopen hebben, de volgorde waarin ze gelopen hebben en de inhoud van de bakjes, waarbij nr. 8 onbekend is gebleven. (Denk aan de titel van de aflevering: M acht)
Mooi overzichtje. Conclusies die ik hier uit haal:
1. Martine: Stopt bij 2 jokers: Mols want ze brengt geen info in het spel, of kandidaats, omdat ze bang voor de bom is. Mogelijk mols: ze stuurt Ajouad naar rechts. Daar komt hij 5 jokers, de zwarte vrijtelling en jokers tegen voordat hij geld zou vinden. Ajouad zou nooit geld pakken lijkt me dan. Ze kan hier voorkennis hebben en heeft een goede molpositie
2. Ajouad: Is de mol niet
3. Carolina: Begint bij 4. Gaat naar links en stopt bij 2 jokers. Doorlopen zou of geld of een bom zijn. Mogelijke voorkennis. Ze deelt ook geen verdere info.
4. Viktor: Stuit direct op de bom en deelt dit. Hij vergroot de kans op geld in de pot. Onmols.
5. Rik. Pakt 3 jokers bij 10. Rechtsaf zou die geld pakken. Linksaf zou die tegen komen: zwarte vrijstelling, leeg, leeg, groene vrijstelling, geld. Hij weet al waar de bom ligt. Waarom niet bij 6 of 8 beginnen en dan helemaal rond gaan?. Hij zorgt geen geld tegen te komen en neemt direct genoegen met jokers. Je weet dat er nog maar 4 bakken leeg zijn, je weet waar de bom is. Waarom niet gewoon het hele veld rond gaan? Zou hij als mol expres de geldbedragen ontlopen en maakt hij de ‘kandidaatse’ keuze voor jokers?
6. Margriet: Zwarte vrijstelling zou ik als kandidaat ook pakken, geen rare keuze.
7. Marlijn: pakt geld: Duidelijk onmols. Getuigt ook niet echt van voorkennis of handigheid dat ze niet bij 6 of 8 begint
8. Chris: Beginnen bij 6 dus hij kan helemaal rond. Hij pakt geld, terwijl je zowel als kandidaat als mol weet (of kan berekenen) dat er nog 2 bakjes zijn waar iets te halen is. Duidelijk onmols