Goed, Nieuw Topic!
Hier speelde ik de afgelopen paar weken mee, dus het samenvallen met Actief Lidmaatschap en Kerst is zuiver toevallig.
We gaan een verhaal schrijven!Niet helemaal als bijvoorbeeld 3-word story, want er is 1 schrijver als zodanig [ik in dit geval]
En niet helemaal als de Forumsoap, want het plot wordt grotendeels door de lezers bedacht [jullie!], en is voor mij dus eveneens onbekend omdat het nog niet bestaat.
Hoe werkt het:Heel globaal: Ik geef een situatie met karakters; jullie bepalen wat de karakters doen; ik schrijf het aan elkaar zodat een nieuwe situatie ontstaat. Herhaal.
Iets gedetailleerder:
Ik heb de volgende dingen ongeveer in mijn hoofd zitten:
- Wat de fysieke setting is; wat waar is, wat er wel/niet is, etc.
- Hoe de karakters in elkaar zitten; wat ze willen bereiken, waar ze bang voor zijn, etc. En dus wat wel en niet logische acties voor je zijn.
- De achtergrond; dus als er een koffielepeltje is gestolen, wie het heeft gedaan, etc.
Waar jullie voor mogen zorgen:
- Het besturen van de karakters; of het nu ergens naartoe lopen is, of zoeken naar je autosleutels, of bij een voorbijganger informeren of er recent vleermuizen zijn verdwenen; het zijn allemaal mogelijke acties.
- Jullie zijn dus potentieel alle karakters, niet alleen een 'hoofdpersoon'.
Voorbeeld:De situatie is dat je net een afschrikwekkend monster bent tegengekomen in de gang; je rent naar boven terwijl je de zware voetstappen dreigend achter je hoort naderen. Hier stopt de situatie.
Vervolgens kan je reageren. Bijvoorbeeld,
Persoon-1: "Je rent naar je kamer, duikt bibberend onder je bed en doet zo stil mogelijk"
Persoon-2: "Je rent naar je kamer, en zoekt voor een wapen. Serieus, monsters horen niet te bestaan - dat ding gaat dus dood"
Persoon-3: "Monster: Neem rustig je tijd om de familiefoto's in de gang te bekijken"
Wat ik misschien stiekem weet, is dat 'je' superheldhaftig bent; dus dat 'je' misschien actief persoon-1's suggestie verwerpt, en het verhaal gaat verder met persoon-2's suggestie.
Niet alle suggesties worden dus altijd meegenomen, zeker niet als verschillende strijdig met elkaar zijn
Voordat we kunnen beginnen:- Ik denk de eerste week van januari te beginnen, dus over ruim een week.
- Zijn er nog specifieke settings, thema's, of onderwerpen die je het liefst zou zien?
Ik heb nu een kort scenario gemaakt met als sleutelwoorden: 1944; eiland; vermoedelijk hoofdgenre: mysterieachtig [maar then again, dat hangt totaal af van watvoor plot er wordt gemaakt]
Maarrrr als jullie zeggen van 'man, ik wil eigenlijk gewoon iets met magie; of een schattig verhaal over een otter in New York die z'n familie zoekt; of een avontuur van Cavia Pietje' - dan kan dat ook. Ik heb immers toch nog ruim een week om een ander scenario in elkaar te zetten
![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)
Also, als je vragen hebt kan je die natuurlijk altijd stellen.
edit: paar spelfoutjes weggehaald, maar voor de vorm staan er ongetwijfeld nog meerdere in
![Grin ;D](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/grin.gif)