Oh ja, en de schilderopdracht. Dat was een interessante. Grotendeels gefaald in mijn opzet maar wel met het verhoopte positieve effect als het zou mislukken. Ik wilde graag met Kaaasje in een team. Ik wil closer worden met Kaaasje, en ik wil haar zogenaamd testen is wat ik tegen mijn bondgenoten zeg. Ik hoop dat ik haar misschien ook een beetje verdacht kan maken. Ik ga sowieso omschrijven. Schilderen kan ik niet en heb ik gewoon geen zin in en knopen doorhakken wordt me te heet onder de voeten. Dus ik ga omschrijven. Ik ga alles omschrijven. Elk detail van mijn schilderij ga ik omschrijven. Zo secuur, zo precies, zo uitgebreid en zo ingewikkeld dat ik hoop dat Kaaasje er helemaal duizelig van wordt, het niet meer snapt en fouten maakt. En als dat niet lukt heb ik het wel zo goed gedaan dat ik echt niet meer de Mol kan zijn. Nou, tweede was dus het geval
Kaaasje volgde mijn instructies werkelijk perfect op en kwam met een briljant plan om haar papier op te delen in vakjes. Vanaf dat moment kon ik niet meer vaag doen over waar alles precies zat en zag ik de bui al hangen: haar schilderij ging perfect worden. En inderdaad, tot in de laatste details klopte alles. 500 euro verdiend. Irritant maar hopelijk wel met als gevolg dat ik nu helemaal niet meer verdacht word. Want ik heb het hier, samen met Kaaasje, wel echt heeel goed gedaan.
En inderdaad. Waar ik bij het schot-voor-de-boeglijstje van mijn medekandidaten nog op de tweede plek stond, 1 puntje onder Meezter (omdat ik mezelf op 12 had gezet), blijkt tijdens de test en executie en de verdeling van de dukaten dat ik in mijn opzet geslaagd ben: ik ben niet verdacht. Ik krijg elke week te horen hoeveel vragen de kandidaten goed hebben beantwoord, wie ze bij vraag 20 ingevuld hebben en hoeveel dukaten er op mij als Mol zijn ingezet (niet door wie). De gemiddelde scores bij de eerste test zijn niet slecht, maar dat is heel simpel te verklaren door het feit dat er nog ontzettend veel vragen in zitten waarbij ik in het meerderheidsantwoord zit en er bijna geen vragen zijn die de kandidaten op maar 1 persoon kunnen invullen. Niemand vult mijn naam in bij vraag 20 en niemand zet dukaten in op mij als Mol. Ik blijf voorzichtig want niemand zal nu al zeker van zijn zaak zijn en weinigen zullen me al daadwerkelijk afgestreept hebben. Of ja, Molduck misschien. </3
Hoofdverdachten lijken op basis van testresultaten en interactie met kandidaten Convans, Frank, Nys-Fan en een beetje Kaaasje/Lan/Molduck te zijn. Vooral die vier mannen hebben volgens mij potentieel als nepmollen. Ik hoop dat ik ze op die manier kan gebruiken en dat zij er ook voordeel uit kunnen halen.
SpacyColours is de eerste die ons moet verlaten. Vind ik heel jammer, leek me een ontzettend leuke kandidaat. Eentje die wel voor wat drama had kunnen zorgen. Maar ook een ontzettende slimme jongen, dus misschien is het maar beter zo. Vind het wel heel lullig voor hem, last in first out. Zeker ook omdat deze eerste ronde echt een loterij bleek te zijn met amper verdenking op de daadwerkelijke Mol. Maar goed, meer dan subtiel mollen kon ik deze aflevering echt nog niet doen met de enorme natuurlijke verdenking die er tegen mij was al voor het spel begon. En ik denk dat ik die verdenking voor een groot deel effectief heb weggewerkt zonder te vergeten dat ik de Mol ben. Ik heb er dus geen spijt van Spacy, maar vind het wel heel jammer voor je.
Uitslag test met tussen haakjes het antwoord op vraag 20:
Lan: 13 goed (Kaaasje)
Nys-Fan: 12 goed (Franklapidus)
BigBoots: 11 goed (Franklapidus)
Franklapidus: 10 goed (Convans)
Convans: 9 goed (Nys-Fan)
Kaaasje: 9 goed (Convans)
Molino: 9 goed (Meezter)
Meezter: 8 goed (Kaaasje)
Nvy: 7 goed (Nys-Fan)
Molduck: 7 goed (Convans)
SpacyColours: 6 goed (Franklapidus)