Factor 1: Wie heeft niet op MoleBuster gestemd bij de eerste lynch?• Kaaasje
• Belg
• FrankLapidus
• MV
• Vermoljoen
• SpacyColours
• Jacco
• Nieky
• DikkeControleur
• Robbieazerty
• Lawliet
• Focus
• Mrchipie
• De_Witte
• Ennasil
Factor 2: Hoeveel keer heeft iemand op confirmed gegijzelden gestemd? (voorlopig is 5 het maximum)1. Belg – 5 keer
1. Mrchipie – 5 keer
1. Ennasil – 5 keer
2. Vermoljoen – 4 keer
2. Nieky – 4 keer
3. MV – 3 keer
3. TimvDons – 3 keer
3. Jacco – 3 keer
3. Brtdm – 3 keer
4. Kaaasje – 2 keer
4. FrankLapidus – 2 keer
4. SpacyColours – 2 keer
4. SanderFMC – 2 keer
4. B&W – 2 keer
4. Daisy – 2 keer
4. Robbieazerty – 2 keer
4. Lawliet – 2 keer
5. D*N – 1 keer
5. Jann – 1 keer
5. De_Witte – 1 keer
6. Miek1999 – 0 keer
6. DikkeControleur – 0 keer
6. Linus – 0 keer
6. Focus – 0 keer
6. Hautoa – 0 keer
Factor 3.1: Wie waren de (on)verdachten van Lama1997? (van sterk naar zwak)1.
Hautoa, Vermoljoen en Lawliet worden verdacht (dit is een heel concrete uitspraak, kan zeker een aanleiding zijn)
2.
Sterke verwijzing naar verdenkingen van Kaaasje (In de verdenking van Kaaasje worden Robbieazerty en Nieky sterk verdacht. Ze verdenkt ook Vermoljoen en SpacyColours)
3.
Lawliet is plots onverdacht (lijkt wel een zienerstunt om Lawliet plots uit te sluiten, onverdacht?)
Factor 3.2: Wie waren de verdachten van Mollenmania? (van nieuw naar oud)1. Mollenmania pleitte vooral om Lucy uit het spel te stemmen, maar we weten nu dat Lucy een gegijzelde was. Vaak komt ook Lawliet terug in het verhaal van Mollenmania waardoor dat zeker wel een aanleiding kan zijn.
2. Er wordt door hem gesteld dat Lucy en D*N het koppel zijn, waarbij Lucy slecht is en D*N goed, maar daar valt in mijn ogen weinig van af te leiden omdat dit gewoon niet klopt in ieder geval.
3.
Lawliet, Miek1999, Linus, Lucy en Hautoa worden verdacht (zeer concrete lijst)
Het valt absoluut op dat de mensen aan de top in factor 2 ook naar steeds aanwezig zijn in factor 1. Ik benadruk dat dit onzekere factoren zijn, maar ze versterken elkaar wel en geven absoluut een aanleiding.
Als we het amalgaam van bovenstaande factoren nemen, dan komen volgende namen er voornamelijk uit.
1.
Vermoljoen. Hij komt zeer negatief in beeld omdat hij in alle drie factoren prominant naar voren komt. Stemde niet op MB, heeft 4/5 op een gegijzelde gestemd én werd uitermate verdacht door Lama1997.
2.
Nieky. Zij speelt dit spel zeer ondergronds, maar komt bijna even negatief naar voren als Vermoljoen. In de drie factoren wordt ze steevast genoemd.
3.
Belg en
Ennasil. Belg is iets actiever, maar allebei zijn ze eigenlijk relatief inactief. Misschien is dit de reden dat ze weinig genoemd worden bij factor 3? Ennasil wordt wel uitermate verdacht door andere spelers.
4.
Mrchipie. Is volgens mij een floater en speelt het spel naar zijn eigen gevoel waardoor hij bij de lynch vaak naar voren komt. Daarom vind ik hem ook een mindere verdachte van dit lijstje. Komt in factor 3 ook totaal niet aan bod.
5.
Lawliet blijft een blinde vlek. Zijn uitspraak in zijn eerste post is oprecht en kan ik confirmen (heeft hij in andere spelletjes ook al gedaan). Hij meent dit echt. Ik blijf het verdacht vinden dat net mensen die hem verdenken het spel moeten verlaten, hij kan best een mastermind zijn in dit spel, dus let op.
Jacco blijf ik toch wel in het vizier houden. Hij komt minder prominent naar voor, maar ik vertrouw hem niet omdat hij zo meegaand is. Focus, DikkeControleur en FrankLapidus (uiteraard) zijn wat mij betreft daarentegen géén wolven. Als ze dit wel zijn, dan hebben ze dit goed gespeeld en hebben ze nu al mijn complimenten. Ik vind Miek1999 totaal niet verdacht omdat ze dezelfde eenzelfde patroon als ik heeft, en ik ben een gegijzelde.