Ik heb nog even nagedacht over eventuele rollen die ik nog niet heb gezien die interessant zijn voor het spel:
Neutraal & slecht
De vervloekte jongen (deze heet volgensmij niet zo, maar weet het niet zeker) - Bij aanvang is deze persoon een gewone burger, maar als hij word opgegeten door de wolven s'avonds veranderd hij in een wolf. Er gaat dus niemand dan dood, en zo krijgen de burgers het ook te horen.
Als hij voor de conversie word gelyncht door het volk gaat hij dood als burger, als hij na zijn conversie word gelyncht gaat hij dood als wolf. Deze rol is vrij spannend, want je kan daardoor opeens een hele andere dynamiek krijgen.
Goed
Detective - Kan twee mensen checken om te zien of ze bij hetzelfde team [goed of slecht] horen. Kan eventueel "overpowered" zijn als er ook nog een ziener is, maar je krijgt wel veel drama met deze rol.
Beesten Jager - Kan een val zetten (een persoon aanwijzen die hij/zij denkt woord aangevallen door de wolven), die de volgende nacht activeert of zijn oude val laten staan. Als de wolf in de val trapt gaat hij dood.
Priester - Kan eenmalig wijwater op 1 speler gooien. Als deze speler een weerwolf is gaat de weerwolf dood, als deze persoon geen weerwolf is gaat de priester dood. Persoonlijk vind ik dit altijd een must have rol, want het leid tot hilarische momenten.
Derde Partij
Seriemoordenaar - Kan ’s nachts iemand vermoorden onafhankelijk van de rol. Wint als hij als enige over is. Is alleen mogelijk als er heel veel rollen zijn.