Tijdens de stemming weerklonk opeens de stem van Nieky door een megafoon: “Vermoljoen! Geef het hacken op en laat de forumleden vrij!” Vermoljoen had dit totaal niet zien aankomen en wilde nu zo snel mogelijk ontsnappen.
FrankLapidus is een hacker en samen met Vermoljoen liepen ze naar buiten en probeerden ze te ontsnappen met de auto van Hautoa. Het doel was om terug langs Vermoljoen’s huis te gaan en de achtergebleven hackers op te halen. Daarna zouden ze samen vluchten naar een andere locatie.
De auto van Hautoa zorgde ervoor dat ze konden ontsnappen. Hulpdakdekker bleef bij de forumleden die zich nog in het huis bevonden. 2 kandidaten hiervan hadden nog een speciale rol en dit biechtten ze op:
De_witte is de Forumbeveiliger en Lucy is de Dramatische Vertrekker! Met enorme snelheid slaagden ze erin om op tijd bij het huis van Vermoljoen aan te komen. Toen Vermoljoen en FrankLapidus bij hun bestemming aankwamen, deden ze er alles aan om TimvDons, Daisy en SpacyColours zo snel mogelijk uit de kelder te halen. Er was geen tijd om uit te leggen wat er allemaal gebeurde, maar uit haast vergat Vermoljoen de deur van de kelder te sluiten. Toen ze het huis wilden verlaten en in de auto wilden stappen, stonden er opeens allemaal politieagenten rond hun met een geweer. Ze werden onmiddellijk gearresteerd en meegenomen naar het politiebureau voor een verhoor. Compuart slaagde erin om de politie op tijd te bellen, want samen met Hautoa, Nieky en Test achtervolgden ze Vermoljoen en FrankLapidus met de auto van Nieky. Net nadat de politie was vertrokken, kwam Hulpdakdekker aan met de overgebleven forumleden. Onmiddellijk gingen ze het huis, dat voor vele trauma's zorgde, binnen om de andere forumleden te bevrijden. Game over voor Vermoljoen en de hackers.
Na een paar uur werd ook DRenziboy al gevonden. Hij was zo dom om met de donkerblauwe Mercedes van Compuart verder te rijden naar het buitenland. Inmiddels was hij al net over de grens van Frankrijk. Ook HappyDutchman werd al snel gevonden. Hij bevond zich nog in dezelfde buurt, want nadat hij de groep verliet, wist hij niet wat te doen.
Al snel werden ze allemaal overgeplaatst naar een gevangenis, hun verblijf voor de komende jaren. Veel bezoek kreeg Vermoljoen niet, maar toch kreeg hij al snel bezoek van een oude bekende…: “Weet je nog toen ik je een week geleden hielp door het IP-adres te vervalsen en ik mij voordeed als moeder van een 7-jarig kind toen Compuart en Test langs kwamen?” Uiteraard wist Vermoljoen dat nog: "Ja, daar ben ik je nog steeds dankbaar voor!"
Nadat ze wat praatten over andere dingen, deed de zogenaamde moeder hem een voorstel: "Ik wil een nieuwe poging wagen om RealityNet te hacken. Als jij dan vrijkomt, kunnen wij samen het nieuwe forum leiden”. Vermoljoen was heel enthousiast en ging meteen akkoord: “Dat lijkt me een heel goed idee, Starlight!”
Wordt vervolgd?
Ik wil iedereen enorm bedanken voor het deelnemen aan dit spel!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, want ik vond het alleszins heel leuk om dit te organiseren en jullie theorieën te lezen!
Iedereen mag terug in dit topic posten