Beste puzzelaars,
We gaan Jeopardy spelen! Maar om dat te doen, moeten we even een moment afspreken wanneer we allemaal online kunnen zijn. Mijn voorkeur ligt bij zaterdag- of zondagavond, maar ik kan zeker ook in de rest van de week.
Ik stel voor dat iedereen in dit topic even zegt wanneer je kan en wanneer je écht niet kan.
Uitleg en regels- Bij Jeopardy draait het niet om de antwoorden, maar om de vragen. Er zijn vijf categorieën met elk vijf antwoorden ter waarde van €100, €200, €300, €400 en €500.
- We spelen op alfabetische volgorde.
- Wanneer een kandidaat een categorie met een bijbehorende waarde heeft gekozen, plaats ik vervolgens het antwoord en alle spelers mogen de vraag die bij dat antwoord hoort plaatsen. Degene die als eerste die vraag plaatst, krijgt het geld.
- Stel je een foute vraag, gaat het geld van je pot af. Daarna mag degene die het geld gewonnen heeft de volgende categorie kiezen.
- Je verliest geen geld als je een foute vraag stelt nadat de goede vraag al gepost is.
- Er is geen finale omdat ik dat stom vind, want dan zijn alle vragen ervoor eigenlijk voor niks geweest
- Gebruik van internet of andere hulpmiddelen is niet toegestaan.
- Alles wat niet in vraagvorm is, wordt fout gerekend (dus geen vraagteken = fout!)
- De categorieën plaats ik wanneer we gaan spelen.
Deadline: zondag 25 oktober 20:00