Deze opdracht start 6 januari, wanneer je je rol toegestuurd krijgt (die jullie aan jezelf en elkaar gegeven hebben via de gekozen nummers).
Ik post hierbij eerst de uitleg van het spel en daarna in een volgende post de verschillende dieren die in het spel zitten en die jij dus kan worden. Moesten er vragen zijn, kunnen die hier nog gesteld worden voordat we echt van start gaan.
VoedselketenDe rollen/dieren waar jullie mee gaan spelen zijn opgedeeld in de volgende voedselketen:
Koning leeuw staat bovenaan de voedselketen. Net daaronder bevindt zich de krokodil, gevolgd door de adelaar en de hyena. De onderste dieren (eend, hert, kameleon, konijn, rat, slang, otter en kraai) staan op de bodem van de voedselketen.
Elk dier heeft verschillende kenmerken:
Een
rangvolgorde in de voedselketen
Een
habitatEen
voorwaarde waarmee je wintEen
voorwaarde waarmee je verliestDaarnaast hebben de hyena en alle dieren op de bodem van de voedselketen ook nog een
extra'tje.
Deze kenmerken worden in de volgende post geplaatst, zodat iedereen alle kenmerken van alle dieren weet.
Enkel jij weet welk dier je bent. Je mag uiteraard overleggen met medekandidaten, maar wees voorzichtig: misschien is het niet altijd slim om je identiteit te verraden!
Voordat het spel start, mag je via pm één kandidaat kiezen wiens dier je wil zien. Stuur me diens naam ten laatste op 5 januari via pm. Op 6 januari, terwijl ik je jouw rol stuur, laat ik dan ook de rol weten van de persoon die jij hebt gekozen.
Het spel wordt vervolgens in vier ronden gespeeld en één ronde bestaat uit:
1) Kies via pm een habitat waar je heen gaat: de lucht, het veld, het bos of de rivier.
Let op: Elk dier heeft een eigen habitat. Wanneer je een ronde buiten je habitat bent gegaan, MOET je in de volgende ronde terug naar je eigen habitat! Hierdoor kan je eventueel al deduceren welk dier anderen mogelijk kunnen zijn.
Nadat iedereen een habitat heeft gekozen, post ik wie waar zit. Ik post jullie nicknames, geen rollen.
2)
Aanvallen! Nadat ik gepost heb wie in welk gebied zit, mag je een andere speler aanvallen. Dat doe je door via PM naar mij én alle andere spelers in hetzelfde gebied te sturen wie je aanvalt. Op deze manier weten dus enkel de spelers in hetzelfde habitat wie wie heeft aangevallen. Het wordt enkel openbaar gepost wie gestorven is, maar niet door wie die aangevallen is. Spelers mogen daar onderling wel over praten, maar je weet natuurlijk niet wie te vertrouwen is.
Als het aangevallen dier lager in rang is dan jij, is het een succesvolle aanval en wordt het dier opgegeten. Dat dier/die speler ligt dan uit het spel.
Maar let op! Als het dier dat jij aanvalt hoger in rang is dan jou, dan sterf je zelf!
En als je een dier met dezelfde rang aanvalt, gebeurt er niets. Dus voor dieren op de bodem van de keten heeft het geen nut om aan te vallen, want ofwel sterf je, ofwel gebeurt er niets.
3) We spelen
4 ronden. Daarna worden de
win- en verliesvoorwaarden van de dieren bekeken. Sommige dieren kunnen zelfs als ze dood zijn nog wel winnen.
Iedere winnaar krijgt 2 punten.
De Dieren