Dit is per ronde, toch?
Per ronde inderdaad (en een ronde is elke dag van 22u tot 22u)
Kun je hier nog bepaalde zoektechnieken toepassen, of is het gewoon 'ik zoek' en dan krijg je de bovenste kaart van de stapel ofzo?
Bovenste kaart van de stapel. Je mag dan lawaai maken om de 2e kaart ook te bekijken. Dan mag je 1 van de 2 kaarten houden. Zint het je nog niet, mag je nog lawaai maken etc etc. Maar per lawaai dat er op een locatie is, maak je kans dat er zombies op af komen. Per lawaai rol ik op het einde van de dag (om 22u) een dobbelsteen. Bij 1 tot 3 komt er een zombie, bij 4-6 niet.
Als je je doelstelling haalt vóórdat de tijd om is, ben jij dan klaar met het spel? Trekken jouw survivors zich dan terug? Of moet je die doelstelling volhouden tot het eind van het spel? En als iedereen zijn doel heeft gehaald (als dat mogelijk is hoor) stopt het spel dan voortijdig?
Nee, je moet het tot het einde van de apocalyps overleven. Als jouw Survivors allemaal dood gaan, raak je al je kaarten kwijt. Het spel blijft dus sowieso door duren. Jullie kunnen wel Survivors opofferen door elkaar aan te vallen om de deadline naar achter te laten gaan.
We hebben allemaal 4 survivors gekregen. We kiezen er elk twee om mee te beginnen. Wat gebeurt er met die andere 2? Zijn dat de volgende survivors die je krijgt? Of worden die juist uit het spel verwijderd?
Ze komen onderaan de stapel Survivors. Er waren er nog 8 over. Dus de Survivors die jullie niet kiezen, komen onder die 8 te liggen.
Heeft het nut om een survivor uit te rusten met een wapen of iets anders? Wat kan de survivor daarmee? Want je hoeft een survivor niet uit te rusten met medicijnen om zijn/haar wonden te kunnen verzorgen, toch?
Nee, de medicijnen slikt ie meteen in en daarmee verwijder je een wonde. En benzine bvb kan je ook gewoon spelen, die is dan ook op. Als het een item is dat je moet uitrusten om te kunnen gebruiken, dan meld ik dat erbij. Bij je start items zit niks dat uitgerust moet worden.
Wapens moeten wel uitgerust worden, om aan te geven welke Survivor ermee rond loopt. Normaal als je een zombie aanvalt met de blote vuisten, rol ik een dobbelsteen om te kijken of jij geen wonde krijgt of dood gaat. Maar als je bvb een wapen hebt, staat daarbij dat je 1 keer per ronde bij het aanvallen
niet met die dobbelsteen hoeft te gooien.