Zo, dat zit er weer op. Ik hoop dat iedereen het een leuk potje heeft gevonden, ook al lag het thema veel spelers helemaal niet. Gelukkig was Chardo er om me een beetje te steunen in mijn Marvel-geekdom.
Ik ben zelf tevreden over hoe ik het georganiseerd heb, maar mijn inspiratie voor het schrijven van verhalen werd snel minder. Ik weet ook dat veel mensen vooral geïnteresseerd zijn in de sterfgevallen en niet zozeer in het verhaal, maar ik merk dat ik dat beter had kunnen voorbereiden en dat ik het misschien ook niet zo goed kan, zeker niet onder tijdsdruk. Natuurlijk heb ik veel verhaaltjes wel rechtstreeks uit het MCU gehaald.
De titels waren voor de echte MCU-kenner (Chardo) een verwijzing naar degene die op die dag of nacht zou sterven of in actie was gekomen.
Qua rollen wilde ik iedereen een eigen Marvel-held geven. Leuk voor de plaatjes maar ook voor het spel zodat ik telkens iets kon met een specifiek overlijden. Maar ik besefte me ook dat wanneer iedereen zijn/haar superheld bekend zou maken, dat dan de overgebleven wolven enorm voor het blok gezet zouden worden. Chardo zal me een "valse" spelleider vinden, maar omdat ik niet wilde dat gebrek aan Marvel-kennis de wolven (en andere rollen) zou opbreken, heb ik ze schuilrollen gegeven. Dit heb ik ook gedaan bij de cultleiders. En níet bij de heldenrollen, zodat het ook nog onbekend zou blijven voor de goeden dat deze decoys er waren. Hautoa deed nog een dappere poging en Mitch ook, Captain Marvel en War-Machine waren inderdaad hun decoy-rollen. En Brent heeft natuurlijk voor chaos gezorgd deze laatste nacht.
Een voorbeeld PM voor een wolf:
Hoi Fabiann
Jouw rol is
Red Skull (Johann Schmidt)
![](https://i.ibb.co/56dv1Zm/red-skull.jpg)
Supervillain, aartsvijand Captain America
Om te voorkomen dat je met de mond vol tanden staat wanneer iedereen een held claimt, krijg jij er ook eentje die niet is toegewezen aan anderen. Dus als je een schuilrol nodig hebt, dan is dat Ant-Man (Scott Lang).
![](https://i.ibb.co/hRn6PK7/antman.jpg)
Je bent wolf, samen met Hautoa, MitchK, TimvDons en Brent
Wel kak natuurlijk dat ik net bij Brent een fout had gemaakt in het kopiëren van de naam van zijn schuilrol (het plaatje van Wasp klopte wel, maar Rocket Raccoon was eigenlijk de schuilrol van mrchipie), maar het grappige was dat hij dat vervolgens weer als argument kon gebruiken bij zijn gefabriceerde PM (goeie photoshop-kunsten). Ook de afvallersPM was confused, juist ook omdat bij een aantal al bekend was dat Brent de vijfde en laatste wolf was.
Als spelleider vind ik dat je de taak hebt om het spel op de eerste plaats goed te organiseren, maar daarnaast ook om het interessant te houden. Daarom heb ik de twee dubbelrollen van ziener/leerlingziener en cultleider/reserve-cultleider erin gezet. Dat gaf me de mogelijkheid bij te sturen en dat bleek ook nodig toen de wolven er in het begin met bosjes tegelijk uit gingen.
Op dat moment had ik het spel kunnen laten doorlopen maar met 15 spelers en 1 wolf daarbij zouden de dagen en nachten lang en niet zo spannend worden en zou het zomaar random ineens over kunnen zijn. Omdat beide cultleiders er nog wel in zaten, heb ik die wat opgekrikt, zodat er ook weer druk op de burgers kwam te staan.
De cultleiders waren er trouwens bijna. In nacht 8 had mrchipie goed gegokt dat D*N wel HIDM tot zijn avenger zou maken en had zelf LuchtManiak gekozen. Toen waren er nog maar 3 niet-avengers over, Convans, michael90 en putyourHANSup!. Ze waren er dicht bij, totdat Brent ontmaskerd werd. En je kunt van de uitvoering vinden wat je wilt, maar ik vond het tof dat mrchipie er toch nog een cultleider-overwinning van probeerde te maken met zijn tegenclaim de laatste nacht.
De aartsvijanden leek me een leuk concept maar kwam niet echt uit de verf, doordat alle wolven met aartsvijanden eerder stierven dan hun counterpart. Jammer, een nacht met twee lunches had me wel interessant geleken, je had ook een domino-effect kunnen krijgen. Deze ga ik nog wel eens vaker gebruiken.
De jagers hebben het goed gedaan, vooral Sanmol was scherp met het vizier direct op Fabiann, even op Mitch, dan weer Fabiann en daarna Hautoa. Met JaccoS liet het vizier hen voor het eerst in de steek. Convans heeft lang een schot op DRenziboy gehad, maar switchte uiteindelijk naar Brent. Ook als beschermer heeft Convans het erg goed gedaan, twee keer bewust niemand beschermd op de momenten dat het niet uitmaakte en nooit een wolf beschermd (wel een keer de cultleider).