Auteur Topic: Rubik's Cube  (gelezen 10161 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Rubik's Cube
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2004, 10:17:41 »

ik ben namelijk dol op dingen die er ingewikkeld uitzien, maar waar je eik niks mee doet ;D
Heb ik OOK thuis.............: een spiegel!!!!
« Laatst bewerkt op: 5-01-2004, 10:20:03 door bodejos »

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2004, 10:41:18 »
Om toch nog maar weer eens ontopic te gaan zo tussendoor ;D : ik vermaak me in de wachtkamer bij de tandarts al jaren met zon ding ::ok:: maar ik hebbem nog nooit op kunnen lossen >:(

Offline idefix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2004, 12:45:46 »
ik kom niet verder dan 1 vlak...... :-[
we're back :(

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2004, 12:47:40 »
ik kom niet verder dan 1 vlak...... :-[

Zal ik m'n mond dan maar houden?

meestal stuiteren die dingen trouwens niet echt goed...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2004, 13:05:42 »
Soms als het wat minder gaat met die kubus, dan schop ik zomaar tegen een eend. Of ik bijt nagels... Hoe doe jij dat eik Annuh?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2004, 21:07:11 »
Weet iemand hoe ik die stickers van mijn beeldscherm af kan halen? Ik heb per ongeluk de online-kubus en de echte kubus door elkaar gehaald. ;D ;D

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2004, 22:46:41 »
 ;D ;D ;D
Misschien met wat real(ity) soap?

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2004, 23:47:53 »
Heb vanaaf tijdens het oppassen zowaar een rood vlak en een groen vlak helemaal goed gekregen  ;D   (en ondertussen doen vrienden van me wedstrijdjes wie m t snelst op kan lossen,  doen ze in 5 of 10 minuten  >:()

Om toch nog maar weer eens ontopic te gaan zo tussendoor ;D : ik vermaak me in de wachtkamer bij de tandarts al jaren met zon ding ::ok:: maar ik hebbem nog nooit op kunnen lossen >:(

Wat een goed idee van de tandarts om er een in de wachtkamer te leggen  ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2004, 09:27:58 »
Dacht ik nog wel dat ik een spel uit de oudheid (23 jaar oud)hier had neergeplant, volgens mij is het echt een "nieuwe" rage aan het worden, maar dat blijkt dus al te gaan gebeuren.

Ik kon het ding ooit net als verdi binnen de 2 minuten weer volledig goed krijgen. Uiterlijke schijn bedriegt: je kunt de vlakken allemaal goed hebben, maar dan heb je de kubus nog niet altijd in de oorspronkelijke uitgangspositie. Niet dat het veel uitmaakt want de kleuren ziten dan gewoon goed.

Er waren ooit stickers in de handel, die je over de kleurenvlakjes kon plakken, stickers met hoofden van bekende Nederlanders van toen. Wanneer je uiteindelijk alle hoofden goed had, dan zag je dat het basisvlakje in het midden nog altijd verkeerd zat. Hoe je dat laatste kon oplossen, daar heeft niemand ooit een tip voor gegeven.

Er staat me iets van bij dat je moest beginnen alle 8 hoekblokjes op de juiste positie te krijgen, daarna alle middenvlakjes, en als je die eenmaal had, was de laatste fase niet meer moeilijk.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2004, 09:49:21 »
vlakken allemaal goed hebben, maar dan heb je de kubus nog niet altijd in de oorspronkelijke uitgangspositie. Niet dat het veel uitmaakt want de kleuren ziten dan gewoon goed.

Er waren ooit stickers in de handel, die je over de kleurenvlakjes kon plakken, stickers met hoofden van bekende Nederlanders van toen. Wanneer je uiteindelijk alle hoofden goed had, dan zag je dat het basisvlakje in het midden nog altijd verkeerd zat. Hoe je dat laatste kon oplossen, daar heeft niemand ooit een tip voor gegeven.

Je blijft dan, net als ik, eigenlijk om de kern heendraaien. ;)

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2004, 09:50:21 »
Ik kreeg 'm een keertje kado en daar zat dus een boekje bij met de oplossingen. Door ze uit te proberen snapte ik de logica die er achter zat. En toen kon ik 'm dus uit mijn hoofd en razendsnel. Jaloers vriendje... jaloerse broers... jaloerse vriendinnen... Robin was de kampioen

nu dus niet meer kwam ik gisteren achter  :(

heb ik gelijk weer een voornemen voor dit jaar erbij... als ik straks met zwangerschapsverlof ga, ga ik weer los op de kubus  ;D ;D
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2004, 10:02:16 »

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2004, 10:04:47 »
lol

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2004, 10:08:42 »
Voor degenen die die oplossing overwegen: bedenk goed hoe lang je erover doet om die oplosmachine te bouwen, en te programmeren. Het uit je hoofd leren van het oplossingenboekje en daarna de blitz maken bij je toenmalige vriendje is ook wel leuk.

Je kunt het ding ook volledig uit elkaar halen en weer goed in elkaar zetten, dat gaat voor sommigen nog het snelste.

Maar dat was volgens mij niet de oplossing die de bedenker van dit fraais in gedachten had

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2004, 10:11:41 »
Het uit je hoofd leren van het oplossingenboekje en daarna de blitz maken bij je toenmalige vriendje is ook wel leuk.

ook wel leuk  ??? hij is met me getrouwd  :D en dat alleen om die kubus  ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Robin's Cube
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2004, 10:13:49 »
Dan doop ik dit topic heel even om.........hoef maar 2 letters te veranderen

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2004, 12:03:34 »
Batman en Robin's Cube?  ::vergroot::

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2004, 14:54:11 »
Ik raak helemaal in de stress van die puzzelspelletjes. Ben er ook absoluut niet goed in en begin er ook maar niet aan  :-\

Pacman..Ook zoiets word ik helemaal zenuwachtig van :D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Rubik's Cube, de opvolger......
« Reactie #38 Gepost op: 22-08-2009, 09:48:24 »

Wie gaat de uitdaging aan, zodra ie op de markt is? Wie heeft de kubus thuis liggen, en speelt daar nog af en toe mee?

Deze bol zou de uitdaging van de kubus moeten doen verbleken. Zet hier je ervaringen neer.

Oh ja, het ding is nog niet in Nederland te koop, dus mensen die er in Amerika per ongeluk al mee in aanraking zijn gekomen, zouden hun ervaringen hier al kunnen neerzetten.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #39 Gepost op: 22-08-2009, 13:20:16 »
importeren die handel Bodejos!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.