Ik heb nog even teruggelezen naar hoe het met Convans precies gegaan is. Dit vind ik interessant:
1. MitchK stemt als eerste op Convans.
2. Michael stemt op LuchtManiak.
3. MitchK wijzigt naar Michael90.
4. Mrchipie stemt op Convans.
5. Swifty stemt op LuchtManiak.
6. MitchK wijzigt terug naar Convans.
Wat mij betreft pleit dit er definitief voor dat Mrchipie onschuldig is. Waarom zou je immers MitchK terugleiden naar Convans als dat een medewolf zou zijn? Dit in combinatie met zijn jacht om MU maakt Mrchipie wat mij betreft een confirmed goodie. Het zou echter ook goed mogelijk kunnen zijn dat Mrchipie gekoppeld is aan Michael90. Dat zou verklaren waarom Mrchipie de stemlijn weer terug naar Convans wil leiden.
7. Brtdm stemt op Convans.
Hiermee wordt de stemming 3-2. Als Brtdm een wolf zou zijn, had hij op mij kunnen stemmen. Dan was de stemming 2-3 geweest, en zou Convans vrijwel zeker gered worden. Hiermee lijkt Brtdm een goodie te zijn. Dat vind ik ook in lijn met zijn eerdere stemgedrag.
8. Swifty wijzigt naar Convans.
9. Convans stemt op Mrchipie.
10. TimvDons stemt op Convans.
Zoals al eerder genoemd lijken Swifty en Tim hier meelopersgedrag te vertonen nadat het kwaad toch al geschied is. Als we kijken naar eerdere afleveringen dan is dat als hoeveelste zij hun stem uitbrengen:
Swifty:
- Dag 1: Als 15e (van de 15, een niet gestemd)
- Dag 2: Als 8e (van de 13, twee niet gestemd)
- Dag 3: Als 6e (van de 11, twee niet gestemd)
- Dag 4: Als 2e (van de 9, twee niet gestemd)
Tim:
- Dag 1: Als 11e (van de 16)
- Dag 2: niet
- Dag 3: Als 5e (van de 11, twee niet gestemd)
- Dag 4: Als 8e (van de 9, twee niet gestemd)
Daaruit blijkt dat ze beide relatief afwachtend zijn, op 1 uitzondering van Swifty op dag 4 na. Maar een nog belangrijkere constatering heb ik gedaan bij de MU-kill op dag 3. Daarbij stemmen Tim, Swifty en Convans achter elkaar op Monkeysuncle. Ofwel ze hebben overlegd en MU heeft per pb aangegeven: laat mij maar vallen. Of de wolven hebben gedacht: als de ene wolf meegaat is MU blijkbaar niet meer te redden, dus dan ga ik ook mee.
Dit alles maakt de kans wat mij betreft 100% dat Tim of Swifty een wolf is. Michael sluit ik echter ook nog steeds niet uit. Maar als Michael inderdaad gekoppeld is aan Mrchipie, dan spelen we met Michael ook een burger uit het spel.
Daar komt nog bij daar ik hierboven lees dat Swifty nu haar pijlen op Michael richt, terwijl ze in de voorgaande beurten steeds meer als target had. Waarschijnlijk denkt onze Swolfty: waarschijnlijk krijgen we meer mensen mee op de gedachte om Michael te killen dan LuchtManiak.
Kortom: ik stem op Swifty.