Auteur Topic: Locaties De Mol 2022  (gelezen 1704 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Locaties De Mol 2022
« Gepost op: 19-03-2022, 17:38:41 »
Nog één nachtje slapen en dan start het 10e seizoen van De Mol!

Net als voorgaande jaren ga ik graag weer speuren. Natuurlijk naar de Mol, maar óók naar alle locaties van de opdrachten.

Er zijn nu natuurlijk nog geen locaties bekend, maar ik heb de kaart wel alvast aangemaakt. Gedurende de weken zal deze kaart worden aangevuld met alle locaties. En hulp is natuurlijk altijd welkom!

Ik zal proberen zo dicht mogelijk op de uitzendingen de kaart bij te werken, maar het is een beetje afhankelijk van drukte of dat daadwerkelijk altijd lukt.

Veel kijkplezier komend seizoen!

De kaart vind je hier

Offline Edu@rd

  • Forumlid
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2022, 23:29:46 »
Top Milcof! Het eerste punt staat nu alleen een beetje in het water voor de kust van Lanzarote. Klopt dat?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2022, 00:04:24 »
Ja, om de kaart een beetje te positioneren, moest ik ergens een punt neerzetten, zonder dat we al locaties weten. Deze haal ik vanzelfsprekend weg zodra we echte locaties weten :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2022, 06:29:24 »
Misschien staat die tóch goed, en worden de kandidaten gewoon in het water gedropt voor de kust.

 :)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2022, 23:34:25 »
Haha, toevallig was de eerste pin in het water wel vlakbij de eerste juiste locaties geplaatst ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2022, 23:36:34 »
Ben ik de enige die uitkijkt naar crossovers met Bassie en Adriaan?
Woosie down?

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2022, 15:02:13 »
Ben ik de enige die uitkijkt naar crossovers met Bassie en Adriaan?
Zeker niet, haha. Ik zat ook al heel erg op te letten of ik dingen herkende ::tandpastasmiley::

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2022, 18:03:23 »
Díe locaties ga ik niet zoeken haha, maar de locaties van aflevering 1 staan in de kaart :)

Offline Timetxu17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2022, 11:00:01 »
Wauw, mijn complimenten dat je die locaties al zo snel gevonden hebt! Ik vind het zelf altijd leuk om de locaties terug te zoeken van (Wie is) de Mol, maar ondanks dat ikzelf anderhalve maand geleden nochtans op Lanzarote ben geweest en voor mijn gevoel héél goed alle plekken op het eiland op een kaart kan vinden, vond ik het onmogelijk om al deze locaties te vinden. Hoe heb je dat zo goed kunnen doen?  ::tandpastasmiley::

(Tenzij het iets is dat voor altijd geheim moet blijven natuurlijk)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2022, 22:24:14 »
Heel mooi gevonden! Wat ik opvallend vind: hoe komt het dat het bij de eerste opdracht van de eerste locatie, via de geketende kandidaten, naar de eindbestemming wel 51 minuten rijden is? Met de tijd die ze over hebben als ze bij de eindbestemming aankomen zou dat toch eigenlijk niet kunnen?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2022, 23:36:56 »
Wauw, mijn complimenten dat je die locaties al zo snel gevonden hebt! Ik vind het zelf altijd leuk om de locaties terug te zoeken van (Wie is) de Mol, maar ondanks dat ikzelf anderhalve maand geleden nochtans op Lanzarote ben geweest en voor mijn gevoel héél goed alle plekken op het eiland op een kaart kan vinden, vond ik het onmogelijk om al deze locaties te vinden. Hoe heb je dat zo goed kunnen doen?  ::tandpastasmiley::

(Tenzij het iets is dat voor altijd geheim moet blijven natuurlijk)

Dank! De kaartjes die soms tijdens de uitzending in beeld komen, helpen onwijs. En een portie geluk met zoeken helpt ook.

Voor de opening kon je bijvoorbeeld achterhalen dat het aan de kust moest zijn. Bij de locatie van het openingsfeest noemde Gilles in de uitzending iets waarmee je verder kon googlen. Tijdens de autorit naar de tweede opdracht verscheen ook een kaart van het eikand in beeld, waardoor ik wist waar ik ongeveer moest zoeken. En de derde opdracht was echt met behulp van Street View zoeken naar waar de zichtbare bergen ongeveer klopten, bijv. met een klein dorpje ervoor. Dat was wel echt een uitdaging. 

Heel mooi gevonden! Wat ik opvallend vind: hoe komt het dat het bij de eerste opdracht van de eerste locatie, via de geketende kandidaten, naar de eindbestemming wel 51 minuten rijden is? Met de tijd die ze over hebben als ze bij de eindbestemming aankomen zou dat toch eigenlijk niet kunnen?

Ja, dat viel mij ook al op. Het is me, ook bij de Nederlandse versie, wel vaker opgevallen dat bepaalde dingen niet logisch zijn, aan de hand van opnamelocaties. In seizoen 21 in Nederland zag je in aflevering 2 bijvoorbeeld een gesprek dat tijdens de opnames van aflevering 5 pas gefilmd is. Waarschijnlijk omdat dat gesprek wel tijdens afl2 heeft plaatsgevonden, maar de makers er pas later achterkwamen en ze het voor het verhaal wel nodig hadden op camera.

Wellicht dat hier ook de factor 'we maken een tv programma' meeweegt? Dat ze sowieso genoeg tijd moesten hebben voor de eregast, en daarom er extra tijd is gegeven. Of dat de reistijd niet meetelt in de speeltijd?
Volgens mij kloppen de locaties in ieder geval wel, dus er zal vast een reden achter zitten. :)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2022, 00:03:13 »
Wat is het weer een goed seizoen!

Aflevering 2 en 3 staan ondertussen in de kaart; evenals een voorproefje voor aflevering 4 :)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2022, 16:25:47 »
Om maar even een update te plaatsen: 4 en 5 staan er ook in :)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #13 Gepost op: 15-05-2022, 21:43:36 »
Het erg fijne 10e seizoen staat qua locaties volledig in de kaart! Zie de bovenste post van dit topic voor de link :)

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2022, 22:20:19 »
Complimenten! Leuk om op deze manier toch meer van de reis te begrijpen. Tof om te zien de makers het heel goed kunnen doen lijken dat opdrachten dicht bij elkaar plaatsvinden, maar dat eigenlijk niet doen. Denk maar aan de openingsopdracht en de piraatopdracht. De reus lag aardig ver weg van het strand.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Locaties De Mol 2022
« Reactie #15 Gepost op: 17-05-2022, 09:24:42 »
 ::bravo::