Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 11786 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 20-03-2022, 22:29:55 »
Ik ben gegaan voor Dominiek (geweldig hoe dat de groep de hele aflevering lang heeft beziggehouden en hoe dat uiteindelijk afliep), de museumkraak en Isidoor. Helaas niet de Cu Chi Tunnels ::sorry::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 20-03-2022, 22:30:57 »
Uiteraard de broek met zakken aan de zijkant...   ::bravo::

Dat was wel grappig maar de museumkraak zelf was briljant. Ik heb daarom onder andere hierop gestemd, of gaat het echt puur om dat ene momentje?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 20-03-2022, 22:31:56 »
ohja, als het om de dronken museumkraak zelf gaat, is dat wel een toppertje ja  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2022, 22:32:33 »
Ja, het gaat om de opdracht! Ik heb dat citaat erbij gezet omdat dat toch wel het hoogtepunt van de opdracht was.

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2022, 22:35:15 »
Ja, het gaat om de opdracht! Ik heb dat citaat erbij gezet omdat dat toch wel het hoogtepunt van de opdracht was.

Het was erg grappig ja die typische onnavolgbare humor als je zat bent. Een ander hoogtepunt van de opdracht vond ik Eline's molactie door Bertrand de ene na de andere cocktail te voeren, zelf het alarm af te laten gaan en er Bertrand de schuld van te geven. :D

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2022, 11:12:48 »
Deze keuze is al makkelijker ::jaja::

- Dominiek die tot het laatst twijfelt om 200.000 BEF uit de pot te halen en te vertrekken, maar het niet doet om direct erna af te vallen (S2)
Dit is denk ik mijn favoriete moment in De Mol ooit. Dominiek vond ik echt een vervelende kandidaat, en ik hoopte dus ook steeds dat hij een rood scherm kreeg. Maar ik ben o zo blij dat dat niet gebeurde, zodat dit moment zou gebeuren. Dit was fantastisch, ik heb zo hard gelachen ::rofl:: Dat krijg je ervan als je David zijn kleren in de zee gooit!

- "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Dit is natuurlijk een van de beste opdrachten uit De Mol, dus die verdiend zeker een stem.

- "Dit is Isidoor en hij blijft tot het einde van de reis bij jullie" (S9)
Zo'n lief hondje, en het zat ook zo leuk in elkaar met die rode knop, ook dit verdiend zeker een stem ::love::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 21-03-2022, 11:26:19 »
Dominiek die tot het laatst twijfelt om 200.000 BEF uit de pot te halen en te vertrekken, maar het niet doet om direct erna af te vallen (S2)
"Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)

Top 3 in random volgorde:
1. Het moment met Dominiek was top. Typisch zo'n De Mol ding.
2. De dronken museumkraak was geniaal en dat moment ook zeker. Absoluut een favoriet voor de winst.
3. Jammer van de molactie die mislukte maar de opdracht en de mogelijke molactie waren top.

Isidoor viel net af. Leuk hondje, maar ik vond het einde wat tegenvallend. De opdracht waarbij Isidoor de knop moest indrukken viel voor mij wat tegen.

Daarnaast vond ik het niet echt een meerwaarde.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 21-03-2022, 13:17:22 »
Gestemd op
Dominiek
(Want een van de meest pijnlijk exits ooit)
Museumkraak (geweldig concept met een legendarische: het is middernacht, het is morgen dus hier is een nieuwe opdracht)
Pieter (omdat zijn broer de fout maakte en die pas op het einde wist dat hij erin geluisd was)
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 21-03-2022, 18:34:01 »
Voor mij de dronken museum kraak (fantastische opdracht), Pieter die overnachtte op de parking (dat hij zelfs zijn bezoek erinluisde, briljant) en Isidoor (mooie toevoeging aan het seizoen).

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 21-03-2022, 22:43:07 »
Dominiek, de dronken museumkraak en Isidoor (met een honorable mention voor de Cu Chi tunnels) ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2022, 22:53:10 »
Poule B
Dominiek die tot het laatst twijfelt om 200.000 BEF uit de pot te halen en te vertrekken, maar het niet doet om direct erna af te vallen (S2)
22 (17.6%)
"Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
43 (34.4%)

De cinemaopdracht waarbij Mol Pieter met zijn broer blijft slapen op de parking (S6)
13 (10.4%)
Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)
17 (13.6%)
De kandidaten krijgen elk 2 stemmen om twee personen als volksvertegenwoordigers aan te duiden (S8)
3 (2.4%)
"Dit is Isidoor en hij blijft tot het einde van de reis bij jullie" (S9)
27 (21.6%)


Door naar poule C! De compilatievideo van deze poule vind je morgen of vrijdag hieronder of in de openingspost.

Poule C (klik op de link om een compilatievideo te openen)
- De fortopdracht waarbij de kandidaten het fort moeten verdedigen en mol Hugo vanuit de badkamer info doorgeeft aan de aanvallers (S2)
- De kandidaten die een ontbrekend voorwerp moeten zoeken in een Ikeabouwpakket, en mol Marc die profiteert van de verdenkingen om de juiste vijs aan te duiden (S3)
- "Als jullie zo discussiëren over die vrijstelling, dan pak ik ze verdomme ook!" - De kettingopdracht in een voormalig slachthuis (S4)
- Het opduiken van de bagage in de lagune en de paniekaanval van Annelies (S5)
- Jacht op Joke (S6)
- De allerlaatste opdracht in de finale in James Bond thema (S7)
« Laatst bewerkt op: 26-03-2022, 00:15:46 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2022, 22:56:23 »
Jaaa Dominiek heeft het gered ::bravo::

- "Als jullie zo discussiëren over die vrijstelling, dan pak ik ze verdomme ook!" - De kettingopdracht in een voormalig slachthuis (S4)
Alleen vanwege Manuella krijgt dit al een stem

- Het opduiken van de bagage in de lagune en de paniekaanval van Annelies (S5)
Alleen vanwege Annelies krijgt dit al een stem

- De allerlaatste opdracht in de finale in James Bond thema (S7)
Misschien wel mijn favoriete aflevering van De Mol ooit! ::love::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2022, 09:48:50 »
Het vijsmoment van Marc springt er voor mij duidelijk bovenuit. Heel slimme molactie waar nog regelmatig aan wordt gerefereerd.

Wat ook helpt is dat ik toen voor het eerst naar De Mol keek dat jaar wat natuurlijk een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. 8)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 24-03-2022, 10:19:25 »
Jammer dat die drie oer-seizoenen zo'n belabberde beeld- en geluidskwaliteit hebben. Ik heb het eens geprobeerd, maar hield het nog niet eens een halve aflevering vol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 24-03-2022, 10:29:07 »
Jammer dat die drie oer-seizoenen zo'n belabberde beeld- en geluidskwaliteit hebben. Ik heb het eens geprobeerd, maar hield het nog niet eens een halve aflevering vol.

Ik ben er doorheen gekomen, maar het was niet altijd makkelijk. Maar een diehard Molloot heeft dat er wel voor over toch? ;D

Hopelijk brengen ze de series nog een keer in goede kwaliteit uit, denk dat daar heel veel fans op zitten te wachten.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 24-03-2022, 11:16:28 »
Ik vind deze reeks wat minder qua memorabele momenten.

De vijs steekt er bovenuit vind ik. Dan kies ik nog voor James Bond.

De kettingopdracht en jacht op Joke hadden memorabel kunnen zijn, maar door de uitkomst vind ik ze niet zo bijzonder. De paniekaanval zegt mij niet zoveel.

Hugo in het fort vind ik dan nog wel sterk, zeker omdat Hugo achteraf zei hier heel veel moeite mee te hebben omdat dit inging tegen zijn natuur als militair
« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 11:17:59 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 24-03-2022, 13:13:46 »
Is Joke dood, vraag. Is wel een geniale quote ook ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 24-03-2022, 15:58:38 »
Ik heb mijn stem op de kettingopdracht veranderd naar de fortopdracht, ik was even vergeten hoe GEWELDIG die opdracht was. Dat Hugo informatie ging doorgeven doet me eigenlijk niet zoveel, maar de opdracht zelf was zo spannend en zat zo goed in elkaar.

Ik heb nog overwogen om op de vijs te stemmen, maar ik vind het eigenlijk heel jammer dat
Spoiler: spoiler over seizoen 3 (klik om te tonen/verbergen)

Jammer dat die drie oer-seizoenen zo'n belabberde beeld- en geluidskwaliteit hebben. Ik heb het eens geprobeerd, maar hield het nog niet eens een halve aflevering vol.
Het is het echt waard!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 26-03-2022, 00:16:50 »
Wat is dit spannend zeg!  :o  Een link naar de compilatievideo van poule C is vanaf nu ook te vinden in de openingspost/het overzicht in de tweede post/het vorig bericht waarin de start van deze poule werd aangekondigd.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 26-03-2022, 09:02:31 »
Het blijft super om al deze momenten terug te zien! Ik heb gestemd op: het slachthuis (vooral de rol van Gilles daarin is mooi), de jacht op Joke (briljante opdracht!) en op James Bond (lijkt me geweldig om te doen met al die special effecten). De paniekaanval vond ik als sportduiker vooral zeer pijnlijk om te zien. Hier hebben de makers mijns inziens een te groot risico gelopen dat echt fout had kunnen aflopen.