Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 11781 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Gepost op: 27-02-2022, 13:08:10 »
Dit jaar vieren we een jubileum, want we zijn aangekomen bij het tiende seizoen van De Mol!  ::feest::
In dit topic gaan we op zoek naar de meest ultieme molmomenten van de afgelopen 9 seizoenen. In onderstaand lijstje kun je de momenten die meedoen aan deze wedstrijd terugvinden!

Genomineerde momenten
- Belle en Reggy organiseren een karaoke-avond (S1)
- De bungeejump waarbij mol Magda erin slaagt Guy te manipuleren zodat hij niet springt (S1)
- Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
- Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
- Dominiek die tot het laatst twijfelt om 200.000 BEF uit de pot te halen en te vertrekken, maar het niet doet om direct erna af te vallen (S2)
- De fortopdracht waarbij de kandidaten het fort moeten verdedigen en mol Hugo vanuit de badkamer info doorgeeft aan de aanvallers (S2)
- De openingsopdracht in Venetië (S3)
- "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)
- Stijn die de groep vrijwillig voor 2 afleveringen verlaat (S3)
- De paintballopdracht waarbij de groep een vrijstelling afkoopt van Walter en Corry gewond geraakt (S3)
- De kandidaten die een ontbrekend voorwerp moeten zoeken in een Ikeabouwpakket, en mol Marc die profiteert van de verdenkingen om de juiste vijs aan te duiden (S3)
- De (bankroet)lama's die met veel moeite (waaronder een vallende Manuella) worden gevangen door de groep (S4)
- De kandidaten worden opgehangen aan een brug (S4)
- De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
- "Als jullie zo discussiëren over die vrijstelling, dan pak ik ze verdomme ook!" - De kettingopdracht in een voormalig slachthuis (S4)
- "Return December?" - De muzikale taxirit (S4)
- Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)
- Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5)
- Shosholoza met het gospelkoor (S5)
- "Het leven is geen ponykamp" - De exit van Bouba (S5)
- "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
- De struisvogels in het scrabbledoolhof (S5)
- Het opduiken van de bagage in de lagune en de paniekaanval van Annelies (S5)
- Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)
- Levend begraven (S6)
- Jacht op Joke (S6)
- De geblinddoekte rondleiding in Guanaguato (S6)
- Koffertjes op het vliegveld (S6)
- De cinemaopdracht waarbij Mol Pieter met zijn broer blijft slapen op de parking (S6)
- "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
- De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)
- De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7)
- Escaperoom-boot waarbij de Mol voor de ogen van de hele groep werd gebriefd (S7)
- "Slechts één bezoeker komt naar Vietnam" - De avataropdracht (S7)
- Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)
- De allerlaatste opdracht in de finale in James Bond thema (S7)
- Bart die 10.200 euro biedt voor vrijstelling (S8)
- De doos van Pandora (S8)
- De kandidaten krijgen elk 2 stemmen om twee personen als volksvertegenwoordigers aan te duiden (S8)
- "Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden
- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
- Vuurwerkeliminatie waarbij Bart zijn vel kon redden (S8)
- Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8)
- "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)
- "Dit is Isidoor en hij blijft tot het einde van de reis bij jullie" (S9)
- Takeo Ischi maakt zijn opwachting in De Mol (S9)
- Mol Lennart trekt de pot leeg na de opdracht over de geheime dossiers en wint daarmee een vrijstelling (S9)
- De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)

Compilatievideo's
Poule A
Poule B
Poule C
Poule D
Poule E
Poule F
Poule G
Poule H
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 22:31:41 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2022, 13:10:16 »
De opzet
48 momenten/fragmenten zijn al door het team achter de schermen uitgekozen. Deze fragmenten worden verdeeld in 8 poules van 6 momenten. Deze momenten komen in 1 poll die een aantal dagen openstaat en waarin 3 stemmen gegeven mogen worden. Vervolgens gaan de beste 3 momenten per poule door. In totaal dus 24 momenten.

Vervolgens kunnen jullie maximaal 1 fragment per persoon aandragen voor een herkansingsronde. Dit mag een fragment zijn dat af is gevallen in de poulefase, maar ook een fragment dat door ons in eerste instantie niet is uitgekozen. Hier komt ook een poll van en dan gaan er nog eens 8 momenten vanuit deze ronde door. Zo komen we op 32 fragmenten.

Daarna hanteren we een knock-out-systeem, waarbij rekening gehouden wordt met het aantal stemmen uit de poulefase en komen we uiteindelijk op 1 winnaar uit!

Hierbij de (open) loting voor de poulefase. Waarin fragmenten uit hetzelfde seizoen niet in dezelfde poule konden komen.

De poules
Poule A (link naar compilatievideo)
- De bungeejump waarbij mol Magda erin slaagt Guy te manipuleren zodat hij niet springt (S1)
- Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
- De paintballopdracht waarbij de groep een vrijstelling afkoopt van Walter en Corry gewond geraakt (S3)
- Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)
- De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)
- De doos van Pandora (S8)

Poule B (link naar compilatievideo)
- Dominiek die tot het laatst twijfelt om 200.000 BEF uit de pot te halen en te vertrekken, maar het niet doet om direct erna af te vallen (S2)
- "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
- De cinemaopdracht waarbij Mol Pieter met zijn broer blijft slapen op de parking (S6)
- Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)
- De kandidaten krijgen elk 2 stemmen om twee personen als volksvertegenwoordigers aan te duiden (S8)
- "Dit is Isidoor en hij blijft tot het einde van de reis bij jullie" (S9)

Poule C (link naar compilatievideo)
- De fortopdracht waarbij de kandidaten het fort moeten verdedigen en mol Hugo vanuit de badkamer info doorgeeft aan de aanvallers (S2)
- De kandidaten die een ontbrekend voorwerp moeten zoeken in een Ikeabouwpakket, en mol Marc die profiteert van de verdenkingen om de juiste vijs aan te duiden (S3)
- "Als jullie zo discussiëren over die vrijstelling, dan pak ik ze verdomme ook!" - De kettingopdracht in een voormalig slachthuis (S4)
- Het opduiken van de bagage in de lagune en de paniekaanval van Annelies (S5)
- Jacht op Joke (S6)
- De allerlaatste opdracht in de finale in James Bond thema (S7)

Poule D (link naar compilatievideo)
- "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)
- "Return December?" - De muzikale taxirit (S4)
- "Het leven is geen ponykamp" - De exit van Bouba (S5)
- Koffertjes op het vliegveld (S6)
- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
- De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)

Poule E (link naar compilatievideo)
- De openingsopdracht in Venetië (S3)
- Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5)
- Levend begraven (S6)
- "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
- Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8)
- "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)

Poule F (link naar compilatievideo)
- Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
- De (bankroet)lama's die met veel moeite (waaronder een vallende Manuella) worden gevangen door de groep (S4)
- Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)
- "Slechts één bezoeker komt naar Vietnam" - De avataropdracht (S7)
- Vuurwerkeliminatie waarbij Bart zijn vel kon redden (S8)
- Takeo Ischi maakt zijn opwachting in De Mol (S9)

Poule G (link naar compilatievideo)
- Stijn die de groep vrijwillig voor 2 afleveringen verlaat (S3)
- De kandidaten worden opgehangen aan een brug (S4)
- De struisvogels in het scrabbledoolhof (S5)
- De geblinddoekte rondleiding in Guanaguato (S6)
- Escaperoom-boot waarbij de Mol voor de ogen van de hele groep werd gebriefd (S7)
- Bart die 10.200 euro biedt voor vrijstelling (S8)

Poule H (link naar compilatievideo)
- Belle en Reggy organiseren een karaoke-avond (S1)
- De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
- Shosholoza met het gospelkoor (S5)
- De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7)
- "Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden (S8)
- Mol Lennart trekt de pot leeg na de opdracht over de geheime dossiers en wint daarmee een vrijstelling (S9)

De planning
17-20 maart: poule A
20-23 maart: poule B
23-26 maart: poule C
26-29 maart: poule D
29 maart - 1 april: poule E
1-4 april: poule F
4-7 april: poule G
7-10 april: poule H
10-14 april: nomineren voor herkansingsronde
14-17 april: poll herkansingsronde
17-19 april: battles 1, 2 en 3
19-21 april: battles 4, 5 en 6
21-23 april: battles 7, 8 en 9
23-25 april: battles 10, 11 en 12
25-27 april: battles 13, 14, 15 en 16
27-30 april: kwartfinale 1 en 2
30 april - 3 mei: kwartfinale 3 en 4
3-6 mei: halve finales
6-9 mei: finale en troostfinale
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 22:37:34 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2022, 09:52:12 »
Yaaaas leuk! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #3 Gepost op: 4-03-2022, 10:04:51 »
Wanneer kunnen we stemmen? ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #4 Gepost op: 4-03-2022, 10:22:24 »
Superleuk! Een nadeel, de recentere seizoenen liggen dichter in mijn geheugen dan de oudere seizoenen. Als ik eerlijk ben kan ik me veel van de genoemde momenten van seizoen 1 tot en met 3 nauwelijks herinneren. Hoe wordt ervoor gezorgd dat er niet louter moderne fragmenten gekozen worden?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #5 Gepost op: 4-03-2022, 10:37:08 »
Jaaa super leuk! ::bravo::

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #6 Gepost op: 4-03-2022, 11:34:57 »
In dit topic gaan we op zoek naar de meest ultieme molmomenten van de afgelopen 10 seizoenen.
9 seizoenen dan neem ik aan?
Of wordt 't nieuwe seizoen er later ook nog bij betrokken?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #7 Gepost op: 4-03-2022, 14:30:02 »
Wanneer kunnen we stemmen? ::bravo::
Over de exacte planning ben ik nog aan het nadenken, maar we gaan in ieder geval na Café De Mol volgende week zondag beginnen!

Superleuk! Een nadeel, de recentere seizoenen liggen dichter in mijn geheugen dan de oudere seizoenen. Als ik eerlijk ben kan ik me veel van de genoemde momenten van seizoen 1 tot en met 3 nauwelijks herinneren. Hoe wordt ervoor gezorgd dat er niet louter moderne fragmenten gekozen worden?
Heb ik zelf ook even mee gezeten, maar ik denk dat we er niet veel aan kunnen doen. We kunnen moeilijk verplichten om ook op oudere momenten te stemmen. Wat we natuurlijk wel kunnen doen, is van de genomineerde momenten een compilatie maken (met dus ook de oudere momenten erin)  ::vergroot::

9 seizoenen dan neem ik aan?
Of wordt 't nieuwe seizoen er later ook nog bij betrokken?
Oh ja, 9 inderdaad  :-X
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2022, 14:55:18 »
Heb ik zelf ook even mee gezeten, maar ik denk dat we er niet veel aan kunnen doen. We kunnen moeilijk verplichten om ook op oudere momenten te stemmen. Wat we natuurlijk wel kunnen doen, is van de genomineerde momenten een compilatie maken (met dus ook de oudere momenten erin)  ::vergroot::

Dat zou echt een super idee zijn!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2022, 11:32:46 »
Leuk!  ::bravo::

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2022, 16:18:56 »
Jaa leuk  ::bravo:: word al enthousiast van het lezen van de gekozen 48 momenten

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2022, 18:13:43 »
 "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)

''Ge hebt met de kokers gefoefeld'', en dan de verbijstering bij de kandidaten.....

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2022, 09:54:29 »
Superleuk! Een nadeel, de recentere seizoenen liggen dichter in mijn geheugen dan de oudere seizoenen. Als ik eerlijk ben kan ik me veel van de genoemde momenten van seizoen 1 tot en met 3 nauwelijks herinneren. Hoe wordt ervoor gezorgd dat er niet louter moderne fragmenten gekozen worden?
Er zijn nog wel molfanaten van het eerste uur (letterlijk gegrepen door de allereerste aflevering van De Mol op VRT of toen nog brt). Ik zie nu al scènes uit de oude doos waar mijn stem op zal vallen…
Thank U

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2022, 15:26:33 »
We gaan eraan beginnen! Starten doen we bij het begin, namelijk met poule A.

Poule A (klik op de link om een compilatievideo te openen)
- De bungeejump waarbij mol Magda erin slaagt Guy te manipuleren zodat hij niet springt (S1)
- Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
- De paintballopdracht waarbij de groep een vrijstelling afkoopt van Walter en Corry gewond geraakt (S3)
- Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)
- De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)
- De doos van Pandora (S8)

Er kunnen op 3 momenten gestemd worden en uiteindelijk zullen ook de 3 momenten met de meeste stemmen doorstoten naar de volgende ronde. Er kan gestemd worden tot zondagavond 20/03. Daarnaast heb ik een planning opgesteld (zie het tweede bericht in dit topic), dus daar ga ik me proberen zo goed mogelijk aan te houden.

Veel succes!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2022, 15:33:15 »
De bungeejump waarbij mol Magda erin slaagt Guy te manipuleren zodat hij niet springt (S1)
Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)
De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2022, 15:51:07 »
Dit is nu al zo moeilijk ::zweet::

- Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
Deze opdracht vond ik heel leuk, net als de keuze die Hugo maakte en de tv die dat opleverde

- De paintballopdracht waarbij de groep een vrijstelling afkoopt van Walter en Corry gewond geraakt (S3)
Corry die gewond raakte vond ik wat minder leuk om te zien, ik vond het best heftig hoe ze dat in beeld brachten (maar ik kan daar zelf dan ook niet zo goed tegen). Maar het is natuurlijk wel een iconisch moment

- Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)
Toen ik dit voor de eerste keer zag heb ik minutenlang ::oink:: zo gezeten

- De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)
Ook toen ik dit zag was ik helemaal onder de indruk, de opdracht daarvoor met het kanoën vond ik ook heel leuk

Tussen deze vier twijfel ik, en ik heb besloten S2 weg te halen ::sorry::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2022, 15:58:56 »
Ik vind dat ik als organisator mag meedoen  ::hypocriet:: en ik had eigenlijk hetzelfde als Jacco  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2022, 16:13:13 »
1. De allereerste keiharde molactie aller tijden, waarbij Magda Guy overhaalt niet te springen ::jaja::
2. De paintball opdracht
3. Arriverderci Hans, ook zo hard
« Laatst bewerkt op: 17-03-2022, 16:19:56 door Rocky »
Thank U

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2022, 16:19:46 »
Geen twijfel over mogelijk. Een subtiele molactie van een pioniersmol, een pijnlijk maar filmische start van het seizoen en een geniale plottwist die helemaal verweven was met de plaatselijke mythologie ::jaja::
...óf niet!

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2022, 16:47:30 »


 1. Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) ::oink::

 2. De kandidaten moeten slapen met een dier in de kamer (S7)

 3. De doos van Pandora (S8)