Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 11762 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 26-03-2022, 09:04:06 »
Het blijft super om al deze momenten terug te zien! Ik heb gestemd op: het slachthuis (vooral de rol van Gilles daarin is mooi), de jacht op Joke (briljante opdracht!) en op James Bond (lijkt me geweldig om te doen met al die special effecten). De paniekaanval vond ik als sportduiker vooral zeer pijnlijk om te zien. Hier hebben de makers mijns inziens een te groot risico gelopen dat echt fout had kunnen aflopen.

Haha, ja ik zie enkelbreuken en paniekaanvallen ook niet als hoogtepunten.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2022, 10:28:12 »
Ik ook niet, maar het zijn wel iconische momenten die wel thuishoren in deze competitie denk ik. Het gaat immers om het ultieme moment en niet om het hoogtepunt.

Ik had trouwens ook gestemd op het slachthuis, jacht op Joke en de James Bond opdracht. Hoewel ik de fortopdracht en de molactie van Marc ook cool vond.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2022, 21:30:40 »
S7 gestemd voor deze dame..



::blond::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 27-03-2022, 00:15:22 »
Poule C
De fortopdracht waarbij de kandidaten het fort moeten verdedigen en mol Hugo vanuit de badkamer info doorgeeft aan de aanvallers (S2)
12 (10.9%)
De kandidaten die een ontbrekend voorwerp moeten zoeken in een Ikeabouwpakket, en mol Marc die profiteert van de verdenkingen om de juiste vijs aan te duiden (S3)
15 (13.6%)
"Als jullie zo discussiëren over die vrijstelling, dan pak ik ze verdomme ook!" - De kettingopdracht in een voormalig slachthuis (S4)
21 (19.1%)

Het opduiken van de bagage in de lagune en de paniekaanval van Annelies (S5)
13 (11.8%)
Jacht op Joke (S6)
23 (20.9%)
De allerlaatste opdracht in de finale in James Bond thema (S7)
26 (23.6%)


Het ging redelijk gelijk op, maar we hebben drie winnaars! Door naar poule D! De compilatievideo van deze poule vind je hieronder, in de openingspost of in de pouleverdeling in de tweede post.

Poule D (klik op de link om een compilatievideo te openen)
- "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)
- "Return December?" - De muzikale taxirit (S4)
- "Het leven is geen ponykamp" - De exit van Bouba (S5)
- Koffertjes op het vliegveld (S6)
- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
- De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 27-03-2022, 00:42:10 »
Heb gestemd op 'tempering with the tubes'. Wat een iconisch moment is dat. Als ik terugdenk aan de eerdere seizoenen is dit het moment wat bij mij het eerst naar boven komt. Geniaal in scène gezet en ontzettend leuk om de verrassing te zien bij de kandidaten.

Daarnaast ook gestemd op de koffertjes opdracht op het vliegveld. Wellicht een van de beste mind games met talloze lagen, een mol die zijn uiterste best moest doen, Gilles die een hint geeft aan de mol met de rest van de groep er bij en Bahador die de mol begon door te krijgen door het analyseren van deze opdracht.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 27-03-2022, 10:23:50 »
Ik heb gestemd op het auto-ongeluk (totaal onverwacht, heel knap in scène gezet), de koffertjes opdracht (mooi om dat psychologische spel van vertrouwen en wantrouwen te zien) en de parachute ondervraging (hele mooie opdracht, ook visueel gezien).

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 27-03-2022, 12:03:25 »
- "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)
Dit vind ik by far het beste moment van deze ronde. Vanwege WidM6 wist ik al snel dat het in scène gezet was, maar nog steeds zat dit zo goed in elkaar.

- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
Ik stem hier eigenlijk op omdat ik moet kiezen tussen meerdere momenten die ik allemaal niet 'hét ultieme moment' vind. Deze heb ik gekozen omdat de opdracht wel goed in elkaar zat, en Bart liet zien waarom hij zo'n leuke kandidaat is.

- De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)
Dit is gewoon een iconisch moment, iedereen zit nog fout in de halve finale. Daar kunnen we niet vaak van genieten.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2022, 12:19:21 »
Leuk die fragmenten erbij, ik ontdek ze nu pas!
Ik heb deze keer voor de koffertjesopdracht gekozen.
Ik ben sowieso dol op de proeven waar psychologie een grote rol speelt en de mol zelf ook vol aan de bak moet.
Het leuke is dat ik na deze proef tot net voor de finale Bahador als mol had, omwille van zijn strategische spel in deze proef. Maar dat bleken net strategische tegenzetten te zijn om de mol (die Bahador dan al goed in het vizier had, nochtans nog vrij vroeg in het spel) te dwarsbomen, en dus geen molacties. Een van de absolute hoogtepunten van 10 jaar De Mol voor mij.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2022, 15:07:58 door Molekule »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2022, 12:52:57 »
Echt serieus Bart, hoeveel keer ga je dat nog flikken? ::regenboog::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2022, 13:58:46 »
Ik houd altijd van onverwachtse opdrachten, dus deze is makkelijk. En ook lekker dat je als kijker pas doorhebt dat het in scene is gezet op het moment dat er den verborgen camera achter de ondervrager staat.

Ik vroeg me wel af.. veel opdrachten uit de eerste reeksen van De Mol zagen we terug in de eerste Nederlandse seizoenen. Maar zou het hier andersom zijn gebeurd, dat naar aanleiding van de aanhouding met de handigerds uit widm s2 ze dit scenario bedachten?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2022, 12:45:25 »
Oei, ik ben blijkbaar een keer vergeten te stemmen. Deze keer gegaan voor het auto-ongeluk, de exit van Philip, en dan toch maar "Het leven is geen ponykamp". Zowel de koffertjesopdracht als de parachute-ondervraging waren ook hele goede opdrachten waar ik enorm over twijfelde, en de exit van Bouba zelf was ook weer niet zo memorabel - maar de uitspraak is natuurlijk wel iconisch!
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 29-03-2022, 13:00:52 »
De koffertjes op de luchthaven opdracht was zéér goed.... maar deed mij ook de das om. Bahador zijn move was niet heel logisch (ik verdacht hem al), maar was dan weer wel te verklaren doordat hij de mol al op het spoor was en die blokkeerde.

De muzikale taxi met radiohits vond ik ook geweldig memorabel.

En natuurlijk de exit van Philip en reacties van de rest  ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 29-03-2022, 13:01:57 »
Het gaat een enorme schande zijn als het leven is geen ponykamp niet door is. Dat is één van de bekendste catch phrases van de mol.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 29-03-2022, 19:53:54 »
De mol 3 nooit gezien dus het zegt me niks.

Dan vind ik: de koffertjesopdracht, maar allez Bart hoe vaak gaat ge dat nog flikken en het leven is geen ponykamp voor mij de drie memorabele momenten.

Het vertrek van Philip: neen, zo'n moment vond ik het ook weer niet. Door wie is de mol heb ik al vaak zat 'kandidaat valt af, hele groep verbouwereerd achterlatend' meegemaakt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 29-03-2022, 20:17:42 »
"You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)

 "Het leven is geen ponykamp" - De exit van Bouba (S5)

 De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2022, 17:09:15 »
Poule D
"You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3)
24 (20.2%)

"Return December?" - De muzikale taxirit (S4)
9 (7.6%)
"Het leven is geen ponykamp" - De exit van Bouba (S5)
10 (8.4%)
Koffertjes op het vliegveld (S6)
26 (21.8%)

De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
20 (16.8%)
De finalisten moeten na het vertrek van Philip allebei nog op zoek naar de juiste Mol (S9)
30 (25.2%)


we hebben drie winnaars. Door naar poule E! De compilatievideo van deze poule zal nog volgen.

Poule E
- De openingsopdracht in Venetië (S3)
- "Dat slot is hier gewoon los en jullie staan er een uur op te loeren!" - Beestenboelopdracht die uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch slaagt (S5)
- Levend begraven (S6)
- "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
- Het stelen van boodschappen in een lokale supermarkt (S8)
- "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)

Vergeet niet dat je altijd op drie verschillende momenten kan stemmen ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 30-03-2022, 19:04:50 »
Jammer, nog maar weinig stemmen op de openingsopdracht in Venetie. Seizoen 3 was de eerste (van de Vlaamse) die ik live heb kunnen volgen, toen nog gewoon via de "staatszender", we hadden eindelijk kabeltelevisie! Ik heb toen echt met open mond zitten kijken, geweldig vond ik het!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 30-03-2022, 19:30:08 »
Levend begraven (S6)
"Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
"Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9)

Oef Venetië was ook top, maar ik vind deze net iets iconischer

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 30-03-2022, 19:58:32 »
Ik vind het wel lastig kiezen tussen beestenboel en het levend begraven.

Beestenboel toch wel een van mijn favoriete opdrachten en dan te bedenken dat hier last-minute die hele setting moest worden opgebouwd, omdat de originele locatie niet door kon gaan. Deze heeft dan toch lichte voorkeur.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 30-03-2022, 20:31:38 »
Jammer, nog maar weinig stemmen op de openingsopdracht in Venetie. Seizoen 3 was de eerste (van de Vlaamse) die ik live heb kunnen volgen, toen nog gewoon via de "staatszender", we hadden eindelijk kabeltelevisie! Ik heb toen echt met open mond zitten kijken, geweldig vond ik het!

Ik heb ook op deze openingsopdracht gestemd. Je kon die ene opdracht zelfs een dag eerder kijken om middernacht als ik het goed onthouden heb, hadden ze als een soort stunt voor de echte fans gedaan.