Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14153 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 2-05-2022, 17:23:59 »
Even kleur bekennen: COOL BLUE

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 2-05-2022, 17:26:32 »
Het scherm van Manu, meer roze dan rood.

Yens, roze, laatste afvaller?
Sven, goud, winnaar?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 4-05-2022, 01:29:46 »
Molbiechten: tekst in het geel is de mol. Roze is van de partner.

Wat mij te binnen schoot. Geel is de kleur van Sven. Alhoewel wij normaal roze met vrouwen associëren, staat het nu achter een man. Hint kan op die manier misschien verwijzen naar de broer van Sven.

(Je merkt waarschijnlijk dat ik de Sven tunnel nog niet uit wil  ::rofl::)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 4-05-2022, 12:49:43 »
Op het wieisdemol.be forum lees ik dat er tijdens de fluitopdracht “Uma is de mol“ gefloten is. En dat op een moment dat Gilles suggereerde dat het beheersen van die fluit-taal cruciaal is.

Als het inderdaad zo is (en het lijkt me redelijk onderbouwd) is het echt case closed.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 4-05-2022, 13:18:21 »
Bijna alle klokken staan in opdr 1 op 10:10

In de volgende opdr wordt precies op 10:10 Uma in beeld gebracht

(Ook op 10:11 voor de mensen die vinden dat de klokken op 10:11 staan)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 4-05-2022, 13:27:38 »
Bijna alle klokken staan in opdr 1 op 10:10

In de volgende opdr wordt precies op 10:10 Uma in beeld gebracht

(Ook op 10:11 voor de mensen die vinden dat de klokken op 10:11 staan)
10:10 is tevens de tijd waarop klokken in winkels altijd op worden gezet. Het lijkt een soort smiley face, een vrolijk gezichtje dus. Kan als hint gebruikt worden, maar ik vind het dus geen verrassing dat ze allemaal precies op 10:10 staan ;)

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 4-05-2022, 13:30:36 »
Op het wieisdemol.be forum lees ik dat er tijdens de fluitopdracht “Uma is de mol“ gefloten is. En dat op een moment dat Gilles suggereerde dat het beheersen van die fluit-taal cruciaal is.

Als het inderdaad zo is (en het lijkt me redelijk onderbouwd) is het echt case closed.

Ik wil deze hier net plaatsen. Hierbij de link naar de post van @mollenjagers_2022 (alle credt:
https://www.instagram.com/tv/CdG0Syxoaxh/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Dit lijkt me een typische De Mol-hint, zeker als je in het achterhoofd houd dat de makers nog verborgen aanwijzingen in in de montage moeten verwerken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 4-05-2022, 17:09:14 »
Goeie!! Ik hoor ook wel "Philippe is de mol"  ::rofl:: ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 4-05-2022, 19:11:53 »
Zou zomaar kunnen, hoor. Het feit dat er zomaar ergens een fluitje onder gemonteerd wordt is natuurlijk verdacht, en doet denken aan eerdere hints zoals het telefoonnummer (S6) en de hondentoon (S9).

Maar dat het 'Uma is de Mol' zou zeggen dat is natuurlijk helemaal hoe je ernaar luistert. Misschien dat iemand die de taal écht spreekt er uitsluitsel over kan geven, maar in principe kun je er elke vijflettergrepige zin in horen ('honden vind ik lief', 'ik heb zin in snacks', 'de mol is toch Bert', whatever! probeer het maar.). Het is eigenlijk ook gek dat 'de Mol' in één adem gefloten wordt, in plaats van als twee aparte woorden. In het echt zou er denk ik ook geen lidwoord (of koppelwerkwoord) gebruikt worden om een basale boodschap over te brengen.

Interessante hoor, vervangtalen! Zo hoorde ik ooit over een trommeltaal die van Senegal tot Nigeria gebruikt wordt, een gebied waar heel verschillende talen bestaan. Maar omdat dat wel allemaal toontalen zijn, kunnen ze met trommels, een soort djembè met touwtjes waardoor je de toonhoogte en -richting aan kan passen, de tonen van de woorden over spelen. Op die manier worden boodschappen over grote stukken regenwoud overgebracht. Vet toch?!
Tot zo ver een stukje taalenthousiasme van mijn kant ;D
...óf niet!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 5-05-2022, 10:02:01 »
Leuk beschreven Pac!

Klopt dat er meerdere zinnen mogelijk zijn maar de fluittoon “Uma” heeft in ieder geval twee lettergrepen en is dus niet “Yens” of “Sven”, vooropgesteld dat het een hint is.
Graven, graven, graven...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 5-05-2022, 10:36:33 »
Vraag over de fluithint: Heeft Yens dit ook kunnen horen? Zo ja, dan heeft hij een potentieel fors voordeel gehad boven Sven en Emanuelle. Niet dat ik denk dat de laconieke Yens het heeft opgemerkt, maar toch.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 5-05-2022, 10:37:37 »
Het lijkt mij er achteraf in gemonteerd, dus geen hint voordeel voor Yens.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 5-05-2022, 10:54:50 »
Leuk beschreven Pac!

Klopt dat er meerdere zinnen mogelijk zijn maar de fluittoon “Uma” heeft in ieder geval twee lettergrepen en is dus niet “Yens” of “Sven”, vooropgesteld dat het een hint is.
Ik ben het met je eens dat het meest logische scenario wel naar Uma leidt. Maar de zin hóéft natuurlijk niet 'X is de mol' te zijn. De hele opdracht was in het Spaans, misschien is het wel 'Yens es el topo'? Niet dat dat lekker op het metrum past, maar toch.

EDIT: Als je het hele fragment nog eens terugkijkt (@3:13 in de aflevering), hoor je dat er een seconde voor het geknipte fragment ook nog één lange fluittoon zit. Een seconde na het fragment hoor je weer wat gefluit, dat overgaat in een shot met de fluiter zelf.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2022, 11:32:51 door Pac »
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 6-05-2022, 00:24:40 »
We zien eerst een S-bocht, dus Sven is de mol. Daarna een fluittoontje Manu is de mol.
Conclusie: Uma is de mol?
Someone is fooling with your heads.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2022, 06:50:55 door foxhunter »

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 6-05-2022, 09:16:04 »
Het grappige is wel dat, als je de fluittaal letterlijk neemt als een vervanging van het Spaans, de veronderstelde hint juist als enige niet op Uma kan slaan, vanwege een lettergreep te weinig. (Al kom je dan wel in problemen met het metrum)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 6-05-2022, 09:18:35 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 6-05-2022, 10:26:32 »
Een vondst van Kelly Panis in de Mollengroep op Facebook:

Bij de ingelaste Molliciatie wegens Phillipe's vertrek verdwijnt er gedurende de gesprekken een foto uit de boekenkast.



2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 6-05-2022, 10:38:46 »
En de trofee staat er nog gewoon onder! Met die speurtocht in de tekening van vriendlief erbij wordt dit wel een mysterieuze zaak!  ;D

Wordt er op het Vlaamse forum ook een duiding gegeven? Ik kan me niet voorstellen dat het een hint is, aangezien de nieuwe mol nog niet gekozen was.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 6-05-2022, 17:29:31 »
Geen idee of het iets is maar er klopt iets niet aan de agenda waar de formule voor het huisnummer in geschreven is. De opnames zijn in november 2021. Er wordt een agenda van 2022 gebruikt. Dat is niet vreemd, die zijn aan het eind van het jaar volop te koop voor het nieuwe jaar. Kennelijk ook ter plaatse gekocht want het is een Spaanstalige agenda.

Als de dame gaat zitten legt ze de agenda neer, er zit een pen in en een lint als boekenlegger. Later slaat ze deze open op deze plek en op 3 juni schrijft ze de formule. Dat kan allemaal toeval zijn. Gewoon een pen ingeschoven en op een willekeurige pagina geschreven. Er wordt echter wel ingezoomd op de pagina met de formule en de  voorkant met 2022.

Het weeknummer klopt echter niet. Vrijdag (Viernes) 3 juni (junio) 2022 valt in week 22 terwijl er week (semana) 23 op de pagina staat. Een fout van de drukker of heeft het toch iets te betekenen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 6-05-2022, 17:54:20 »
Week 23 - 3 = 20 juni

Ze zeggen dat Uma jarig is op 20 juni

Maar ik heb dat nog nergens kunnen checken