Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 13989 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #220 Gepost op: 10-05-2022, 09:15:50 »
Toen Gilles aan kwam rijden, kon ik het niet laten om toch maar weer eens goed naar het nummerbord te kijken en ik meende me daar 2-BLW-.. te zien staan.

En aangezien ik graag woorden zonder klinkers lees  :P, denk ik dat dit wel een hint was.

Verder geen hints echt kunnen bespeuren in Paleis 12.

Jeetje wat scherp  ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 11-05-2022, 10:12:48 »
Ik geloof wel nog altijd niet in de fluithint.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 11-05-2022, 19:09:02 »
Ik geloof wel nog altijd niet in de fluithint.

Nee, ik ook niet. Ik hoor het echt niet. Ondanks dat ik, toen deze hint(?) naar boven kwam, heel graag Uma erin wilde horen.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 12-05-2022, 16:09:18 »
Trouwens beter laat dan nooit ::rofl:: na wat googlen denk ik dat de roos op wedergeboorte slaat. Uma is natuurlijk leerkracht godsdienst en als je op zoekt wat de roos voor symbool heeft in de bijbel krijg je dit:

Jesaja 35:1
De woestijn en de dorre plaatsen zullen hierover vrolijk zijn, en de wildernis zal zich verheugen, en zal bloeien als een roos.

Dat de woestijn zal bloeien als een roos, is eenvoudig uit te leggen. De woestijn wordt in de Bijbel bedoelt een droge plaats, waar men geen water vindt. Water is in de Bijbel het beeld van het Woord van God, waaruit men leeft. Zonder God, dan wel het levende Woord (Joh.1:1 ev), is men dood. De woestijn is het beeld van de dood. Als zij gaat bloeien, komt dat omdat er weer water te vinden is. De woestijn was dood, maar als zij bloeit, leeft ze dus opnieuw. Dat is opstanding uit de dood en dat noemen we ook: Wedergeboorte, dus dat je tot bloei mag komen in je leven, door Christus!
Doordat iets wat dor en droog (dood) was, kan gaan bloeien als een roos, betekent ook, dat niets onmogelijk is bij God (door het "levende water")


Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 12-05-2022, 16:53:58 »
Trouwens beter laat dan nooit ::rofl:: na wat googlen denk ik dat de roos op wedergeboorte slaat. Uma is natuurlijk leerkracht godsdienst en als je op zoekt wat de roos voor symbool heeft in de bijbel krijg je dit:

Jesaja 35:1
De woestijn en de dorre plaatsen zullen hierover vrolijk zijn, en de wildernis zal zich verheugen, en zal bloeien als een roos.

Dat de woestijn zal bloeien als een roos, is eenvoudig uit te leggen. De woestijn wordt in de Bijbel bedoelt een droge plaats, waar men geen water vindt. Water is in de Bijbel het beeld van het Woord van God, waaruit men leeft. Zonder God, dan wel het levende Woord (Joh.1:1 ev), is men dood. De woestijn is het beeld van de dood. Als zij gaat bloeien, komt dat omdat er weer water te vinden is. De woestijn was dood, maar als zij bloeit, leeft ze dus opnieuw. Dat is opstanding uit de dood en dat noemen we ook: Wedergeboorte, dus dat je tot bloei mag komen in je leven, door Christus!
Doordat iets wat dor en droog (dood) was, kan gaan bloeien als een roos, betekent ook, dat niets onmogelijk is bij God (door het "levende water")

Ik kan niet wachten op het moment dat Gilles deze verborgen aanwijzing gaat uitleggen!  ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 15-05-2022, 23:42:16 »
Naar aanleiding van een eerder gesprek nog een puntje: als zo'n fluithint inderdaad door Yens gezien is en heeft bijgedragen aan zijn switch, dan maakte dat in dit geval weinig uit. Maar als beide finalisten op La Gomera fout zaten en de laatste 5 vragen wel bepalend waren geweest, is dit dan net als dat ze nog verder speuren in de afleveringen ook part of the game?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 21-05-2022, 19:26:48 »
Nee, ik ook niet. Ik hoor het echt niet. Ondanks dat ik, toen deze hint(?) naar boven kwam, heel graag Uma erin wilde horen.  ::rofl::

Ah, die klopte dus wel. Complimenten voor de mensen die de  fluithint wél hebben gehoord.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)