Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 14127 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 7-05-2022, 10:35:42 »
Ze zeggen dat Uma jarig is op 20 juni

Goh, ik ook. Verjaardagsparadox in actie?  :P
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 7-05-2022, 11:40:17 »
Goh, ik ook. Verjaardagsparadox in actie?  :P

Ja, en de laatste letter van jouw eerste naam en eerste van je achternaam: Uma Vandemaele. UV, we zijn er uit en we weten wat we moeten doen: deze laatste Posts verplaatsen naar het topic “Totaal nutteloze hints” :-)

Wel apart dat de verjaardag van Uma nergens te achterhalen is (heb ook nog op sterrenbeeld Uma gegoogled). Dat kan toch niet het grootste geheim zijn.

Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

anoniem 17618

  • Gast
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 7-05-2022, 13:59:43 »
Het weeknummer klopt echter niet. Vrijdag (Viernes) 3 juni (junio) 2022 valt in week 22 terwijl er week (semana) 23 op de pagina staat. Een fout van de drukker of heeft het toch iets te betekenen?

Die weeknummers... ...dat is altijd een gedoe. Met name omdat veel Amerikaanse softwaremakers kiezen voor het Amerikaanse systeem, terwijl wij in Nederland kiezen voor een ISO-standaard. Voor een hele uitgebreide uitleg, zie hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weeknummer

Korte samenvatting: een weeknummer verschil komt doordat je de zondag of maandag belangrijker vindt. Ik zie er geen hint in.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 7-05-2022, 14:38:01 »
Behalve dat dit wel een Spaanstalige agenda is, dus dan zou je de Amerikaanse nummering niet verwachten…
Heel vreemd, en scherp gezien!

Brainstorm:

Misschien was de agenda juist om dat foutje in de aanbieding ;-)

Misschien verwijst het naar Yens die voor een Amerikaans software bedrijf werkt;

Misschien verwijst het naar Sven, die op 29 dec jarig is en daarom wel in week 23 van zijn jaar zit;

Misschien is de 3 er juist in ge-edit en moeten we iets met de datum 3 juni… wereld fiets dag?


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 7-05-2022, 14:42:01 »
Wat fijn dat het toch nog een staartje krijgt  ::tandpastasmiley::

In de tijdloop:
De aanwijzing x2+2y2+y voor het huisnummer stond in de agenda op datum 3-6, kan dat een hint zijn?

Het kan zijn dat in Spanje de zondag als eerste dag best belangrijk is, wat het weeknummerverschil kan verklaren...
« Laatst bewerkt op: 7-05-2022, 15:09:28 door Mollem »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 7-05-2022, 15:01:10 »
In Spanje is het ook “gewoon” week 22 op 3 juni..
Blijft vreemd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 7-05-2022, 15:16:04 »
Als je als productie team spullen voor opdrachten uit China laat komen via alibaba, krijg je een spaanstalige agenda met weeknummers die overeenkomen met die uit de opdracht...  ;D (zie foto hieronder)




Een vondst van Kelly Panis in de Mollengroep op Facebook:
Bij de ingelaste Molliciatie wegens Phillipe's vertrek verdwijnt er gedurende de gesprekken een foto uit de boekenkast.
Deze is wel opvallend, ben benieuwd wat er meer over gezegd wordt. Bij welk gesprek? Welk gesprek zat ervoor? Wat is het boek? Het kan ook een protretfoto, zijn...
« Laatst bewerkt op: 7-05-2022, 15:49:25 door Mollem »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 7-05-2022, 18:00:56 »
Ha goed mogelijk dat ze voor de goedkope agenda optie zijn gegaan dus.

Die foto… zou die misschien iets te pontificaal in beeld zijn geweest, en gewoon halverwege weggehaald om de privacy niet te schenden, of er niet te veel de nadruk op te leggen? Het was immers improviseren op dat moment.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 7-05-2022, 19:05:19 »
Ik dacht: misschien is ie op de grond gevallen, glas gebroken en toen maar een ander lijstje neergezet  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 7-05-2022, 20:26:29 »
Misschien verwijst het naar Sven, die op 29 dec jarig is en daarom wel in week 23 van zijn jaar zit;

Week 23 in december? Serieus? Of bedoel je misschien week 53?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 7-05-2022, 20:37:13 »
Ik weet heus wel hoe de weken va het jaar in elkaar steken.
Nee ik bedoel dat als je telt vanaf de verjaardag van Sven 29 dec, in plaats van 1 Jan, dat je dan wel in week 23 uitkomt.
Wat mij betreft te ver gezocht voor een hint, maar was zoals gezegd aan het brainstormen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 7-05-2022, 22:01:43 »
Sven stelt Kristof voor aan Sven en zegt dat is de mol.
Hij kan het ook over Kristof als mol hebben he, want de rechterhand van de mol is in Aqualand ook een mol.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 8-05-2022, 23:47:50 »
Toen Gilles aan kwam rijden, kon ik het niet laten om toch maar weer eens goed naar het nummerbord te kijken en ik meende me daar 2-BLW-.. te zien staan.

En aangezien ik graag woorden zonder klinkers lees  :P, denk ik dat dit wel een hint was.

Verder geen hints echt kunnen bespeuren in Paleis 12.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 8-05-2022, 23:51:03 »
Nu ja, dat Blue Velvet pak van Uma vond ik wel opvallen.

En het blauwe draadje dat doorgeknipt moest worden wees ons ook naar Uma denk ik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 8-05-2022, 23:51:54 »
Wat lees jij er dan in? Ik iets als 'to below', maar dat klinkt niet erg logisch.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #215 Gepost op: 8-05-2022, 23:52:44 »
Aha, Blue Velvet dus. Dankjewel, Annebeestje.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 8-05-2022, 23:54:38 »
Veel blauwe lichten, Blue Velvet, blauw draadje. Ik denk wel dat dat allemaal aanwijzingen waren.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 8-05-2022, 23:55:07 »
Nu ja, dat Blue Velvet pak van Uma vond ik wel opvallen.

En het blauwe draadje dat doorgeknipt moest worden wees ons ook naar Uma denk ik.

Ja, plus dat de confetti die uit de bom kwam ook blauw was, en Uma de blauwe kleur had op de site. Dat kan geen toeval meer zijn :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 8-05-2022, 23:57:32 »
Wat lees jij er dan in? Ik iets als 'to below', maar dat klinkt niet erg logisch.

Nummerbord heb ik zelf niet gezien van achter uit de zaal. Maar je zou er 2 blauw in kunnen lezen? Uma was gekoppeld aan sms nummer 2 om haar uit te sluiten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 9-05-2022, 00:12:22 »
Nummerbord heb ik zelf niet gezien van achter uit de zaal. Maar je zou er 2 blauw in kunnen lezen? Uma was gekoppeld aan sms nummer 2 om haar uit te sluiten.

Die hint vind ik logischer. Maar zag weinig van het nummerbord links langs de zijkant. Had wel de juiste button gekozen bij binnenkomst.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan