In de afgelopen jaren hebben we gezien dat als de mol in de eerste afleveringen fouten maakt, ze vaak goed uit te leggen zijn. Vragen verkeerd beantwoorden, omdat ze de antwoorden niet hadden kunnen weten bijvoorbeeld.
In het hokje krijgt elke kandidaat een vraag die gaat over zijn expertise. Het is altijd verdacht als iemand zo'n vraag fout beantwoord, het argument 'dit had je niet kunnen weten' gaat namelijk niet op (ondanks dat de vragen hier lastig lijken te zijn). Met het oog op dat de mol de eerste afleveringen onder de radar probeert te blijven, denk ik dat het onwaarschijnlijk is dat Jens, Uma of Bert hun vraag fout zouden beantwoorden als zij de mol waren. Daarbij vind ik Bert's getreuzel en Uma's vrijstelling ook te opvallend gedrag voor een mol in de eerste aflevering, die wil in de groep opgaan, niet zichzelf er buiten plaatsen. (dit geldt ook voor Nele bij de eerste opdracht)
Wat ik dan weer verdacht vind is dat we Bert na Manu's mislukte poging tot steltlopen 'goed geprobeerd' horen zeggen. Als dit een sabotage zou zijn, wordt die door montage meteen weer gladgestreken tot een goede poging.