Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging  (gelezen 3641 keer)

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2022, 17:26:37 »
De Mol zou bij de leugenaars het meeste invloed hebben over of er überhaupt geld in de pot komt, want als jouw kistje gekozen wordt, dan maakt het niet uit of de verdubbelaar gevonden wordt, want het geld zit sowieso niet in de pot. Qua "follow the money" kijk ik dan eerder die kant uit.

Zelfs als die eerste twee verdubbelaars wél waren opgeraapt (en de kistjes toch juist gekozen werden door Gilles en Magda), dan was er nog steeds geen geld verdiend.

... Maar aan de andere kant heb je weer dat het ook gewoon makkelijker wordt om de leugenaars te ontmaskeren als er ballonnen knallen, dus in de andere opdracht gaat het ook om méér dan enkel die verdubbelaar. Ballonnen laten knallen en tips vergaren is dus zeker ook wel een manier om te mollen.

Dat Uma de enige is die in deze proef geld binnenbrengt, is in principe wel héél onmols.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2022, 18:38:22 »
Ik vind juist dat gilles van bouwel hier kandidaats is, want het is overduidelijk dat de 1500 bij Uma zit en toch gokt hij fout, ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2022, 21:00:46 »
Ook nog wel opvallend dat Bert zei dat degenen die het beste konden liegen het best de koffertjes met geld konden pakken. Terwijl het met de tactiek die ze uiteindelijk gebruikten handiger was als de anderen beter konden liegen.
Nu lieten ze de beste leugenaars de waarheid spreken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2022, 22:13:17 »
Inderdaad een opvallend ontbreken van strategie bij de leugenaars .  Als je niet met zijn allen liegt op alles, en zo min mogelijk info geeft, is de kans voor de ondervragers veel kleiner als dat je al eigenlijk ongevraagd je favoriete film gaat noemen.

Qua rol van de mol ( sabotage en bedrog ) vind ik het het meest in de geest van het spel dat de mol bij de leugenaars zou zitten . En daar zou je dan inderdaad af en toe wat info geven aan de ondervragers om mee te werken .

Als mol bij de prikkelbaren zou je je dan laten leiden door zo’n parcours of zou je eerder iemand door zo’n parcours willen leiden?  Ik zou als mol denk ik liever leiden dan geleid worden.

Voor mij de meeste molpunten hier naar leugenaars, dan naar leiders en dan naar de ballon mannen
De leiders hebben invloed op 3 kistjes (door de hints) + het wegspelen van verdubbelaars. Leugenaars hebben maar invloed op minder kistjes (sommige 2 als je een nul bedrag had, degene met geld invloed op maar 1 kistje). Daarom zou ik de leugenaars niet meer molpunten te geven dan de leiders. Misschien gelijk aantal punten.

In gok dat de mol geweten zal hebben welke hints er zouden komen voor welke kandidaten. De hints naar Gretel en Bert waren makkelijk vond ik. Alleen kan ik nog niemand aanwijzen die daarop aan het sturen was.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2022, 23:10:59 »
Ik vind juist dat gilles van bouwel hier kandidaats is, want het is overduidelijk dat de 1500 bij Uma zit en toch gokt hij fout, ::rofl::
Zijn uitleg is wel ok, ze geeft veel informatie, als ze het kistje heeft zou ze vager reageren. Het waren de hints die het deden slagen voor Gilles en Magda, zonder waren ze nergens.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2022, 23:20:35 »
Hmm volgens mij weten ze dat de favoriete  film moulin rouge is, Anke zegt zelf al ( voordat de hint er is ) juno als favoriet te hebben .  Manu heeft volgens gilles de film moulin rouge nog nooit gezien  en toch gokt hij op Manu. Rare actie blijf ik  het vinden .

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2022, 02:11:35 »
Je zou ergens opzich verwachten dat de kandidaten in de derde ronde wél een strategie zouden hebben gezien ze op dat moment precies weten hoe de opdracht werkt. Gilles dacht gewoon te ver door en dacht dat Manu opzettelijk slecht aan het liegen was en Uma goed haar best deed.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2022, 14:15:25 »
Hmm volgens mij weten ze dat de favoriete  film moulin rouge is, Anke zegt zelf al ( voordat de hint er is ) juno als favoriet te hebben .  Manu heeft volgens gilles de film moulin rouge nog nooit gezien  en toch gokt hij op Manu. Rare actie blijf ik  het vinden .

Maar degene met het geld zou toch juist expres een verkeerde film, dan wel een vage omschrijving van het einde van de film kunnen geven? Want in principe was het antwoord van Manu goed, het was niet het meest memorabele aan die scene, maar ze treed volgens mij wel degelijk op...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2022, 16:12:34 »
In alle ondervragingen werd er heel slecht gelogen en dan zou Anke ineens in de laatste ronde bewust een foute film doorgeven terwijl gilles de tip film op dat moment nog niet had. .? Kan het me haast niet voorstellen .

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2022, 17:22:04 »
Hmm volgens mij weten ze dat de favoriete  film moulin rouge is, Anke zegt zelf al ( voordat de hint er is ) juno als favoriet te hebben .  Manu heeft volgens gilles de film moulin rouge nog nooit gezien  en toch gokt hij op Manu. Rare actie blijf ik  het vinden .

Wat ik me nu bedenk: Als Anke de mol zou zijn is het juist slim om Juno te noemen. Haar kistje met 0 euro wordt dan niet gekozen en blijven er nog maar 2 opties over, dus meer kans dat het geld eruit gaat. Je kunt bij deze opdracht echt alle kanten op redeneren, heerlijk!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2022, 18:29:27 »
Wat ook nog kan: Gilles had het wel degelijk door en heeft feitelijk ter plekke de Mol ontmaskerd en bewust een verkeerde naam genoemd om zo de Mol toch geld te laten verdienen. Zeg maar 'de Mol gemold!' 
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2022, 23:11:55 »
Ik vind juist dat gilles van bouwel hier kandidaats is, want het is overduidelijk dat de 1500 bij Uma zit en toch gokt hij fout, ::rofl::
Zit wat in.
Maar ik snap het wel, je wil niet zomaar als oud mollen voor de perfecte score gaan. Ze kregen geen tips omdat Jens goed liep en dat was ook een beloning waard. Gilles zal zoiets gedacht hebben, Gretel en Bert al goed en dan ook nog Uma raden terwijl er overduidelijk iets goed ging in de andere opdracht… Als het aan Magda had gelegen, die zei gewoon Uma.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2022, 23:21:31 »
Ha ha, ja Magda is meedogenloos!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2022, 05:42:13 »
De beste strategie leek mij om met elkaar de koffertjes te husselen en er willekeurig een te pakken, zodat ze zelf ook niet zouden weten of ze geld in de koffer hadden.  ::hypocriet::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2022, 07:34:17 »
De beste strategie leek mij om met elkaar de koffertjes te husselen en er willekeurig een te pakken, zodat ze zelf ook niet zouden weten of ze geld in de koffer hadden.  ::hypocriet::

Dat was ook mijn eerste gedachte maar dat kon denk ik niet omdat degene met de koffer per se plaats moest nemen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2022, 15:06:42 »
Als mol in aflevering één zeg je gewoon dat je slecht kan liegen en neem je een koffertje met nul euro.
Vervolgens lieg je slecht -zoals je al aangaf- en komen de oud-mollen meer in de richting van de persoon die de koffer heeft.

(moest acuut denken aan Philip Cleen met zijn 'doorzichtig liegen', dat is heel mols).


Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2022, 15:22:02 »
Als mol in aflevering één zeg je gewoon dat je slecht kan liegen en neem je een koffertje met nul euro.
Vervolgens lieg je slecht -zoals je al aangaf- en komen de oud-mollen meer in de richting van de persoon die de koffer heeft.

(moest acuut denken aan Philip Cleen met zijn 'doorzichtig liegen', dat is heel mols).

Toch zou dat ook opvallend zijn, want ze moesten in het begin een verdeling maken van een groep van 5 die niet al te prikkelbaar zijn en 6 kandidaten die uitstekend konden liegen. Dan zit je in de groep bij uitstekende leugenaars en zeg je vervolgens dat je slecht kan liegen......zoals Bert dus deed  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2022, 15:49:30 »
Toch zou dat ook opvallend zijn, want ze moesten in het begin een verdeling maken van een groep van 5 die niet al te prikkelbaar zijn en 6 kandidaten die uitstekend konden liegen. Dan zit je in de groep bij uitstekende leugenaars en zeg je vervolgens dat je slecht kan liegen......zoals Bert dus deed  ;D
Ha goed gezien.
Maar dan zou ik nog steeds een koffertje met nul euro pakken en niet al te goed liegen in aflevering één. De oud-mollen zo naar het juiste koffertje leiden.

Viel me ook op dat Toon niet goed leek te luisteren naar de aanwijzingen van Nele.

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #38 Gepost op: 26-03-2022, 15:45:04 »
Ik neem aan dat de antwoorden niet te lang mochten zijn en dat er ook niet te lang een stilte mocht vallen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #39 Gepost op: 26-03-2022, 22:31:22 »
Ik denk toch dat de kans aanwezig is dat de mol bij de cactussen was; meeste controle op het geld. Het vrijspelen van de tips was erg belangrijk voor Gilles en Magda om de kistjes met geld te vinden, het liep helemaal vast toen Jens aan de beurt was en er geen tips kwamen. De edit wil ons doen geloven dat Nele het heel slecht deed, maar Sven kan net zoveel aandeel hebben gehad door maar tegen de cactus aan te blijven schurken. En bij Toon ging het bij Phillipe net zo fout. Achteraf zegt Nele vooral dat ze het niet goed zag, en dat er inderdaad een schier-onmogelijk stukje was met een over het paadje hangende cactus waar alles misging. Phillipe schuift na afloop vooral de schuld in Nele haar schoenen en maakt haar verdacht.
Nu lijkt het zo dat de laatste route met Jens een heel groot gedeelte door Philipe succesvol is gedaan, omdat hij de controle niet aan Nele meer wilde geven -dat Nele wel de boosdoener moet zijn geweest, maar bij de verdubbelaar aangekomen gaat het juist bij Phillipe mis -pang!- totdat Nele wel het heft in handen neemt en Jens de verdubbelaar laat pakken.
Ik kan hem helaas nu al niet uitstaan -zoals hij doet- maar hij was niet voor niets al understudy-kandidaat-mol vorig jaar, dus maar goed in de gaten blijven houden...