Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging  (gelezen 3640 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #40 Gepost op: 27-03-2022, 00:14:57 »
Ik heb er wat over nagedacht, ik denk dat de mol liever bij de cactussen is. Niet vanwege meer invloed op het geld, maar vanwege profilering. Profileer je jezelf als goede leugenaar, dan profileer je jezelf automatisch als iemand die goed de mol zou kunnen zijn. Echter, de mol kan bij de leugenaars helemaal niet goed liegen wil hij geld kwijt kunnen spelen. En als je dat doet kom je meteen óók heel verdacht over, wat je natuurlijk helemaal niet wilt als mol. De groep is groter en je staat volop in the picture. Voor de mol is de andere groep een veiliger optie, je kan mollen en je tegelijkertijd verstoppen achter de fouten van anderen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #41 Gepost op: 27-03-2022, 12:08:16 »
Voor de geldkoffertjes is ook wel wat te zeggen. Misschien dat de Mol hier al goed werk heeft verricht want bij de tactiekbespreking ging het alleen maar over de verdeling van de koffertjes en wie wel en niet goed kon liegen. Totaal onbelangrijk. Het gaat erom dat je afspreekt dat iedereen gaat liegen, zodat ze niets uit de antwoorden kunnen opmaken. Het is ook om deze reden dat ze makkelijk alle drie de kandidaten hadden kunnen ontmaskeren, zodat er €0 verdiend zou zijn.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #42 Gepost op: 27-03-2022, 14:52:52 »
Mij viel vooral op dat Uma rechtstreeks naar de koffer van € 1.500,- liep. Niet per se Mols maar wel opvallend.
Graven, graven, graven...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #43 Gepost op: 27-03-2022, 18:18:49 »
Mooie ode aan de opdracht in Griekenland. Het heeft een reden waarom ik die nog als icon hanteer. Het lijkt me als mol ook makkelijker om je in de cactustuin te begeven dan dat je onder de priemende ogen van de groep leugenaars verdacht maken. Plus de link tussen beide groepen zoals met de karaokecameon blijft mooi. Genoeg invloed in elk geval om het de oud mollen gemakkelijk of lastig te maken door het doorspelen van hints.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #44 Gepost op: 2-04-2022, 09:57:06 »
Ook nog wel opvallend dat Bert zei dat degenen die het beste konden liegen het best de koffertjes met geld konden pakken. Terwijl het met de tactiek die ze uiteindelijk gebruikten handiger was als de anderen beter konden liegen.
Nu lieten ze de beste leugenaars de waarheid spreken.

Voor de geldkoffertjes is ook wel wat te zeggen. Misschien dat de Mol hier al goed werk heeft verricht want bij de tactiekbespreking ging het alleen maar over de verdeling van de koffertjes en wie wel en niet goed kon liegen. Totaal onbelangrijk. Het gaat erom dat je afspreekt dat iedereen gaat liegen, zodat ze niets uit de antwoorden kunnen opmaken. Het is ook om deze reden dat ze makkelijk alle drie de kandidaten hadden kunnen ontmaskeren, zodat er €0 verdiend zou zijn.

Jep, de montage suggereerde dat er disproportioneel veel aandacht ging naar de verdeling van de koffers en dat het Bert was die dit lanceerde. Hij probeert vervolgens zelf wel te doen alsof hij het niét is, in lijn met de logica om de bedragen bij de betere leugenaars te houden. Maar hij doet dat niet goed genoeg of slaagt er alleszins niet in.

Verder valt op dat Anke het echt waanzinnig slecht doet beide keren waardoor er al één optie afvalt. En dat Uma geen enkele moeite doet om te verbergen dat zij het is, enkel een blunderende Gilles Van Bouwel kon het molfeestje verpesten. Magda solo zou al het geld er uit gehaald hebben.

Clowns to the left of me, jokers to the right; de kandidaten en Gilles?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #45 Gepost op: 2-04-2022, 10:38:04 »
Ik denk niet dat Gilles van Bouwel hier blunderde, maar dat hij juist de Mol ontmaskerde en die voor de grap een loer draaide! Daarom zou ik er niet van staan te kijken als we bij de finale een gesprekje tussen hem en Magda te zien krijgen waarin hij vertelt wat hij deed.
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2022, 02:27:18 »
Nog maar eens bekeken en Gilles DC leidt de opdracht wel als volgt in: "De eigenaar moet sowieso naar de ondervraging komen, vergezeld van twee andere kandidaten die ook zullen beweren dat koffertje te hebben".
Dus misschien verdient Bert wel wat meer krediet voor zijn, in het licht van die instructie, wat subversieve strategie?

Uit de cactus crew is de enige ietwat verdachte overlever ondertussen Sven.

Ik vroeg me ook af of er misschien iets dieper zat achter het gedrag van Anke, bijvoorbeeld bewust doen alsof je een slechte leugenaar bent en dus betrouwbaar overkomen, en tegelijk toch maar mooi de proef helpen saboteren? Het had mols kunnen zijn, maar haar vertoning bij Frank Focketyn vandaag doet me vermoeden dat ze niet hoefde te doen alsof ze maar matig kan acteren.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #47 Gepost op: 4-04-2022, 08:30:53 »
Die overacting kon ik maar moeilijk aanzien. ::rofl:: Wel een leuke vrouw die Anke. (En geen Mol denk ik.)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #48 Gepost op: 6-04-2022, 21:18:33 »
Een gedachtespinsel dat me ineens bekruipt. Zouden Magda en Gilles hebben geweten wie de mol was? :o Het lijkt me logisch dat ze nog een onderonsje met de mol en de oud-mollen samen hebben geregeld, nu die er toch waren. Gilles presenteert ook al geen Café De Mol meer, is dat omdat hij meer info heeft? ::vergroot:: Dat zou nogal wat betekenen voor hoe ze deze opdracht hebben uitgevoerd als ondervragers. Of het zou de mol zelfs naar de cactussen dwingen?! ::oink::

...zo. Van de schrik bekomen? Ja, het leek mij ook al sterk. Als Magda en Gilles een ontmoeting met de nieuwe mol zouden hebben, dan verwacht ik dat die zag pas ná deze opdracht zou plaatsvinden, zodat ze ook niet te vroeg te veel informatie zouden hebben.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #49 Gepost op: 6-04-2022, 23:57:06 »
Ik zou het volstrekt onaanvaardbaar vinden als Magda en Gilles vóór de opdracht weten wie de mol is. Ik denk trouwens dat Magda en Gilles het niet eens zouden willen weten, zelfs niet na afloop van de opdracht. Elke persoon die weet wie de mol is kan zich alleen maar verspreken en daarmee een grote boete riskeren (neem aan dat ze die in België ook hebben).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #50 Gepost op: 7-04-2022, 00:06:06 »
Ik denk dat ze het niet officieel weten, maar vermoed dat ze wel een aardig idee hebben gekregen wie het is, na hun ondervraging. Zijn allebei vrij scherp.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #51 Gepost op: 9-04-2022, 17:35:17 »
Philippe gaf Jens op het laatst de foute aanwijzing reik naar voren en niet naar beneden. Toen hij daarna toch naar beneden ging reiken door de volgende instructie van Philippe ontplofte een ballon. Moulin Rouge. Nele die het angstig aanzag kon precies zien wat er gebeurde maar Philippe gaf niet over.