Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging  (gelezen 3639 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Gepost op: 20-03-2022, 19:33:22 »
Bespreek hier alles over de tweede opdracht van aflevering 1!
« Laatst bewerkt op: 21-03-2022, 16:46:24 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2022, 22:10:28 »
Magda is fantastisch in het doorzien van leugenaars. Heeft ze ook niet altijd de Mol door? Wel vaak in ieder geval.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2022, 22:24:40 »
Deze prikactie was wel geslaagd als opdracht (kreeg even een flashback naar widm).

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2022, 22:29:21 »
Het was voor mij een flashback naar De Mol van twee jaar geleden, toen het andersom werkte en ze met cactussen op helmpjes de ballonnen juist wel kapot moesten prikken.

Heel grappig onderdeel van de opdracht! En nog erg lastig om aan te sturen lijkt me, al deed Nele wel heel onhandig natuurlijk.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2022, 22:32:50 »
Die was inderdaad ook hilarisch toen.

Nele erg klungelig vandaag. Misschien te klungelig? Ze kan zeker de mol zijn, maar ik twijfel. Een beetje de Sahil van deze groep?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2022, 22:33:48 »
Nele leek hier inderdaad heel klungelig. Kan werken als Mol, maar ik vind het nu misschien wel heel erg verdacht in beeld gebracht worden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2022, 22:48:17 »
Weer een super opdracht. Mooi dat de beide deelopdrachten invloed op elkaar hebben, dat doen ze bij De Mol altijd meesterlijk. Leuk dat Magda en Gilles terugkwamen en weer mooie referenties naar eerdere opdrachten.

De leugenaars hadden niet echt een lekkere strategie bedacht, al wisten ze natuurlijk ook niet dat er hints gegeven zouden worden (vanaf het begin zo vaag mogelijk zijn is denk ik het handigste).

Bij de cactustuin was Philippe erg goed bezig, goede aanwijzingen, rustig en duidelijk. Nele was erg chaotisch, mede door haar toedoen mislukte de wandeltocht en ook de ondervraging. Benieuwd hoe de kandidaten de rollen hebben verdeeld. Philippe en Nele stonden duidelijk op een sleutelpositie.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2022, 22:55:54 »
Geweldig dat twee oud mollen, waaronder de oeroudste mol, gewoon in het programma meedoen, hopelijk gaan we meer van dit soort terugblikken zien dit seizoen.
Gezien de moeilijkheid van de cactusroute en het feit dat ze toch de 1500-verdubbelaar hebben gepakt, dankzij Philippe, denk ik dat de Mol slecht aan het liegen is geweest bij de ondervragingen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2022, 00:49:20 »
Tja als mol wil je hier toch bij de ondervragingen zitten, niet alleen kunnen saboteren, maar ook de indruk achterlaten dat je slecht liegt tegen de andere kandidaten?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2022, 00:54:45 »
Het meest verbijsterende aan deze opdracht vond ik hoe de tijd geen vat lijkt te hebben op Gilles Van Bouwel. Die man blijft aantrekkelijker dan goed voor hem is.
Woosie down?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2022, 10:22:04 »
De regels van het spel werden niet goed in beeld gebracht. Wisten ze van de hints die zouden komen?
Waarom speelden de kandidaten niet allemaal alsof ze niet diegene waren met het koffertje?
Het is veel makkelijker te pretenderen Moulin Rouge niet te kennen dan te moeten volhouden dat het je favoriete film is als je er niets over weet.
Met een paar geprikte ballonnen werd het al quasi onmogelijk. Tot mijn verbazing gokte Gilles verkeerd bij de duurste koffer, het lag er toch redelijk dik op dacht ik? Ook Magda had het juist.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2022, 11:02:35 »
Die was inderdaad ook hilarisch toen.

Nele erg klungelig vandaag. Misschien te klungelig? Ze kan zeker de mol zijn, maar ik twijfel. Een beetje de Sahil van deze groep?


Vond het vooral heel raar dat wanneer je letterlijk al 3 ballonnen aan dezelfde cactus bent kwijtgeraakt dat je dan niet tot het besef komt (mol of geen mol) om te zeggen "ik zou een klein stapje naar rechts doen".

Kan dit daarom ook geen molactie noemen of poging tot verdacht worden, maar gewoon een gebrek aan inzicht, want ze had zelf geen flauw benul waar ze mee bezig was.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2022, 11:23:43 »
Nele vond ik inderdaad dusdanig raar doen in deze opdracht dat ik het niet anders dan (klungelig) kandidaats kan duiden.  ::rofl::

Bij de koffers begreep ik ook niet zo goed wat de tactiek van de groep was. Het leek nu alsof ze allemaal wilden doen alsof ze wel het bedrag hadden, maar zelfs als dat zou lukken, leek me dat niet de beste tactiek. In het beste geval was het dan een pure gok en zou de kans 33% zijn dat het koffertje met geld er alsnog uit zou gaan. In principe is op elke plek goed te mollen, vind het op het eerste gezicht moeilijk om aan te wijzen wie het meest verdacht is (hoewel Philippe en Jens me op het eerste gezicht niet zo verdacht leken). Wellicht dat nog eens terugkijken iets oplevert.


Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2022, 11:27:39 »
De beste strategie voor de koffers is om zo lompig mogelijk over te komen. Overal "ik heb geen idee of weet ik niet" op te antwoorden.
33% is ten alle tijden nog beter dan 50% of 100%
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2022, 12:39:50 »
De regels van het spel werden niet goed in beeld gebracht. Wisten ze van de hints die zouden komen?
Waarom speelden de kandidaten niet allemaal alsof ze niet diegene waren met het koffertje?
Het is veel makkelijker te pretenderen Moulin Rouge niet te kennen dan te moeten volhouden dat het je favoriete film is als je er niets over weet.
Met een paar geprikte ballonnen werd het al quasi onmogelijk. Tot mijn verbazing gokte Gilles verkeerd bij de duurste koffer, het lag er toch redelijk dik op dacht ik? Ook Magda had het juist.

Gezien de drie kandidaten die niet aan de beurt waren met koptelefoon achter zaten en daarna niet leken te handelen naar de extra informatie dat er tips zouden komen, ga ik ervanuit dat ze dit niet wisten. Alleen bij de 1500 ondervraging was er voorkennis over wat er zou gebeuren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2022, 14:47:40 »
Gezien de moeilijkheid van de cactusroute en het feit dat ze toch de 1500-verdubbelaar hebben gepakt, dankzij Philippe
Ik vond dat Nele hier uiteindelijk toch ook een aandeel in had. In eerste instantie liet ze Phillipe een beetje, maar toen Jens te dicht tegen de cactus aan stond en het niet lukte de verdubbelaar te pakken, nam ze het toch over en lukte het wel de verdubbelaar te pakken

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2022, 16:03:08 »
Ja, op het tweede gezicht wel. Net zoals wanneer een mol in de gaten loopt hij meteen zn best gaat doen. Maar toen Nele ook nog eens opzichtig ging struikelen vond ik het too much worden.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2022, 16:13:41 »
De beste strategie voor de koffers is om zo lompig mogelijk over te komen. Overal "ik heb geen idee of weet ik niet" op te antwoorden.
33% is ten alle tijden nog beter dan 50% of 100%

Mee eens. Maar toen Aalst als eerste hint bekend werd gemaakt, viel Gretel al gelijk door de mand. Puur door haar accent. Dat is erg lastig te vermommen. Maar als de groep met de koffertjes even goed een strategie zou hebben besproken, dan was dommetje spelen zeker de beste aanpak geweest. 'Geen idee wat mijn favoriete film is'. Niemand die aan yoga doet. Etc.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De ondervragingen
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2022, 16:25:22 »
Hadden ze alleen de kandidaten zonder accent moeten kiezen voor een koffer. Zou de mol in gestuurd kunnen hebben. Het was  een relatief laag bedrag, dus zo belangrijk was Gretel nou ook weer niet.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2022, 21:56:01 door Mollem »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2022, 17:02:03 »
Inderdaad een opvallend ontbreken van strategie bij de leugenaars .  Als je niet met zijn allen liegt op alles, en zo min mogelijk info geeft, is de kans voor de ondervragers veel kleiner als dat je al eigenlijk ongevraagd je favoriete film gaat noemen.

Qua rol van de mol ( sabotage en bedrog ) vind ik het het meest in de geest van het spel dat de mol bij de leugenaars zou zitten . En daar zou je dan inderdaad af en toe wat info geven aan de ondervragers om mee te werken .

Als mol bij de prikkelbaren zou je je dan laten leiden door zo’n parcours of zou je eerder iemand door zo’n parcours willen leiden?  Ik zou als mol denk ik liever leiden dan geleid worden.

Voor mij de meeste molpunten hier naar leugenaars, dan naar leiders en dan naar de ballon mannen