Auteur Topic: Beste Molpositie  (gelezen 2006 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Beste Molpositie
« Gepost op: 22-03-2022, 11:11:15 »
Ik denk dat de mol er op het einde wel bij was om die 3000 euro te voorkomen door net even 1 antwoord fout te houden. Ik tel Jens niet mee dus dan zijn er ineens nog maar 4 molkandidaten over  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2022, 11:20:42 »
Op basis van de ideale molpositie (persoonlijke mening):

1.1 Jubileumfeest -  Jens, Nele, Gretel, Sven, Toon en Philippe
1.2 Ondervraging / Cactussen - Nele, Philippe, Toon, Sven, Jens
1.3 De vloer is lava - Bert, Philippe, Sven, Manu, Anke, Yens, Toon, Gretel, Jens
2.1 Foodblogger - Bert, Uma, Philippe, Sven, Jens, Toon
2.2 Ideale partner - Sven, Nele, Anke, Philippe, Manu, Yens
2.3 Goudschat - Manu, Yens, Bert, Anke, Nele

Sven: 5
Philippe: 5
Nele: 4
Bert: 3
Anke: 3
Manu: 3
Yens: 3
Uma: 1

Al lijken (in mijn ogen) Philippe en Nele te weinig te doen met de molposities die hij krijgt...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2022, 19:50:35 »
Ik vind dat starten ook niet erg plezant als mol dus de koks zijn de mol niet, Nele en Emanuelle.

Dan, Sven laat zich gauw af gaan en besluit "aardappelen" uit de beelden door een "patat" (een mep) uit te delen. Leuk als je net de oscars hebt gezien maar anders niet. Sven had een goede dubbele molpositie hier.

Bert zou ik qua positie vreemd vinden als het om het eind gaat, waar de crew aan de mol vraagt hoe het gaat. De mol is onzeker en denkt dat ie verdacht wordt. Wat niet zo is. Maar Bert lijkt me de man niet om onzeker te zijn.

Zo vallen met Molpositie toch wel wat kandidaten af.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Beste Molpositie
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2022, 20:08:25 »
Mijn idee over de ideale posities als mol

1.1 Het feest: bij de 4 die vanaf het begin het spel mogen spelen (Philppe, Sven, Gretel, Toon), die hebben meeste invloed op of er 3.000 verdiend wordt. De mensen die geketend zijn hebben nauwelijks invloed op dit spel, behalve Nele die 3x200 euro aan kandidaten laat staan. En dan onder de grond kun je alleen tijdrekken zodat Dolly niet doorkomt. Al kan het best zijn dat Manu en Yens gewoon pech hadden dat de groep heel snel vertrok met de auto (of slim gestuurd door Sven/Philppe?)

1.2 Cactussen/koffertjes: ik denk dat het hier echt niet uitmaakt. Bij de cactussen wel iets meer invloed op beide spellen, bij de koffertjes alleen op het liegen aldaar. Dus Nele, Philippe, Sven, Toon en Jens

1.3 Vloer is lava: iedereen die de stelten haalt, vanaf dat punt kun je als mol OF het einde niet halen en kans op 200 euro verknoeien OF als mol het hokje in gaan en de vrijstelling pakken zoals Uma deed.

2.1 - Koken: beginnen als kelner of eventueel bij het beeldscherm. Kelner beste positie omdat je kunt knoeien met producten, verkeerde producten brengen, af gaan waarmee je ook invloed hebt op keukenwissel. Beeldscherm kun je dingen verkeerd doorgeven. Starten in de keuken is je invloed zo weg. Als binnen 2 minuten 2 spelers gesnapt worden door de timelapse, dan ben je je plek in de keuken kwijt en spel klaar voor jou.

2.2 Schatzoeken: ik denk dat je hier het beste zit op de plek van Toon/Manu omdat je de piraat direct kan duelleren. Ook duiken is een goede plek vanwege 2 aanwijzingen en je zicht op de vlag, de papegaaien kun je makkelijk goed doen en dan terugkeren bij de groep en het opmeten is nog het beste te mollen met al die pogingen. Deze opdracht heeft gewoon meerdere goede molplekken omdat het bij één missende aanwijzing lastig wordt de schat te vinden.

2.3 Daten: kan ik niks zinnigs over zeggen, je zit in een duo en iedereen gaat zn gang. Ja de mol heeft hier meegewerkt. Als ik dan toch wat moet zeggen dan bij een duo dat elkaar wat wantrouwt, omdat je zo kunt manipuleren als mol? Yens en Manu
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 20:14:30 door MollenvangR »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Beste Molpositie
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2022, 20:20:05 »
Ik vind dat starten ook niet erg plezant als mol dus de koks zijn de mol niet, Nele en Emanuelle.


Nele heeft misschien ook voorkeur voor die plaats door haar blessure
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Molpositie
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2022, 20:23:27 »
Daarmee had ze ook prima coördinator kunnen zijn. Bij de groepsverdeling leek het een beetje alsof niemand dat in eerste instantie wilde

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Beste Molpositie
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2022, 20:47:28 »
Door dat onzekere heb ik het idee dat de mol voorzichtig is begonnen.
Onder de grond blijven met cruciale informatie en vervolgend niet overtuigend kunnen liegen bij een 0 koffer.
Bij schatkist pas goed begonnen met mollen.
Yens komt bij mij wel over als enigszins onzeker.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Beste Molpositie
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2022, 10:26:49 »
Beste molpositie bij de foodblogger is sowieso kelner zijn én vervolgens afgaan. Dus Sven en Bert +++

Als kelner kan je heel goed mollen verder ++

Coördinator heb je zeker nog mogelijkheden, maar lijkt niet al te veel zijn gemold +

Beginnen met koken is veruit de slechtste positie -
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2022, 16:07:45 »

1.3 Vloer is lava: iedereen die de stelten haalt, vanaf dat punt kun je als mol OF het einde niet halen en kans op 200 euro verknoeien OF als mol het hokje in gaan en de vrijstelling pakken zoals Uma deed
Bert en Uma vallen hier juist voor mij af. Als mol wil je je niet in de kijker laten spelen door af te dwingen als eerste willen gaan. En dan, Bert pakte wel heel erg veel tijd waardoor iedereen al in de gaten kreeg wat er loos was, en Uma pakt gewoon die vrijstelling. Nee als mol laat je je simpel afgaan. 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2022, 09:53:45 »
Bert en Uma vallen hier juist voor mij af. Als mol wil je je niet in de kijker laten spelen door af te dwingen als eerste willen gaan.

En dan, Bert pakte wel heel erg veel tijd waardoor iedereen al in de gaten kreeg wat er loos was, en Uma pakt gewoon die vrijstelling. Nee als mol laat je je simpel afgaan.

Akkoord over Bert, niet akkoord over Uma (enkel deze opdracht bekeken).

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2022, 19:14:51 »
Bert en Uma vallen hier juist voor mij af. Als mol wil je je niet in de kijker laten spelen door af te dwingen als eerste willen gaan. En dan, Bert pakte wel heel erg veel tijd waardoor iedereen al in de gaten kreeg wat er loos was, en Uma pakt gewoon die vrijstelling. Nee als mol laat je je simpel afgaan.

Neen, de mol kan wel degelijk als eerste gaan als ie dan de goeie is die held van de dag Jens de vrijstelling gunt, uiteraard na heel hard getwijfeld te hebben. En zo de volgende kandidaten pusht om wel voor die vrijstelling te gaan. Dan gaan de ogen sowieso naar die kandidaat (Uma) gaan. Vintage molstrategie.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2022, 19:16:41 door Molekule »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2022, 21:57:04 »
ik ben het er ook mee eens dat de positie van Bert mols was bij de vloer is lava. Met minder dan 10min resttijd worden de anderen verplicht om snel te gaan. Of je wacht tot op het einde en ziet wat de rest doet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2022, 23:29:40 »
Ik vond Yens bij de groepsverdeling wel keurig zijn beurt afwachten, typisch mols. Hij was daar best tevreden onder water. Hij was ook bepaald niet behulpzaam boven water; Sven wel. En Yens had ook een goede molpositie in de filmzaal, lekker popcorn eten tot het eind.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kpt

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2022, 10:38:34 »
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Het jubileumfeest
+1: Philippe, Sven
0: Uma, Bert, Anke
-1: Emmanuelle, Yens

[Aflevering 1] Opdracht 2 - De prikkelende ondervraging
+1: Philippe
0: Sven, Bert, Emmanuelle, Anke, Uma
-1: Yens

[Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
+1: Bert, Uma
0: Sven, Yens, Philippe, Emmanuelle, Anke

[Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
+1: Bert, Sven, Philippe, Uma
0: Anke, Yens
-1: Emmanuelle

[Aflevering 2] Opdracht 2 - De schatkist
+1: Yens, Anke
0: Bert, Emmanuelle
-1: Sven, Philippe, Uma

[Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
0: Philippe, Sven, Anke, Emmanuelle, Yens, Bert, Uma

[Aflevering 3] Opdracht 1 - Onderwaterlocals
+1: Uma, Emmanuelle, Sven, Yens
0: Bert
-1: Philippe, Anke

[Aflevering 3] Opdracht 2 - Raketlancering
+1: Bert, Anke, Sven
0: Yens, Uma
-1: Philippe, Emmanuelle

[Aflevering 3] Opdracht 3 - Toneelspelen
0: Yens, Uma, Bert, Anke, Sven, Philippe, Emmanuelle

Dan kom ik uit op:
Bert: +3
Sven: +3
Uma: +2
Anke: +1
Philippe: 0
Yens: 0
Emmanuelle: -2

Maar ik ben nog niet helemaal zeker over alle opdrachten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Beste Molpositie
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2022, 10:39:50 »
Ondanks dat het voor het speuren niet uitmaakt, de beste molposities wat mij betreft:

Wielrennen - Hoe verder je moet fietsen, hoe beter
Drag show - Bij de DJ positie kan je zowel de muziek als de show van de drags verpesten. Als drag heb je wel de meeste punten te winnen en verliezen maar het is ook iets lastiger te mollen, zeker bij zo'n kwetsbare opdracht. Het decoreren was veruit de slechtste positie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Beste Molpositie
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2022, 10:51:28 »
Het decoreren was veruit de slechtste positie.

Ja, Mol Philippe gaf dan ook aan dat hij liever bij de muziek had gezeten. Dat korte gesprekje met Anke illustreerde precies waar het mis is gegaan met zijn Molschap: gebrek aan assertiviteit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2022, 13:41:53 »
Probeer maar eens assertief te zijn als je bijna omvalt van vermoeidheid. Lukt je niet. Terugkijkend is het helemaal verklaarbaar waarom het Philippe steeds niet lukte in de juiste molpositie te komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Beste Molpositie
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2022, 14:32:23 »
Voor de goede orde: ik verwijt Phillipe niks en heb er alle begrip voor dat hij stopte. Maar zelfs toen hij nog in goede doen was, was hij niet bepaald de meest assertieve persoon. Het blijft jammer dat hij vorig jaar in dat maisveld niet net was sneller was dan Noah, dan had hij toen een leuk seizoen kunnen beleven als kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Molpositie
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2022, 14:46:48 »
Ik volg meneer graver. De casting was gewoon fout en dat gaat de productie niet toegeven. Heel lief dat jullie Philip en de productie blijven verdedigen, maar we moeten gewoon eerlijk zijn, hij was geen moltype. Maar goed, fouten gebeuren en de mentale gezondheid van de mens gat voor, hopelijk heeft de productie hier iets uit geleerd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Beste Molpositie
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2022, 23:16:46 »
Dat je je in je slaap verspreekt, met twee slapeloze nachten tot gevolg was iets onvoorziens, en het zou men sieren dat iets meer te realiseren. Onvoorzien. Niet foutief ingeschat. Juist de combinatie van Philippe zijn zachtmoedige karakter en zijn rol als mol hadden voor een geweldig seizoen kunnen zorgen.