Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie  (gelezen 4573 keer)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2022, 23:50:16 »
Heb nog even nagedacht over Manu haar tactiek. Zie er nu toch een mols puntje in. Door zo vreemd te doen en Yens zenuwachtig te maken dat ze op hem gaat stemmen, zou Yens er sneller voor kunnen kiezen om de relatie te verbreken. Eigenlijk ook direct het enige wat een mol kan doen om geld uit de pot te spelen. Naast zelf de relatie verbreken, maar dat is weer erg opvallend.

Hmm...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2022, 00:14:30 »
Manu haar rol is eigenlijk precies dat wat een mol hier kan doen. Je partner een gevoel geven dat je niet helemaal open en eerlijk bent . Je vergroot dan de kans dat je partner alsnog wil wisselen ( al is dat natuurlijk wel iets wat opvalt, 1 duo wat niet bij elkaar blijft )

Verder door je eigen plan te volgen in plaats van de afspraak , geef je je partner het idee dat je een kandidaat bent die voor zichzelf kiest . Als kandidaat is dat een rare optie, maar als mol zou je dat best kunnen doen ( je weet dat jij door bent en je geeft je partner iets om over na te denken ).

Toch blij dat ze allemaal bij elkaar bleven .

Alleen niet direct een fan van deze manier van eliminatie omdat het afwijkt van het format .
Wat als de slechtste in deze test nu de partner was van de mol, dan moesten de afvallers naar huis om de verkeerde reden .

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2022, 00:18:16 »
Manu haar rol is eigenlijk precies dat wat een mol hier kan doen. Je partner een gevoel geven dat je niet helemaal open en eerlijk bent . Je vergroot dan de kans dat je partner alsnog wil wisselen ( al is dat natuurlijk wel iets wat opvalt, 1 duo wat niet bij elkaar blijft )

Verder door je eigen plan te volgen in plaats van de afspraak , geef je je partner het idee dat je een kandidaat bent die voor zichzelf kiest . Als kandidaat is dat een rare optie, maar als mol zou je dat best kunnen doen ( je weet dat jij door bent en je geeft je partner iets om over na te denken ).

Toch blij dat ze allemaal bij elkaar bleven .

Alleen niet direct een fan van deze manier van eliminatie omdat het afwijkt van het format .
Wat als de slechtste in deze test nu de partner was van de mol, dan moesten de afvallers naar huis om de verkeerde reden .
Ze hadden natuurlijk de optie om te wisselen, dus zo oneerlijk vind ik het niet. Als je dit slim speelt kan je er gewoon veel info uit halen.
Daarnaast zijn er 2 redenen waarom ik denk dat iedereen momenteel de mol niet in het vizier heeft: de briefing en het feit dat het zo duidelijk was dat Bert en Uma all-in zijn gegaan. Als dat zo is zouden we nu weten dat zij 100% naar de finale gaan. Dat zou nog steeds kunnen, maar de mol kennende waarschijnlijk niet omdat zij nu al juist zitten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2022, 00:20:32 »
Ze hadden natuurlijk de optie om te wisselen, dus zo oneerlijk vind ik het niet. Als je dit slim speelt kan je er gewoon veel info uit halen.
Daarnaast zijn er 2 redenen waarom ik denk dat iedereen momenteel de mol niet in het vizier heeft: de briefing en het feit dat het zo duidelijk was dat Bert en Uma all-in zijn gegaan. Als dat zo is zouden we nu weten dat zij 100% naar de finale gaan. Dat zou nog steeds kunnen, maar de mol kennende waarschijnlijk niet omdat zij nu al juist zitten.

Laat nu net in het door jouw genoemde duo mijn twee grootste verdachten zitten

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2022, 00:22:38 »
Ik vond Anke de beste tactiek hebben: gokken op de grootste groep (ideaal om zo zeker in de eerste paar afleveringen de test door te komen).

Maar wat mij opviel was dat Jens en Toon eigenlijk geen goede tactiek hadden. Het eerste wat ze toonden van hen was Jens die gokt dat de mol bij de vogels zat en Toon zegt dan: ik zal zeemeermin nemen.

Daar zat
a) Jens zelf
b) maar 2 man.
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2022, 00:26:01 »
Ik denk dat Jens en Toon vooral gewoon veel wilden spreiden en daarbij wel op hun verdachten in te zetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2022, 00:26:29 »
Ik vond Anke de beste tactiek hebben: gokken op de grootste groep (ideaal om zo zeker in de eerste paar afleveringen de test door te komen).

Maar wat mij opviel was dat Jens en Toon eigenlijk geen goede tactiek hadden. Het eerste wat ze toonden van hen was Jens die gokt dat de mol bij de vogels zat en Toon zegt dan: ik zal zeemeermin nemen.

Daar zat
a) Jens zelf
b) maar 2 man.

Jens zat niet bij de vogels hoor. Dat waren Philippe, Sven en Uma.

Het 2de antwoord was wel vreemd en dat heb ik in het topic van Bert ook al uitgelegd. Ze moeten Bert als verdachte hebben gehad.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2022, 00:26:41 »
Laat nu net in het door jouw genoemde duo mijn twee grootste verdachten zitten
Tja maar nog steeds, als de briefing op het eind juist was verdenken i.i.g. niet al 2 mensen de juiste mol.
Daarnaast: Ik vond het zo vreemd dat alle verdenkingen gewoon werden getoond, in vorige seizoenen is daar altijd heel geheimzinnig over gedaan, en nu krijgen we bijna alles te horen? Daar moet wat achter zitten.

Heb de gesprekken tijdens de eerste tete-a-tete eens opgeschreven:

Jens -> Verdacht Toon niet
Toon -> Verdacht Jens wel

Sven en Nele -> Wordt in eerste instantie niets bekend gemaakt over verdenkingen

Toon -> Sluit Anke uit
Jens -> Verbaasd omdat Toon Anke uitsluit

Uma - > Verdenkt Philippe niet
Bert - > Verdenkt Philippe wel

Yens -> heeft  Manu uitgesloten

Sven -> Ingezet op Jens, Philippe en Nele (twee vragen op Nele)

Bert -> Vindt het raar dat Philippe altijd zo moe is, omdat hij wellicht de mol is (probeert wellicht Uma te overtuigen dat Philippe de mol is?)
Uma -> Er zeker van dat Philippe niet de mol is

Philippe -> top drie: Jens, Uma, Nele
Anke -> Vooral op Sven en Toon (Philippe snapt de verdenkmaking naar Toon)

Manu: Alles op Yens ingevuld

Yens -> Had tactisch gezien liever met iemand anders dan Manu aan tafel gezeten

Bert -> Een dag geleden op Yens als mol, nu Jens er ook bijgekomen

Philippe -> Jens als nummer 1 (vertrouwt het Moezel verhaal niet)

Toon -> Vertrouwt het verhaal van Jens ook niet helemaal

Manu: Zeker van dat Yens de mol is

Nele: Vindt Manu verdacht omdat ze onverdacht doet

Uma -> Wil zot doen bij de test en alles inzetten op Yens en Jens (qua hoofdverdachten)
Bert: zegt: bij mij nu ook

Wat opvalt:
De personen die als (vermoedelijk) verdacht genoemd worden door andere kandidaten zijn Jens, Anke, Uma, Philippe, Nele, Yens, Manu
Dus de enige namen die niet specifiek als verdacht genoemd worden zijn Toon (afgevallen) en Sven en Bert (zitten nog in het spel en de mol in de briefing zegt dat hij denkt dat hij verdacht wordt, maar Gilles ontkent dit, dus dat komt overeen)


« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 02:35:53 door Reflektor »

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 09:14:38 »
Ze hebben de matches van te voren gemaakt, maar ze wisten niet welke kandidaat ging afvallen in aflevering 1. Dan zijn er 3 opties:

1. Ze hebben van te voren 11 verschillende paringen gemaakt, van de verschillende samenstellingen van 10 kandidaten (onwaarschijnlijk)

2. Ze hebben de 5 beste paren uitgekozen, 1 persoon valt buiten de boot. Na de executie hebben ze de plek van diegene die is afgevallen in aflevering 1 opgevuld met deze persoon die niet gekoppeld was. Of de niet gekoppelde persoon is afgevallen, en alles kan blijven zoals het was.

3. Ze hebben alleen de 10 kandidaten gekoppeld. De mol heeft de plek van de afvaller van aflevering 1 ingenomen.

In geval van optie 3 is het natuurlijk interessant om op zoek te gaan naar de grootste mismatch. Ik ga er wel van uit, gezien alle moeite die ze erin hebben gestoken met Parship coach van te voren, dat ze serieus hebben gekeken naar wie bij elkaar past. Anders had je net zo goed ter plekke de kandidaten een kaartje kunnen laten trekken om koppeltjes te vormen.

Uma en Bert zijn samen in bed belandt, dus die match was in ieder geval goed gemaakt  ;D

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2022, 10:40:23 »
Ze hebben de matches van te voren gemaakt, maar ze wisten niet welke kandidaat ging afvallen in aflevering 1. Dan zijn er 3 opties:

1. Ze hebben van te voren 11 verschillende paringen gemaakt, van de verschillende samenstellingen van 10 kandidaten (onwaarschijnlijk)

2. Ze hebben de 5 beste paren uitgekozen, 1 persoon valt buiten de boot. Na de executie hebben ze de plek van diegene die is afgevallen in aflevering 1 opgevuld met deze persoon die niet gekoppeld was. Of de niet gekoppelde persoon is afgevallen, en alles kan blijven zoals het was.

3. Ze hebben alleen de 10 kandidaten gekoppeld. De mol heeft de plek van de afvaller van aflevering 1 ingenomen.

In geval van optie 3 is het natuurlijk interessant om op zoek te gaan naar de grootste mismatch. Ik ga er wel van uit, gezien alle moeite die ze erin hebben gestoken met Parship coach van te voren, dat ze serieus hebben gekeken naar wie bij elkaar past. Anders had je net zo goed ter plekke de kandidaten een kaartje kunnen laten trekken om koppeltjes te vormen.

Uma en Bert zijn samen in bed belandt, dus die match was in ieder geval goed gemaakt  ;D

Inderdaad interessant, het viel dan ook op dat Nele geen Parship interview kreeg door haar internetproblemen.
Verving Nele afvaller Gretel als partnermatch van Sven?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2022, 10:56:22 »
Alleen niet direct een fan van deze manier van eliminatie omdat het afwijkt van het format .
Wat als de slechtste in deze test nu de partner was van de mol, dan moesten de afvallers naar huis om de verkeerde reden .

Als iemand door geluk / een opdracht / etc een 'echte' vrijstelling verdient, is dat toch exact hetzelfde? Dat hoort gewoon bij het spel. Iemand kan door pasvragen ook zijn terechte eliminatie ontwijken.



Ik begrijp dat er in Café De Mol uitleg is gegeven over hoe Jens gekoppeld was? Kan iemand dat gewoon even hier uitleggen ipv steeds zo vaag te doen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2022, 11:12:39 »
Ik had eigenlijk verwacht dat dit topic vol zou staan met woeste reacties over deze twist, want in mijn ogen had het net zo oneerlijk kunnen aflopen als bijvoorbeeld de executie van Joshua.

Stel nou bijvoorbeeld dat Yens de enige was die de goede Mol verdenkt, en daar 25% van zijn test op invult. Dan had hij een prima score op de test gehad. Maar omdat Manu de test verpest, moet Yens ook naar huis, terwijl hij eventueel de winnaar had kunnen zijn.

Dan had Yens moeten switchen van partner!
Nee, want Yens is een brave kandidaat die voor het geld koos, net zoals Joshua die niet bood voor een vrijstelling.

Zelf heb ik niet zoveel tegen deze twist (mij hoorde je ook niet zoveel klagen tijdens de executie van Joshua), maar ik ben wel verrast dat iedereen zo positief is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2022, 11:19:12 »
Inderdaad interessant, het viel dan ook op dat Nele geen Parship interview kreeg door haar internetproblemen.
Verving Nele afvaller Gretel als partnermatch van Sven?

Op het einde zag je dat Nele toch verbinding kreeg en haar interview kon doen.
Wel geen beelden van het interview zelf...
klaar voor de strijd

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2022, 11:25:12 »
Ik had eigenlijk verwacht dat dit topic vol zou staan met woeste reacties over deze twist, want in mijn ogen had het net zo oneerlijk kunnen aflopen als bijvoorbeeld de executie van Joshua.

Stel nou bijvoorbeeld dat Yens de enige was die de goede Mol verdenkt, en daar 25% van zijn test op invult. Dan had hij een prima score op de test gehad. Maar omdat Manu de test verpest, moet Yens ook naar huis, terwijl hij eventueel de winnaar had kunnen zijn.

Dan had Yens moeten switchen van partner!
Nee, want Yens is een brave kandidaat die voor het geld koos, net zoals Joshua die niet bood voor een vrijstelling.

Zelf heb ik niet zoveel tegen deze twist (mij hoorde je ook niet zoveel klagen tijdens de executie van Joshua), maar ik ben wel verrast dat iedereen zo positief is.
Iemand die in deze fase de test op 1 mol invult, zou met die strategie in een partnership nog altijd voldoende punten binnenhalen om door te gaan.
Ik vond het zeker niet oneerlijk.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2022, 11:43:42 »
Iemand die in deze fase de test op 1 mol invult, zou met die strategie in een partnership nog altijd voldoende punten binnenhalen om door te gaan.
Ik vond het zeker niet oneerlijk.
Dus dan moet je in aflevering 2 al all-in gaan?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2022, 11:45:56 »
Dus dan moet je in aflevering 2 al all-in gaan?
Nee dat is totaal niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat de partner 'handicap' niet oneerlijk is voor een kandidaat die al op het juiste molspoor zou zitten en daarop zijn/haar test invullen.

We hebben toch gezien dat quasi iedereen aan het spreiden was? Dus een kandidaat die juist zou invullen zou voldoende punten halen in het koppel, ongeacht hoe slecht de andere het deed.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2022, 11:48:11 »
Doordat er sowieso twee afvallers waren heb je 2/8 (1/4) kans dat je afvalt in de plaats van 2/9. Verder had je de mogelijkheid om van partner te veranderen en je bij je eigen mol te zetten. Ook zijn de duos nog een gemaakt door een externe partij parship. Dus roepen dat dit oneerlijk is, is overroepen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2022, 11:55:56 »
Nee dat is totaal niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat de partner 'handicap' niet oneerlijk is voor een kandidaat die al op het juiste molspoor zou zitten en daarop zijn/haar test invullen.

We hebben toch gezien dat quasi iedereen aan het spreiden was? Dus een kandidaat die juist zou invullen zou voldoende punten halen in het koppel, ongeacht hoe slecht de andere het deed.
Als Manu al all-in gaat haalt ze bijvoorbeeld maar een score van 2/20. Yens spreidt wel goed, zelfs een beetje op de juiste Mol dus (als enige), en haalt 8/20. Samen dus 10/40.

De andere groepen spreiden netjes (maar dus niet op de juiste Mol) en halen allemaal 6/10 per persoon. Yens heeft de test het beste ingevuld, maar moet dan wel naar huis.

Dit is dus niet gebeurd (Uma en Bert zijn zelfs all-in gegaan), maar het risico bestond wel. Dat vind ik gevaarlijk van de makers

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2022, 12:53:13 »
Er zijn maar heel weinig executies/testen puur zuiver eerlijk. Zo vaak komt het voor dat een kandidaat een hele dag niet in groepjes met de mol heeft gezeten, dat er externe twists (een stoel naast presentator = vrijstelling; zomaar) zijn of beïnvloeding door jokers/vrijstellingen, oneerlijke diefstal van jokers/informatie, samenzweringen met voordeel, plotseling aanbod van de mol, etc. / etc. Ik vind dat een wezenlijk onderdeel van (Wie is) De Mol; daar zou je van mening over kunnen verschillen, maar deze brute executie maakt het voor mij persoonlijk veel leuker om naar te kijken. Hoe gaan de kandidaten daarmee overweg en wie ontspringt de dans?
Het is ook een -noem het oneerlijke- manier van sterke spelers elimineren, waardoor het langer spannender blijft wie de mol is. Ik hou ervan. Survival of the luckiest ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Partner Eliminatie
« Reactie #39 Gepost op: 28-03-2022, 14:01:52 »
Het is mij onduidelijk wat er zou gebeuren als iemand nee zou zeggen tegen zijn partner. De 2000 euro werd dan niet verdiend, dat is duidelijk. En verder? Kreeg je de op-1-na-beste match toegewezen? Das het meest logische. Is er iets over gezegd?